$
פנאי

ביקורת הצגה: "גברתי הנאווה"

מי שרוצה לראות את אחד ממחזות הזמר היפים בכל הזמנים יאהב את ההצגה, בכיכובם של נתן דטנר, שני כהן ודב רייזר

מאיה נחום שחל 09:2417.11.13

תיאטרון הבימה מעלה את המחזמר מאת אלן ג'יי לרנר ופרדריק לאו על פי "פיגמליון" מאת ג'ורג' ברנרד שו. בבימויו של משה קפטן, בניהולו המוזיקלי של יוסי בן נון ובכיכובם של שני כהן, נתן דטנר, דב רייזר, רובי פורת שובל, מרים גבריאלי, אדם להב, פיני קדרון ועוד רבים. קהל היעד: מי שרוצה לראות את אחד ממחזות הזמר היפים בכל הזמנים.

 

דבר המבקרת: פרופ' הנרי היגינס (דטנר), רווק מושבע ומומחה בעל שם עולמי לחקר הלשון וההגייה, וקולונל פיקרינג (רייזר), מומחה לחקר דיאלקטים, מתערבים ביניהם שבתוך כמה חודשים יוכל היגינס להפוך את מוכרת הפרחים בת האשפתות, אלייזה דוליטל (כהן), לליידי אמיתית, ואיש לא יבחין בשורשיה. קפטן רקם בדיוק ובמקצועיות הפקה איכותית ומורכבת, הכוללת את כל המרכיבים הדרושים לז'אנר - תפאורה מרהיבה של ערן עצמון, כוריאוגרפיה מבריקה של אביחי חכם (זכרו את השם) ותלבושות מקסימות של ילנה קרליך.

 

נתן דטנר (מימין), שני כהן ודב רייזר. נוכחות עוצמתית של דטנר בתפקיד היגינס נתן דטנר (מימין), שני כהן ודב רייזר. נוכחות עוצמתית של דטנר בתפקיד היגינס צילום: דניאל קמינסקי

 

להקת השחקנים והרקדנים מצוינת, רייזר אנושי כפיקרינג, קדרון משעשע כאלפרד דוליטל, אם כי לדעתי צעיר מדי לתפקיד, ולהב המקסים מגלם ומזמר את פרדי המאוהב.

 

כוכב הערב הוא דטנר, המעולה כהיגינס. הוא מלהטט עם הטקסט והשירה בקולו העמוק, הדיקציה המושלמת ונוכחותו העוצמתית, נתעב ואהוב כאחד. כהן מקסימה בחלקים הקומיים, התחום שהיא שולטת בו, אך גם ברגעים הדרמטיים. היא עוברת עם אלייזה את השינוי עד לשיא בתמונת הסיום המרגשת, שקפטן בחר להשאירה עלומה. נכון שהיא לא זמרת סופרן אולטימטיבית, אבל בתיאטרון, להבדיל מהאופרה, צריך קודם כל להיות שחקן, והיא צלחה את השירים בחן למרות מערכת ההגברה הבעייתית.

 

שורה תחתונה: הצגה מהוקצעת, מכובדת ומכבדת קהל.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x