$
אופנה

מצא לי חולצה: כיצד עובדת אפליקציית החיפוש שלא דורשת הקלדת מילים?

במקום טקסט, אפליקציית דונדה הישראלית מחפשת מוצרים על פי תכונות ויזואליות כמו צבע. ב־CNN כבר התלהבו

מורן לונדון 08:3719.04.17

"אפליקציית השופינג היחידה שאי פעם תזדקקו לה", כך הגדיר ה־CNN את הפיתוח הישראלי דונדה (Donde). האתר ריפיינרי 29, שלו סטנדרטים גבוהים בכל הנוגע לשופינג ואופנה, הסביר שדונדה היא "כמו סטייליסטית פרטית לכל אחד".

 

"כשמחפשים טקסטים, מנועי החיפוש הקיימים מצוינים, אבל כשרוצים למצוא פריט בעל ערך ויזואלי, מתחילה בעיה", אומרת ליאת זכאי שיחד עם שי קציר ויוסי ממו (כולם בני 30 מתל אביב) עמלה בשלוש השנים האחרונות על פיתוח האפליקציה. "מנועי חיפוש עובדים בעיקר לפי מלל, זאת אומרת שכשאנחנו מחפשים משהו, אנחנו תלויים בשפה וביכולת שלנו לתאר מוצר", ממשיכה זכאי. "בעצם אופן החיפוש ברשת לא השתנה כבר 25 שנה. דונדה באה לאתגר את זה ומאפשרת לבצע חיפוש ויזואלי".

 

דונדה. לאתגר את החיפוש ברשת שלא השתנה כבר 25 שנה דונדה. לאתגר את החיפוש ברשת שלא השתנה כבר 25 שנה

 

הרעיון פשוט ולא נדרשות יותר משלוש שניות להבין אותו. כדי למצוא את המוצר שמחפשים פשוט מעבירים אצבע על סרגל תמונות ובוחרים, למשל: שמלה, שרוולים קצרים, גזרה צרה, אורך מיני, צבע כחול. מיד המסך מתכסה בהמון שמלות תואמות מכל רחבי הרשת. "אנשים מוצאים את מה שהם רוצים, והמוכרים יכולים להבין טוב יותר מה הלקוחות שלהם מחפשים", אומרת זכאי. נכון להיום, האפליקציה מתמקדת באופנה בלבד, אבל בעתיד תאפשר חיפוש של מוצרים נוספים כמו רהיטים. "אנחנו מחקים את הדרך שבה האדם חושב בראש על המוצר שלו", אומרת זכאי.

 

6,000 חנויות כבר זמינות דרך האפליקציה, ובחודש שעבר היא נבחרה למיזם הישראלי המבטיח בכנס ג'ימיק - המחבר בין סטארט־אפים ישראליים למשקיעים מסין. הכנס העניק לדונדה את הפרס לאחר שגברה על 300 סטארט־אפים ישראלים, והיא תזכה לייצג את ישראל בתחרות סטארט־אפים בינלאומית בארה"ב, שם תתחרה על השקעות של מאות מיליוני דולרים ואקזיט מהיר.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x