ישראל מתחברת לכלכלה
 

פנאי

מילון כלכליסט
אנטון אדלשטיין. מקום ראשון (איפור: מעין אברמוביץ)
אנטון אדלשטיין. מקום ראשון (איפור: מעין אברמוביץ) 
צילום: גלעד בר שלו
תגיות קשורות לכתבה
מניות קשורות לכתבה
    חדשות פנאי מדי
    יום ישירות למייל שלך
     

     מאשר קבלת תוכן שיווקי

    דיוור נוסף
     

    מעצב האביזרים המבטיח 2013

    זאת השנה החמישית ש"כלכליסט" נותן קרש קפיצה למעצבי אופנה מתחילים. השנה התמקדה התחרות באביזרי אופנה, ובמקום הראשון: מעצב התיקים אנטון אדלשטיין

    רוני קציר

    13.06.13, 12:11
    המייל האדום | תגובה לכתבה | הדפסת כתבה | שלחו כתבה |
    שתף כתבה

    תחרות המעצב המבטיח של "כלכליסט" נערכת זו השנה החמישית וכבר נהפכה למותג. מטרתה המוצהרת - חשיפת מעצבים בראשית דרכם המקצועית לשוק האופנה המקומי - חשובה השנה אולי יותר מבעבר, לנוכח הקשיים בתעשייה הזו בעידן של משבר כלכלי מתמשך.



    זוכי "כלכליסט" בשנים הקודמות פעילים ובועטים בסצנת העיצוב המקומית והבינלאומית, וכך למשל, מעצבת הטקסטיל אדוה ברונר, זוכת 2012, מעמיקה את פעילות המותג שלה דואנדה בארה"ב ובאירופה, מתחזקת חנות ב־etsy.com, הציגה את הקולקציה שלה בפברואר האחרון בשואו רום בשבוע האופנה בניו יורק, ותציג שם שוב בספטמבר. מעצב הנעליים עודד ארמה, שזכה ב־2011, יפתח בשבוע הבא חנות ראשונה למותג נעלי ארמה בתל אביב. "כלכליסט" מציג את זוכי 2013.

     


     

    מקום ראשון: אנטון אדלשטיין, 28, למותג OMTURA

     

    אדלשטיין, יליד אוקראינה, עלה לישראל ב־2000, בגיל 15. הוא שירת בסיירת אגוז, ולאחר סיום לימודיו בשנקר עבד כחצי שנה אצל המעצבת נעמי מערבי. בשנה שעברה הקים מותג משלו.

     

    אדלשטיין הגיש לתחרות שלושה תיקי גב מעור, שמשקפים את האני מאמין העיצובי שלו, המשלב אהבה לפיסול, עיצוב מוצר וטקסטיל. תהליך העיצוב, לדבריו, נובע מחקירה של קווים אדריכליים־גיאומטריים, וגם של עצמות ושרירים בגוף האדם.

    התיקים משלבים בין תחושה עתידנית־תעשייתית לבין פרימיטיביות שבטית, שנובעת מטכניקות הטיפול בחומר, כמו צביעה ותפירה ידנית, חיתוך לייזר או בנייה של אובייקט בעזרת חיתוך, קיפול וקשירה, המעניקים למוצר מראה גולמי ומינימליסטי.

    אדלשטיין סולד מ"פלסטיקיות" כהגדרתו, וחרד לשמירה על קולו האישי, הייחודיות והזהות המאפיינים אותו. "אני לא קורא לתיקים אקססוריז, כי העיצובים שלי יכולים לבנות סגנון ומראה חזק למי שיילך איתם", הוא אומר. קשה לו גם עם עולם הפאסט פאשן, שבו מעצבים ובתי אופנה מוציאים קולקציות חדשות לבקרים.

     

    אדלשטיין מאמין בעבודה אטית, מחושבת ועמוקה, והכי מפחיד אותו להתמסחר: "כשיש קשיים או משבר, העולם מתחלק לשני סוגי אנשים: אלה שמתייאשים ושוקעים, ואלה שעולים מעל כולם דווקא בתקופה זו. הצלחה מסחרית מסנוורת מאוד, אבל בתחרות מול זארה ו־H&M צריך לבחור מדיה או נישה שעדיין לא התמסחרה, ולמצוא את הייחודיות שעדיין אפשר להעניק לשוק", הוא אומר בנחישות ומוסיף: "אני מתייחס לזה כאל מסע אישי - מסע שמנסה לאזן בין האנליטיות הנדרשת לייצור התיקים לבין השמירה על היצר והתשוקה שטמונים בחומר. חשוב מאוד לבנות מותג יציב, מעניין, שלם ובעל פילוסופיה מאחוריו, לכן אני לא רץ אחרי מכירות, אף שקיבלתי הרבה הצעות מסחריות".

