$
אינטרנט

יאהו מציגה: כך תפטר ברגישות ובנחישות

יאהו פיטרה 1,500 עובדים והיא על סף סגירת משרדים באירופה. לרגל המצב, הוציאה החברה מדריך לפיטורים נכונים, שדלף לרשת

יוסי גורביץ 13:1011.12.08
יאהו פיטרה אתמול (ד') כ-1,500 מעובדיה, והודיעה כי בקרוב תסגור שישה משרדים באירופה, וכי ב-2009 תסגור ככל הנראה גם משרדים בארה"ב ובאסיה. חלק ממחלקותיה של יאהו פורקו לחלוטין, וביניהן ה-"Brickhouse", מחלקת היזמות היצירתית שלה. הזעזוע בקרב עובדי יאהו, גם אלו שנותרו, היה רב, וכעת מסתבר כי קודם לפיטורין, קיבלו מנהלי יאהו מצגת שמטרתה להכין אותם לקראת הפיטורים. המצגת הגיעה לידי הבלוג וואליוואג, שמיהר לפרסם אותה.

 

 

"נאלצנו לקבל החלטות קשות". מתוך המדריך למפטר של יאהו "נאלצנו לקבל החלטות קשות". מתוך המדריך למפטר של יאהו צילום מסך: valleywag.com

 

הליך הפיטורין אמור להתחיל כך: הבוס ניגש אל העובד, ואומר לו "תודה לך (שם פרטי), על שהגעת. יש לי מידע בדבר הארגון מחדש שאני רוצה לחלוק איתך בפרטיות". באם העובד איננו במתקן, יתקשר אליו הבוס ויאמר לו שהוא רוצה לדבר איתו בדחיפות. לאחר מכן, יאמר המנהל ש"כפי שאתה יודע, יאהו עברה שנה מאתגרת והיא מתמקדת בקיצוץ הוצאות. נאלצנו לקבל החלטות קשות על קיצוץ תפקידים. התפקיד שלך נמצא בין אלו שקוצצו".

 

במידת הצורך, יוסיף המנהל את המשפטים "זו היתה החלטה עסקית קשה מאד, שנתמכת על ידי ההנהלה הבכירה" ו"ההחלטה היא סופית". לאחר מכן, יאמר המנהל: "אני מעריך את מה שעשית עבור יאהו, ועכשיו מה שחשוב הוא לדאוג לך", ויעביר את העובד לידי איש מחלקת כוח אדם שהוכשר לכך, שיסביר לו את אפשרויות הפרישה שיאהו מציעה לו. לאחר מכן יסביר המנהל לעובד שעם סיום הפגישה עם איש כוח אדם, עליו לשוב למשרדו ולארוז את חפציו.

 

במצגת נקרא המנהל "להיות מנהיג. היה זמין ונראה לעין במהלך כל היום. בלי סיפורי מלחמה, בלי רכילות. הראה לעובד הנפגע כבוד והערכה". עוד מובהר שאין לאפשר לעובדים לדחות את תאריכי פיטוריהם באמצעות המרת ימי חופשה, ושעובדים מפוטרים לא יוכלו להישכר מחדש כעובדי חוזה במשך חצי שנה.

 

כמו כן מוזהר המנהל שלא לנקוט בצעדים הבאים: לא לעסוק בשיחה בטלה על דברים שוליים; לא לענות על השאלה "למה אני"; לדון בעובדים אחרים או לעשות השוואות עמם; לומר שהוא אינו מסכים עם ההחלטה; להימנע מהערות בנוסח "יהיה לך זמן פנוי בחגים" או "מי יודע כמה זמן אני עצמי אשאר כאן"; לרמוז שאפשר שהעובד יוכל לחזור בעתיד; לזלזל בחשיבות עבודתו של המועסק, ועוד. עם זאת, על המנהל להיות קשוב למועסק, ולאפשר לו להגיב. שיחת הפיטורים צריכה להיות קצרה, ובשום מקרה אל לה להימשך מעבר לרבע שעה.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x