$
פנאי

בין הרוח לחומר

עם 15 אלף מבקרים באירוע המכירות האחרון שערכה, וצפי לפחות לכפול מזה באירוע הבא, קרן שביט כנראה מבינה משהו בטעם הישראלי

תמרה וולמן 09:0615.01.14

קרן שביט מגדירה את עצמה כיזמית לייף סטייל - הגדרה שגבולות הגזרה שלה אמנם אינם חדים, אך משקפת היטב אישיות רבת־פנים ועשייה תזזיתית. שביט היא האשה מאחורי אימפריית מכירות ה"קולאז'", שבמסגרתן היא מאגדת מדי שלושה חודשים יוצרים ומעצבים בלוקיישנים משתנים, לירידי מכירות שכוללים אופנה ומוצרים לבית.

 

שביט מנהלת ברצינות רבה לא רק את עסקיה, אלא גם אג'נדה של הפצת אנרגיות חיוביות ועצות לחיים טובים, והשיחה איתה מתובלת בלא מעט דימויים מעולם העידן החדש. "אני מאמינה שאדם מאושר הוא כזה שמממש עצמו, ואצלי המימוש תמיד היה אקוטי", היא אומרת.

 

  • פנאי קרן שביט ארועי מכירות לייף סטייל, צילום: סיון אסקיו
    פנאי קרן שביט ארועי מכירות לייף סטייל
    |
    צילום: סיון אסקיו
  • פנאי קרן שביט ארועי מכירות לייף סטייל, צילום: הגר דופלט
    פנאי קרן שביט ארועי מכירות לייף סטייל
    |
    צילום: הגר דופלט
  • פנאי קרן שביט ארועי מכירות לייף סטייל, צילום: סיון אסקיו
    פנאי קרן שביט ארועי מכירות לייף סטייל
    |
    צילום: סיון אסקיו

 

המכירה האחרונה שארגנה שביט היוותה עדות להצלחתה המתפשטת: היא נערכה בבית פרטי בכפר הס ותוכננה להכיל כ־8,000 מבקרים. אבל איש, כולל שביט עצמה, לא צפה את הסתערות 15 אלף המבקרים על עשרות הדוכנים. היא למדה את הלקח לפעם הבאה - במכירה הקרובה, שתתקיים ב־23–25 בינואר, שביט חברה לחברת הפקה שהציעה כלוקיישן את חניון המשאיות של מתחם עזריאלי החדש בחולון, עם שטח תצוגה של 3,000 מ"ר. "אני מצפה ל־30 אלף מבקרים לפחות, וזו הערכה זהירה", אומרת שביט. "לקהל שלי יש נטייה להפתיע אותי. אבל גם אם יבואו 100 אלף איש - אני ערוכה".

 

שביט מעידה על עצמה שהחלה במסלולה המקצועי כבר בגיל 12, אז החלה לעסוק באמנות ובציור. בתום שירותה הצבאי נרשמה ללימודי עיצוב, שלאחריהם נדדה בין משרות במשרדי מיתוג ועיצוב שונים. אבל מה שבאמת העסיק אותה באותן שנים היה הפקת החתונה שלה עם בן זוגה דאז. "כשחזרנו מירח הדבש הבנתי שאני לא רוצה לחזור לעבודה במשרד", היא מספרת. "ואז הגיעה משרת החלומות".

 

קרן שביט. "אני אוהבת לקנות ולהציף את עצמי בדברים יפים" קרן שביט. "אני אוהבת לקנות ולהציף את עצמי בדברים יפים" צילום: לימור הרצוג אהרוני

 

 

כמו משמים קיבלתי בדיוק הצעה ממעצבת החתונה שלי, אלקי ג'ייקובס, שאבוא לעבוד איתה. אצלה למדתי שהעולם שייך למספרי סיפורים".

 

שלוש שנים לאחר מכן, בגיל 29, התגרשה שביט וזמן מה לאחר מכן אביה מת. "אחרי שחייתי את הבועה התל־אביבית מאז גירושיי, הייתי בנקודה שבה נזקקתי למשפחה ולזוגיות", היא מספרת. "שבתי למקום שבו גדלתי, רחובות, הייתי עם המשפחה ונכנסתי לנהל את העסק שהותיר אבי. ואז, באחד הביקורים שלי בסיני, הכרתי את בעלי השני. התחתנו, ורק במרכיב הקריירה משהו היה חסר לי".

