$
אופנה

שמה פסים: המעצבת שגרמה לסלינה גומז להסתובב בפיג'מה מחוץ למיטה

"תמיד היתה לי משיכה לפיג'מות", מספרת המעצבת אוליביה וון הלה, שהגשימה את החלום והקימה מותג שנושא את שמה ומציע פיג'מות בהשראת קוקו שאנל

מורן לונדון 08:4716.08.17

“השקנו את המותג בספטמבר 2011”, מספרת בשיחת טלפון עם “כלכליסט” מעצבת הפיג’מות אוליביה וון הלה, “וקצב הגדילה היה כזה שיכולנו להתמודד איתו. יום אחד בסביבות חג המולד הטלפון לא הפסיק לצלצל והמיילים לא הפסיקו להגיע. מסתבר שדיוויד בקהאם נצפה כשהוא קונה לויקטוריה פיג’מה שלנו”.

 

הצמיחה המטאורית של מותג הפיג’מות של וון הלה אולי מעניינת, אבל מעניינת עוד יותר גישתה לפיג’מה עצמה. “אני חזאית טרנדים במקצועי ועסקתי בכך כל השנים. תמיד היתה לי משיכה לפיג’מות וצורך ללבוש אותן גם ברחוב”. אבל הצורך הזה נשאר בגדר פנטזיה עד שב־2009 עברה עם בעלה לשנגחאי, שם מצאה עצמה מאותגרת על ידי האופנה המקומית. “הגובה שלי והנתונים המערביים באופן כללי מנעו ממני לקנות בגדים בשנחאי. הכרתי חייט מקומי נפלא ואצלו יכולתי להזמין לעצמי איזה בגד שבא לי. אז הגשמתי את חלום הפיג’מות. הוא הכין לי אותן והלכתי איתן ברחוב ולאירועים כמו שרציתי כל השנים”.

 

דגמי פיג'מה של וון הלה. השראה מאיקונות כמו קוקו שאנל דגמי פיג'מה של וון הלה. השראה מאיקונות כמו קוקו שאנל

 

 

ג’יג’י חדיד כבר מכורה

במהלך ביקורי מולדת בלונדון החברים שלה התאהבו בגרדרובה החדשה שלה. “הגעתי חזרה לשנגחאי עם איזה 40 הזמנות לפיג’מות. התופר המקומי כבר לא עמד בביקוש”.

 

וון הלה הבינה שיש לה ביד רעיון שכדאי למנף והקימה מותג משלה, שנושא את שמה ומציע כפי שכבר הבנתם פיג’מות. העניין הוא שהפיג’מות שלה כל כך מעוצבות ויפות שלא רק היא, אלא גם מיטב סלבריטאי ואופנאי העולם לובשים אותן מחוץ לבית ועל השטיח האדום. הפיג’מות עשויות ממשי איכותי ומעוצבות בהשראת אייקונות אופנה על זמניות כמו קוקו שאנל.

 

הרעיון הוא ליצור פריט יוקרתי כפי שהן לבשו כשישבו ולגמו איזה משקה נינוח לפני השינה. מספיק להציץ בהן לשניה ולהבין שמדובר במשהו אחר מכל מה שהכרנו עד כה, שבאמת משדר יוקרה וסגנון חיים של אישה שלא תתפשר על טישרט עם סמל הפלוגה של הבעל מעוטרת במריחות כתמתמות של מחית לתינוקות.

 

הדפסים צבעוניים מרהיבים, גזרות רפויות וקולקציה שמציעה חליפות פיג’מה, חלוקי משי מתנופפים, שמלות קומבניזון וחליפות טריינינג שכולם ראויים להילבש בפומבי יותר מאשר להתבזבז בפרטיות חדר השינה שלנו. וכך ג’ניפר לופז, סלינה גומז, ג’יג’י חדיד ועוד רבות וטובות כבר התמכרו ונצפו צועדות בפיג’מה מצויידות בעקבים. ההומור שיש במותג וכוונותיו, לא זר לוון הלה עצמה שמסופר כי לחתונה בכנסיה הופיעה בחליפת חתול צמודה וורודה וענק נוצות לראשה.

 

אז את בעצם אחראית לטרנד הפיג’מות שמשתלט עלינו.

“וואו. מחמיא לי שאת מייחסת לי טרנד שלם. לא חשבתי שזה יגיע לזה. רציתי לייצר פיג’מות יפות וליצור מותג שיהיה ידוע כמותג פיג’מות. נכון, הרעיון היה ליצור משהו שהוא באמת ייחודי ודקדנטי וייראה טוב גם עם ג’ינס ועקבים וזה תפס. אני רואה אנשים שהולכים איתן לעבודה וברחוב וזה נהדר”.

 

וון הלה. "ליצור משהו ייחודי ודקדנטי" וון הלה. "ליצור משהו ייחודי ודקדנטי"

 

 

פיג’מה ב־3,000 שקל

 

לצד הדפסים מסורתיים כמו פסים ודגמים חלקים עם צינורות קונטרסטיים, בולטים מאד הדגמים בהדפסים המהפנטים שלהם. וון הלה מסבירה שפה באה לידי ביטוי הגלובליות של המותג. “אנחנו אוהבים לטייל בעולם וכל קולקציה מושפעת מעיר אחרת. אנחנו נוסעים, סופגים את המקום והתרבות ומזה מוציאים את הרעיונות לקולקציה”.

 

ודגמי הפיג’מה נשארים דומים לאורך השנים?

“הדגם הקלאסי נשאר פחות או יותר אותו דבר למעט שינויים קטנים. השנה למשל אורך הקרופ מאד טרנדי ולכן עשינו את אותן מכנסיים רק סיימנו אותן בקרופ”.

 

מאז הקמתו ב־2011 צמח המותג והוא נמכר בכ־100 נקודות מכירה ב־26 מדינות מסביב לעולם. לישראל מגיעות הפיג’מות של וון הלה בחסות פאקטורי 54 ויימכרו בחנויות הרשת במחירים שבין 390 שקל לכיסוי עיניים ועד 3,949 שקל לחלוק קימונו ארוך, כשחליפת הפיג’מה האייקונית תעלה לכם 2,990 שקל לשני החלקים יחד.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x