הסטארט-אפ הישראלי MyHeritage גייס 15 מיליון דולר
MyHeritage מפתחת יישום לאילן יוחסין משפחתי באינטרנט. בסבב הגיוס הרביעי השתתפו שתי הקרנות האירופיות אקסל ואינדקס
ההתמחות המרכזית של החברה היא בטכנולוגיית זיהוי-פנים ייחודית המאפשרת לתייג ולזהות קשרים משפחתיים בין תמונות שונות, ולסדר אותן בהתאם. עיקר ההשקעה תשמש למאמצי שיווק ובעיקר לשיתופי פעולה אסטרטגיים, ככל הנראה עם רשתות חברתיות ואתרי תמונות. עד כה לא השקיעה החברה בשיווק.
בחברה מושקעים בסבבים הראשונים שני אגנ'לים בולטים: אביב רייז, באמצעות חברת ההשקעות שלו – יורוטראסט- ויובל רכבי, לשעבר שותף בקרן BRM שהיה שותף להשקעה של הקרן בצ'קפוינט.
בישראל ובעולם קיימות חברות נוספות המציעות אתרי אילן יוחסין. חברת Famillion מרמת-גן מציעה טכנולוגיה המשלבת פרטים ממשתמשים שונים באמצעות זיהויים כקרובי משפחה; חברת Familiality של גדעון גרינספאן, שפיתחה את רשת Family Echo, רשת חברתית המנסה לפנות גם למשתמשים המבוגרים יותר, והרשת האמריקאית Geni, המתחרה הבולטת ביותר ל-My Heritage.
עד כה MyHeritage היא הרשת החברתית המשפחתית הפופולרית ביותר, עם 25 מיליון משתמשים בשנה האחרונה, 260 מיליון שמות, שכלולים בכ-5 מיליון אילנות יוחסין. בכל יום נרשמים ברשת חצי מיליון שמות חדשים של קרובי משפחה. זהו מספר הגדול פי 13 ממספר הגולשים של Geni ופי 1000 מרשת Familion הישראלית.
"אנחנו האתר היחיד שמחזיק טכנולוגיה שמחברת בין אילנות יוחסין, שמגבירה את הסיכויי למפגש בין קרובי משפחה שכלל לא הכירו", אומר גלעד יפת, מנכ"ל החברה בראיון ל"כלכליסט". "יש לנו סיפורים רבים של קרובי משפחה שמצאו אחד את השני באתר, כולל סיפור מרגש של קרובי משפחה שלא שמעו אחד על השניה מאז מלחמת העולם השניה".
"המנוע באתר שלנו, שנתמך על-ידי 200 שרתים בארה"ב, מקשר בין שמות, תאריכים ועבודות ויודע להפיק מסקנות לגבי קרבה משפחתית. בנוסף, בעוד שהאתרים המתחרים מציעים שירות באנגלית בלבד, MyHeritage תומכת ב-25 שפות. בכל חודש אנו יוצאים עם תמיכה במספר שפות חדשות. רק החודש יצאנו עם גרסאות התומכות בתשע שפות שונות", אומר יפת.
השלב הבא באסטרטגיה של החברה הוא תחום התמונות המשפחתיות. "פייסבוק אינו אתר אידיאלי לשיתוף תמונות משפחתיות. לא היית מפרסם תמונות של ברית מילה בפייסבוק בהכרח. לכן האתר שלנו יהיה פלטפורמה מובילה בהעלאה של תמונות משפחתיות ובשיתופן ברשת".