     

    אדלשטיין מתכנן בעתיד למכור את התיקים בשש חנויות בוטיק בלבד ברחבי הארץ, ומקווה לפתוח שואו רום בתל אביב ולמכור דרך האינטרנט ובבוטיקים באירופה. "מאז שהבנתי שהמותג נמכר והחלו לזרום הזמנות, דווקא אז עצרתי לחשוב. חשוב לי תמיד לכוון גבוה יותר ולא להתפזר, כדי שהמותג לא יהפוך למשהו בינוני. אני שואף למותג יוקרתי וייחודי. לא רוצה להתמסחר בצורה כזו שיראו אותי בכל מקום", הוא מסכם. מחירים: 800–2,200 שקל, omtura.com.

    מנימוקי השופטים:

     

    דגנית שטרן שוקן: "לתיקים יש ערך מוסף מעבר לעיסוק באסתטיקה. הם מביאים איתם תחושה של קושי ומאבק, דברים יותר קשים ועוצמתיים, שמתאימים מבחינה פוליטית למקום שבו אנו חיים. מעבר לכך הם מאוד עכשוויים ואופנתיים, נעים בין מראה קלאסי לאוונגרדי, ויש גם הרבה מחשבה על הפונקציה שהם ממלאים".

     

    תיקים בעיצוב אנטון אדלשטיין. 2,200-800 שקל
    תיקים בעיצוב אנטון אדלשטיין. 2,200-800 שקל צילום: גלעד בר שלו

    איפור: מעין אהרונוביץ

     

    דניאלה להבי: "החיבור בין הנפח והצורה לבין מבנה החומר מיוחד מאוד. המעצב הפגין צורת חשיבה מתוחכמת ואדג'ית, והפך את העור לחומר ביד היוצר. הוא המחיש את התלת־ממדיות שרצה ליצור ויש כאן תחושה קוהרנטית מאוד. כדי להצליח מבחינה מסחרית יהיה צריך לייצר גם תיקים יותר קלים לעיכול".

     

    קרן וולף: "השפה ברורה והזהות מובהקת, וחשוב מאוד למעצב ליצור כזו זהות דרך הפריטים. יש הרבה מעצבים בז'אנר הזה, אך צורת החיתוך והעבודה עם החומר יצרו משהו מיוחד מאוד שקשה להישאר אדישים מולו".

     

    תיק עבודות

     

    • בוגר שנקר בהצטיינות, מחזור 2011, במחלקה לעיצוב טקסטיל
    • השתתף בתערוכת "שמלות אוונגרד" של מוזיאון תל אביב לאמנות בשיתוף המחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר, ובימים אלה משתתף בתערוכת "MoBA 2013: Fetishism in Fashion" בהולנד
    • התיקים של אדלשטיין נמכרים ברשת רזילי, בקרוב יושק קו תיקים שהוא מעצב בעבור מעצב בגדי הגברים יוסי קצב

     

    מקום שני: דניאל קלר אבירם, 27, למותג Danielle Keller

     

    מותג התכשיטים של דניאל קלר מתאפיין בעבודה גרפית, הרבה קווי קונטור וניחוח רומנטי. היא חסידת טקסטילים והדפסים ומשלבת אותם בעיצוביה. "אני שואבת השראה ממראות בטבע, שעמוס בעיניי ביופי שאי־אפשר לחקותו, ולכן אני רק מייצרת פרשנות משלי", מספרת קלר ומוסיפה: "העולם בימינו מוצף בחפצים, וצריך לחזור למוצרים איכותיים יותר, שישמשו לאורך זמן. לכן אני עובדת בעיקר עם כסף וכסף מצופה בזהב".

