$
הייטק והון סיכון

לעובדי ההייטק ברעננה חסר: תחבורה ציבורית - ומסעדות

60% מהעובדים בקריית אתגרים מוכנים לוותר על הרכב הפרטי אם תהיה תחבורה ציבורית נאותה לאזור. 40% מהם אפילו מוכנים להגיע באופניים לעבודה. אבל הכי חסרים להם שירותי פנאי ובילוי ליד העבודה. כך עולה מסקר של עיריית רעננה, כחלק מגיבוש תוכנית אב למתחם

אסף גלעד 18:1830.03.09

60% מעובדי ההייטק מוכנים לוותר על הנוחות שבמכונית פרטית ולהגיע לעבודה בתחבורה ציבורית ו-40% הביעו נכונות להגיע לעבודה באופניים. כך עולה מסקר עמדות, שערכה עיריית רעננה, בקרב עובדי חברות הייטק בקריית אתגרים, זאת במסגרת הכנת תוכנית אב לאזור התעשייה וההייטק בעיר. הסקר נערך

על ידי האדריכל, פרופ' יגאל צמיר, וכלל 130 עובדי הייטק מחברות כגון אמדוקס, נייס, SAP, HP וחברות סטארט-אפ רבות.

 

הגישה לאזור התעשייה ברעננה, כמו גם חלקים נרחבים מכביש 4 שבשרון, בהם הצמתים דרור, הדרים וכפר-סבא-רעננה צפון, סובלים בשנים האחרונות מעומס תנועה בשעות הבוקר והערב.

 

כיום מפעילה עיריית רעננה 'שאטלים', בשיתוף רכבת ישראל, היוצאים בשעות הבוקר מתחנת הרכבת בהרצליה לתוך פארק התעשייה. שירות זה ניתן בחינם לתושבים ולעובדי הייטק בקריית אתגרים. למרות שהדבר נמצא בתכניות החומש לרכבת ישראל, תחנת רכבת ברעננה עדיין לא קיימת והשלמתו של כביש 531, שיחבר את כביש 6 עם כביש החוף, דרך רעננה, תקוע בבתי המשפט.

 

מהסקר עולה עוד, כי למעלה מ-90% מהעובדים בקריית אתגרים מעוניינים בשירותי פנאי ובילוי (מסעדות, בתי קפה ובנקים). ניתן להסביר את תשובותיהם לשאלות שהופנו אליהם, בכך, שלא כמו אזורי ההייטק בהרצליה פיתוח וברמת החי"ל בתל-אביב, היצע המסעדות באזור אינו גבוה.

 

מטרת תוכנית האב עליה שוקדת העירייה היא ליצור מסגרת תכנונית, שתקבע את אופיים העתידי של מרכזי התעסוקה בעיר, באספקטים של תעסוקה, מסחר ופנאי.

 

בהמשך לתוצאות הסקר אמר ראש עיריית רעננה, נחום חופרי, כי "נתוני הסקר מחזקים את הצורך בתשתיות תחבורה מתקדמות, במטרה לעודד תחבורה ירוקה בשטחי העיר, לצמצם את זיהום האוויר בעיר, ולפעול להתייעלות פיננסית".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x