$
אופנה

מנכ"ל חברת ד"ר דנים השוודית: חבר, אתה ג'ינס

אלכסנדר גרהה, יחד עם אביו מורטן ואחיו יוהאנס, ייסד את המותג בשנת 2004. עכשיו הוא מסביר למה חשוב לו להפוך לחבר או משפחה של מי שלובש את המכנסיים שלו

מורן לונדון 09:0919.02.17

ההנחה שהישראלים נמשכים לאופנה בסגנון אמריקאי הולכת ונשחקת בשנים האחרונות והצבעוניות החושפנית נוסח קליפורניה הולכת ומפנה את מקומה דווקא לאופנה הנורדית, השונה ממנה. הרבה יותר נקייה, שקטה וצבועה בגוונים טבעיים ועם ניחוח של אג’נדה חברתית או סביבתית. כחלק מהמגמה הזו מגיע חוזר עכשיו לארץ מותג השוודי ד"ר דנים, אחרי כמה שנים של העדרות.

 

"שיווקנו בישראל בעבר על ידי דה בראנץ' שנסגרה לפני כמה שנים", אומר בריאיון אלכסנדר גרהה, "אנחנו שומעים הרבה על ישראלים שמחפשים אותנו מאז. יש הרגשה של נאמנות וציפייה כשזה נוגע לישראל ולכן אנחנו שמחים לחזור".

 

גרהה, יחד עם אביו מורטן ואחיו יוהאנס, ייסד את המותג בשנת 2004. האב עבד כל חייו בתחום הטקסטיל ובעיקר בשיווק ג'ינסים, וכשהבנים גדלו וסיימו את לימודי התואר הראשון באוניברסיטת באוקספורד הוא כבר עמד לפני פרישה לגמלאות, אבל החליט לוותר על חיים של מנוחה לטובת הגשמת חלום משותף - הקמת מותג דנים משלהם.

 

"ד"ר דנים" הוא מותג דנים פרימיום דנים מעוצב לעילא במחירים של ג'ינס במחירים שמתחרים ברשתות בין 300 ל־430 לזוג מכנסיים. 

אלכסנדר גרהה (משמאל) עם אביו ואחיו. האב החליט להקים חברה במקום לצאת לפנסיה אלכסנדר גרהה (משמאל) עם אביו ואחיו. האב החליט להקים חברה במקום לצאת לפנסיה

 

"המטרה שלנו היא להפוך למשפחה או לפחות לחבר של מי שלובשים אותנו", מסביר גרהה את גישת התמחור הנוח. “ולכן זמינות עומדת בבסיס. אין לנו עניין להיות אקסקלוסיביים".

 

זה לא גורם לצרכן לתהות בנוגע לאיכות?

"אנשים בהחלט נוטים להניח שיקר זה טוב, אבל המטרה שלנו היא לשנות את התפיסה הזו ואנחנו רואים שזה באמת הולך ומשתנה. אם בעשור הראשון של שנות האלפיים השאיפה הייתה לקנות ג'ינס ב־200 דולר, הרי שהיום אנשים כבר מבינים שאפשר גם אחרת ופחות מחפשים את זה".

 

ואיך יוצרים ג’ינס איכותי כל כך במחיר נמוך? אין פשרות?

"בהחלט צריך להיות חכמים בכל הנוגע לייצור ואם כבר מתפשרים חשוב לדאוג שזה לא יהיה במקומות עקרוניים. אנחנו גם מייצרים בווליום גבוה יחסית שיוצר כדאיות. מצאנו את הדרך שלנו לפתור את הבעיה של היחס בין איכות למחיר".

 

כשהוא משתמש במונח בעיה עוצר לרגע גרהה ומייד אחר כך מסביר: "אנחנו חושבים כל הזמן על הרחוב ולא על אופנה פרופר. היחס שלנו לבגדים הוא כאמנות שבאה לידי ביטוי בבד ונותנת ללובשים להיות מי שהם, ליצור לעצמם זהות בלי להישען על תג המחיר".

 

בארץ משווקת החל מהחודש הקולקציה המלאה של המותג לנשים ולגברים בכ־40 נקודות מכירה ברחבי הארץ או באתר .aka-online.co.il הקולקציה כוללת, לצד כל דגמי הג'ינסים, גם מעילים, חולצות וסריגים במחירים שנעים בין 150 שקל ל־720 שקל.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x