$
הייטק והון סיכון

תעשייה במשבר? גוגל ישראל צפויה להגדיל את הכנסותיה ב-50%

לפי תוצאותיה לרבעון הראשון של 2009, הכנסות החברה יגיעו השנה ל-150 מיליון דולר, רובם מרשת הפרסום Adsense. מנהל איגוד משווקי האונליין: אדסנס מצליח כי בעלי האתרים לא יודעים איך לייצר מהם הכנסה

אסף גלעד 16:0501.06.09

משבר כלכלי? לא בגוגל, וגם לא בסניף הישראלי של ענקית האינטרנט האמריקאית. בהתבסס על הכנסות גוגל ישראל לרבעון הראשון של 2009, שהסתכמו ב-35 מיליון דולר, הכנסותיה יזנקו השנה ב-50% ביחס לשנה שעברה. לפי ההערכות, הכנסות גוגל ישראל יגיעו בשנת 2009 ל-150 מיליון דולר - לעומת כ-100

מיליון דולר שהכניסה בכל שנת 2008. לשם השוואה, בשנת 2007 הכניסה גוגל ישראל כ-50 מיליון דולר וב-2006 כ-20 מיליון דולר בלבד.

  

ל"כלכליסט" נודע כי מרבית העלייה בהכנסות מיוחסת לגדילה בפעילות רשת הפרסום של גוגל Adsense - "תוכנית השותפים" - שמתאימה את תוכן הפרסומת לטקסטים שבאתר המארח, ומאפשרת לבעלי אתרים ובלוגים לקבל תשלום על כל הקלקה. הרשת צברה פופולריות בשנה האחרונה, וכיום 20 מתוך 30 האתרים הגדולים בישראל חברים בה, בהם תפוז, נענע10 ו-NRG. לשם השוואה, בשנת 2005 היו חברים ברשת ה-Adsense של גוגל 5 אתרים בלבד.

  

"ההצלחה של מנגנון האדסנס מיוחסת לעובדה שבעלי אתרים רבים אינם יודעים לייצר מהם הכנסה", אומר לכלכליסט איתי פז, מנהל "אפיליקון" - איגוד משווקי האונליין. "גוגל מאפשרת להם לשבץ מודעת פרסום, וכל הקלקה עליה משלשלת לכיסם בין 20 ל-30 אגורות. אתרים שבהם מבקרים מאות או אפילו אלפי גולשים עשויים להביא לבעלי האתרים הכנסות של מאות שקלים בחודש. גוגל נוטלת מהמפרסם שקל אחד על כל הקלקה ואת ההפרש בין זה לבין התשלום לבעל האתר מגיע לכיסה, כך שרווחיותה גדלה".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x