$
אינטרנט

מודאגים מגוגל? תוסף לפיירפוקס ינטרל את ה"פרסום מבוסס עניין"

החלטתה של גוגל להציג פרסומות למשתמש בהתבסס על נתוני הגלישה שלו עוררה זעם בקרב שוחרי פרטיות. תוסף פיירפוקס חדש, TACO שמו, מציע פתרון – ולא רק למעקב של גוגל

יוסי גורביץ 13:0317.03.09
לפני כשבוע, הודיעה גוגל שהיא מפעילה שירות פרסומי חדש: היא תציג למשתמש פרסומות לא רק על פי הנושא שחיפש, כפי שנהגה עד עתה, אלא גם על פי הרגלי הגלישה שלו. למשל, גולש שמתעניין בספורט ימצא פרסומות לאתרים בתחום גם כשיחפש מידע בתחום אחר. כעת, מדווח הרג'יסטר הבריטי, נמצא פתרון לבעיית הפגיעה בפרטיות שגורמת המדיניות החדשה.
מנכ"ל גוגל ישראל מאיר ברנד בהשקת מודל הפרסום החדש. יש פתרון למדינית החדשה מנכ"ל גוגל ישראל מאיר ברנד בהשקת מודל הפרסום החדש. יש פתרון למדינית החדשה צילום: דימטרי שבצנקו

 

הגישה החדשה עוררה זעם ניכר בקרב שוחרי פרטיות, שטענו שגוגל משתמשת למעשה במידע שאספה במשך שנים על המשתמש, תוך השתלת עוגיות מעקב במחשב שלו, כדי ללמוד את הרגלי הגלישה שלו ולהפוך אותו לנכס. מוקד הזעם היה שהתוכנית היא במודל Opt-Out; בחירת המחדל היא שהמשתמש משתתף בתכנית. גוגל מאפשר יציאה ממנה – אבל המשתמש צריך לדעת על כך, והיציאה היא באמצעות עוגיות.

 

המשתמש צריך לאשר את יציאתו מתכנית הפרסום בכל מחשב וכל דפדפן בו הוא משתמש, ואם הוא מודע לנושאי פרטיות ומקפיד למחוק את העוגיות שלו מדי זמן – הוא למעשה נרשם מחדש לתוכנית הפרסום.

 

גוגל מציעה למשתמשים תוספים לדפדפני פיירפוקס ואינטרנט אקספלורר שמאפשרים להם להישאר מחוץ לתוכנית הפרסום גם כאשר העוגיות נמחקות. אבל גוגל אינה היחידה שמשתמשת ב"פרסום מונחה התנהגות", והתוסף שלה לא מונע מעקב ופרסום כזה מצד חברות אחרות.

 

כדי לפתור את הבעיה, יצר פעיל הפרטיות כריסטופר סוג'ויאן תוסף, המבוסס על התוסף שהוציאה גוגל, שמונע פרסום התנהגותי מצד 27 אתרים, ביניהם אתרי הפרסום של מיקרוסופט ו-AOL. התוסף החינמי נקרא TACO) Targeted Advertising Cookie Opt-Out), וניתן להוריד אותו ישירות כאן. מבחינת מוזילה, המפיקה והמפיצה של פיירפוקס, מדובר בתוסף שנמצא בפיתוח, וניתן להוריד אותו מהאתר שלה (לאחר רישום) כאן.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x