• תפריט
אופנה

להתלבש על האינטרנט: כך גורמים ללקוחות לקנות בגדים

ראש חטיבת החדשנות של רשת נימן מרקוס מספר איך מושכים את המילניאלס לקנות בגדים בחנות פיזית

מורן לונדון 09:4507.09.17

"התחלתי בתור איש IT. כשהאייפון הראשון יצא היה ברור לי שמשהו עומד להשתנות ולפני כשמונה שנים התחלנו להרגיש את זה בסניפים", כך אומר ל"כלכליסט" סקוט אמונס, ראש חטיבת החדשנות ברשת בתי הכלבו האמריקנית נימן מרקוס (Neiman Marcus).

 

אחת המשימות הראשונות של אמונס ברשת הייתה לבסס תשתית עבור המכשירים החדשים שנחו בתיקיהם של הלקוחות שצעדו לחנות: "בחנות לא הייתה שום טכנולוגיה. לא היתה אפילו תשתית אינטרנט. הבנתי שחייבים להקים כזו כי החוויה העתידית תדרוש את זה ואנחנו צריכים להיות מוכנים".

 

טכנולוגיית Memomi טכנולוגיית Memomi

 

חמש שנים לקח לנימן מרכוס לבסס תשתית רשת ראויה בסניפים, כזו שפשוט תאפשר למבקרים בה לגלוש באינטרנט בזמן השהייה בחנות. "לפני חמש שנים נקראתי לנהל את חטיבת החדשנות, למצוא את הטכנולוגיות שייאפשרו לנו לתת ללקוחות שמעוניינים בכך חוויה מתקדמת ומדוייקת יותר", ממשיך אמונס, שהגיע לישראל השבוע כדי להשתתף בכנס היי־טק ואופנה Fash&Tech שהתקיים ביום שלישי בתל אביב ביוזמת יעל קוכמן ואלה פוכט.

 

כראש חטיבת החדשנות הוא יצר לעובדים אפליקציה שתאפשר לנהל מכירות ונתונים נוספים ישירות מהמכשירים החכמים שלהם: "פתאום כל ענייני הניהול והנתונים היו מרוכזים במקום אחד, מרשימות ידניות במחברות עברנו לניהול דאטה מסודר".

 

אך אמונס אומר שהאתגר האמיתי נמצא בעבודה מול הלקוח: "נימן מרקוס חוגגת החודש יומולדת 110, היא רשת וותיקה שנתפסת כיוקרתית ואנחנו רוצים לפנות גם ללקוחות הצעירים".

 

כולם מדברים על הקושי למשוך את המיליניאלס כצרכנים

 

"כן. הם דור הצרכנים הנוכחי והבא. הם משתעממים בקלות, הם לא מסתובבים בחנויות ומחפשים את החולצה היחידה בין עשרות חולצות. הזמינות הטכנולוגית הרגילה אותם לחוות דברים מהר, למצוא את מה שהם רוצים מהר. והמטרה שלנו היא למצוא דרכים לתת להם את החוויה המהירה לצד חוויית הקניות הנינוחה יותר למי שחפצים בה".

 

עם הפערים האלו בין סוגי הלקוחות הוא יוצא להסתובב בעולם ולגייס חדשנויות. אחת הטכנולוגיות שכבר נמצאת בשימוש בנימן מרכוס היא Memomi. מדובר בפיתוח ישראלי של מראה חכמה המצלמת את הצרכן עם בגדים במדידה, זוכרת את התמונות ולאחר מכן מאפשרת לו להשוות בין הבגדים השונים שמדד, לקבל תמונות מכל זוית ואפילו לבחון את הפריט שמדד בכל הצבעים בהם הוא זמין בחנות.

 

מה על האג'נדה שלך כרגע? איזה פיתוחים הכי דחופים לתחום מסחר האופנה מבחינתך?

 

"אני חושב שכרגע הבעיה העיקרית היא כמות ההחזרות שנוצרת עקב קניות ברשת ולכן טכנולוגיות מדידה טובות הן חשובות ביותר. אחוז ההחזרות כיום הוא כל כך גדול שמספיקים אפילו שינויים של אחוזים בודדים בשביל להגדיל משמעותית רווחים. אני מסתובב הרבה בעולם בחיפושים אחר טכנולוגיות מתאימות".

 

יכולת ההשוואה ברשת לא פוגעת במכירות של חנות פיזית?

"זה עניין שנידון רבות. אני יודע שיש חנויות שאפילו מנסות לשבש את איכות הקליטה בחנות כדי שצרכנים לא יוכלו להשוות מחירים תוך כדי מדידת המוצר וירגישו שהם צריכים לקנות במקום. אנחנו לא מאמינים בזה. העולם השתנה וצריך להשתנות יחד איתו. פה המקום ליצור את הנאמנות של הלקוח, דרך חוויה שהוא לא יוכל לקבל בשום מקום אחר"

בטל שלח
    לכל התגובות