     

    קלר הגישה לתחרות קולקציה שהיתה פרויקט הגמר שלה, הכוללת עגילים, תליון וחולצה. במהלך העבודה עליה התגוררה בקיבוץ בגליל העליון והיתה מוקפת בטבע פראי. הקולקציה עשויה מחומרים כמו כסף, פליז ואלפקה, והמטרה היתה להגיע למונוכרומטיות בשילוב אלמנטים בעבודת יד, בהשראת המראות שהקיפו אותה. קלר חולמת על חנות קטנה, אך מעוצבת להפליא, ומקווה להתפרסם בארץ ובעולם. מחירים: 150–900 שקל, דף הפייסבוק של המותג: daniellekeller.

     

    דניאל קלר
    דניאל קלר צילום: גלעד בר שלו

    איפור: מעין אהרונוביץ

     

    מנימוקי השופטים: שלי סתת קומבור: "עבודה פיוטית, מקורית ושברירית במובן הטוב. למעצבת כתב יד ברור, וההגשה של חולצה מתוכשטת היא אמיצה ומחדשת".

     

    תיק עבודות

     

    • בוגרת שנקר מחזור 2012 במחלקה לעיצוב תכשיטים
    • זכתה בפרס הצטיינות מטעם בורסת היהלומים, ונבחרה לעבור סטאז' של חודשיים במרקס אנד ספנסר בלונדון
    • בימים אלה מציגה את פרויקט הגמר שלה בתערוכה למעצבים צעירים במאסטריכט, הולנד
    • המותג נוצר ב־2012, ונמכר ב־etsy.com ובפייסבוק

     

    מקום שלישי: שירי עבדה, 35, למותג Sha

     

    שירי עבדה היא עורכת דין, שאחרי שנה של עבודה במשרד בערה בה היצירתיות והיא החליטה לעשות הסבה וללמוד בשנקר. קולקצייית קיץ 2013 היא הקולקציה המסחרית הראשונה שלה למותג Sha. "המותג נולד מתוך שאיפה ליצור קולקציה של תכשיטים ענידים ובעלי גוון מסחרי בשונה מהעבודות הקונספטואליות שיצרתי לתערוכות", היא אומרת. המתכת שהיא משתמשת בה עובדה בטכניקת צורפות שפיתחה, המעניקה לכל פריט טקסטורה שהיא מעין ברקוד ייחודי.

     

    התכשיטים עשויים מכסף או פליז מצופה זהב, ומשובצים באבנים יקרות, אבנים חצי־יקרות ופנינים. "שאפתי להגיע לנקודת המיצוי של התנועה בחומר ולחשיפה של סדר פנימי ראשוני, מעין נוסחה מתמטית מזוקקת. העבודה נעשתה בצורה אינסטנקטיבית, זרימה של הרעיון מהמחשבה אל היד, כדי לחשוף את הזהות שלי ואת הלוגיקה הפנימית שמאפיינת אותי ביצירה". בעתיד היא מתכננת להמשיך ולהתפתח בערוץ היצירות הקונספטואליות וגם ליצור קולקציות חצי מסחריות.

     

    שירי עבדה: טבעת ושרשרת. טקסטורה ייחודית
    שירי עבדה: טבעת ושרשרת. טקסטורה ייחודית צילום: גלעד בר שלו

    איפור: מעין אהרונוביץ

     

    "כמעצבת צעירה יש לי קושי להגיע לחשיפה", מודה עבדה, "אך אין דבר משמח יותר מאשר לחלוף ברחוב על פני אדם העונד תכשיט שלך". מחירים: 350–1,500 שקל, סטודיו המעצבת: מנדלי מוכר ספרים 18, בתיאום מראש 052-8811896.

     

    מנימוקי השופטים: דגנית שטרן שוקן: "קולקציה מסחרית מאוד, ולא פשוט להגיע לרמה גבוהה בהקשר של תעשייה ומסחריות ולא להיות קיטש. זו הקולקציה המסחרית ביותר מבין כל מה שראינו".