 

"קהל שמעריך עיצוב"

 

את הפרק העצמאי בקריירה שלה החלה שביט בקטן. היא יצרה ולימדה יצירת קולאז'ים בטכניקה ייחודית ומכרה אותם בירידים שונים. ב־2009 החלה לכתוב את הבלוג "טוב ויפה" בניסיון לכתוב לא רק על סטייל, כדבריה, אלא על הפיצוח האמיתי של החיים - איך חיים אותם טוב. באמצעות הבלוג וירידי המכירות שבהם השתתפה צברה קהל לקוחות, אבל לא היתה מסופקת מפלטפורמות המכירה שעמדו לרשותה. או אז החליטה לנסות ולעשות את הדברים בעצמה. "מאוד קל להכין מודעה יפה, אבל אם האירוע לא עומד בציפיות שבנתה המודעה - האכזבה עצומה. לפני שהפכתי למוכרת מספר אחת הייתי הקניינית מספר אחת. אני אוהבת לקנות ולהציף את עצמי בדברים יפים. למכירה הראשונה, ביוני 2010 בסטודיו שלי, לקחתי רק יוצרות שנלחמתי בעצמי שלא לקנות מהן".

 

באותה מכירה היו עשרה דוכנים ונכחו בה כ־150 מבקרים. שלוש שנים אחר כך, בקיץ האחרון, התקיימה המכירה שהיוותה נקודת מפנה בקריירה של שביט. במקום 8,000 הגיעו כאמור 15 אלף מבקרים, שהביאו איתם רצף של כשלים ובעקבותיהם טרוניות רבות. שביט נאלצה בסופו של דבר להעלות פוסט בפייסבוק הקורא לקהל שבדרך שלא להגיע. "הייתי בפיגור אחר הגדילה של עצמי", היא מסבירה. "באותה מכירה השיווק שעשיתי היה הרבה יותר מדויק ופגע בקהל גדול".

 

אולם התלונות שנשמעו לאחר אותה מכירה לא סבבו רק סביב הלוגיסטיקה. היו שטענו כי עם הפיכת המכירות האינטימיות להפקות גדולות, גם רמות המחירים השתנו וכוונו לקהל שונה. שביט טוענת שדבר לא השתנה בטווח המחירים, 35–650 שקל בממוצע. "במכירות יש מוצרים שאני מעריכה, ומבחינתי הקהל שמגיע למכירה שייך לקבוצת הטעם שלי. זה קהל שיודע להעריך עיצוב, ומי שלא, נושר באופן טבעי".

 

ומה באמת הטעם שלך?

"לא מה שאנשים חושבים. אני לא רוצה שיתייגו את טעמי ככזה או אחר, הוא רגשי, אורגני, דינמי. כשמציעים לי משהו, אומרים לי תמיד 'יש לי משהו שאת ממש תאהבי!', ובעצם, אף אחד לא יודע מה אני באמת אוהבת".

 

במכירת הקולאז' הקרובה שתתקיים בסוף החודש בחולון, בקונספט עיצובי של עיר מחתרתית, יציגו 120 מעצבים שימכרו בעיקר אביזרי ביגוד, אופנה ומוצרים לבית, לילדים ולתינוקות, או כמו ששביט מגדירה זאת: "לך, לבתך ולביתך". במכירה הקרובה, היא מספרת, יהיה גם מתחם איפור ובו מוצרי טיפוח. "כרגע אני מתמקדת בלדייק את המוצר ולייצר אינטימיות באירוע בקנה מידה גדול", היא אומרת.

 

הנוסחה לאושר

 

עלויות ההפקה של כל אירוע של שביט מכוסות על ידי כל המציגים, ואת רווחיה היא גוזרת מאחוזי המכירה של כל ביתן. היא מפעל של אדם אחד ואחראית בעצמה על הפרסום והשיווק. גם את המציגים בכל יריד היא מאתרת לבדה ברשתות החברתיות, או כאלה ששמעה עליהם מפה לאוזן. "אני לא מתערבת בתמחור, מה שמעניין אותי הוא שערך המוצרים יישמר. אני מקפידה על נחשקות המוצר ומאמינה שאם הוא זול מדי, הוא מעייף".

 

ההצצה לחיים הפרטיים שלה מלווה את כל עשייתה של שביט. "אני מוכרת את החיים הפרטיים שלי כאג'נדה, כי אני דוגמה לאדם שלא ליקק דבש ומצא נוסחה שמספקת לו אושר אדיר", היא אומרת. "אני לא קונצנזוס ולא חשוב לי להיות מאמי לאומית אבל את העשייה שלי אני מצליחה להביא לתודעה רחבה. אני נותנת שם את המתכון - ומי שזה קשה לו, שלא יצרך אותי".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x