     

    תיק עבודות

     

    • בוגרת שנקר מחזור 2010 במגמה לעיצוב תכשיטים
    • ב־2012 הקימה את המותג Sha by Shiri Avda. מוכרת ב־etsy.com, בחנות Wise Versa בשוק הפשפשים ביפו, ובבוטיקים של shade בצרפת
    • זכתה בפרס כוכב הזהב למצוינות בעיצוב בתערוכה "עוצב בישראל 4", ובמקום השני בתערוכת "2011 ITAMI International Craft Exhibition"

    עבודותיה התפרסמו בספר "500 טבעות" של הוצאת לארק. מלמדת בשנקר

     

    מקום רביעי: תמר ברניצקי, 29

     

    בתהליכי העבודה בסטודיו חוקרת תמר ברניצקי טכניקות הדפס שונות, והבדים עוברים תהליכים כימיים. היא מדפיסה על בדים כמו לבד, משי וכותנה וגם על עץ, עור ונייר, ויוצרת בדי אופנה, בדי ריפוד, גופי תאורה ועבודות אמנות בטקסטיל.

     

    קולקציית הצעיפים שהגישה לתחרות "מסע פרחים" של 2013 שואבת השראה מתהליך ההתכלות של זרי כלה ומורכבת מקולאז'ים המשלבים ציורי יד עדינים בצבעי מים, בחומרים אורגניים כמו פרחים ועלים, בתחרות עתיקות ובדפים מספרי מתכונים ישנים. כל קולאז' מודפס במספר מוגבל של עותקים.

     

    תמר ברניצקי
    תמר ברניצקי צילום: גלעד בר שלו

    איפור: מעין אהרונוביץ

     

    "האתגרים בשוק האופנה הישראלי רבים", אומרת ברניצקי, "עלויות הייצור גבוהות, תנועת הלקוחות דלילה והשוק מתנהל בשיטת הקונסיגנציה. אני עוברת תהליך מעניין שבו אני מחפשת גם את גבולות החומר והבד וגם את ההגדרה של מעצב טקסטיל בתנאי העבודה בישראל. הגבולות והמגבלות ברורים, אך זה בדיוק מה שעוזר לשמור על הבעירה הפנימית". מחירים: 270–560 שקל. tamarbranitzky.com.

     

    מנימוקי השופטים: שי לחובר: "מוצר מוגמר, מקצועי, מהודק, יצירתי מאוד ומסחרי מאוד. יכול להיכנס כפי שהוא לחנויות של הרמס".

     

    תיק עבודות

     

    • בוגרת מחזור 2009 במחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר וסטודנטית לתואר שני בעיצוב תעשייתי בבצלאל
    • ב־2010, לאחר תקופת התמחות אצל מעצבת האופנה השבדית דיאנה אורבינג, הקימה ברניצקי סטודיו עצמאי לעיצוב טקסטיל
    • בקיץ 2012 זכתה במקום רביעי בתחרות עיצוב מוצרים בהשראת יצירות וחפצים מאוספי מוזיאון ישראל בזכות הקולקציה "מציור לצעיף"
    • העבודות נמכרות בחנות מוזיאון ישראל בי־ם, בכמה מסניפי קום איל פו, בטולמנ'ס במוזיאון העיצוב בחולון

     

    מקום חמישי: אביב קינל, 30

     

    הקולקציה שהגישה אביב קינל לתחרות של "כלכליסט" היא הקולקציה המסחרית הראשונה שעיצבה מאז סיום לימודיה בשנקר, והיא מתכננת לצאת בקולקציה נוספת הקיץ. קינל מצהירה כי תהליך העבודה שלה אינו מושפע מטרנדים ומתחזיות אופנה וכי אינה עובדת באמצעות סקיצות על נייר, אלא יוצרת אובייקטים ומתנסה בחומר. "עיצוב הוא דרך ביטוי עבורי, שפה המאפשרת לי להעביר מסר ולגעת באנשים. בחרתי בעיצוב תכשיטים באופן די אינטואיטיבי, אחרי שבעצם חשבתי ללמוד צילום", היא אומרת.

     

    הקולקציה שהגישה לתחרות היא מעין תרגום עכשווי לתכשיטים עתיקים, המעניקה למתבונן בהם תחושה של ממצאים ארכיאולוגיים בעלי אופי טקסטילי. את הפריטים מייצרת קינל בעבודת צורפות קלאסית, המשולבת בטכניקה של אריגה ידנית. החומרים הם חוטי כותנה ושרשראות כסף מושחרות או מצופות זהב.

     

    אביב קינל
    אביב קינל צילום: גלעד בר שלו

    איפור: מעין אהרונוביץ

     

    קינל שואפת להתפתח בישראל, אך גם באירופה וביפן: "שיטת הקונסיגנציה מקשה על מעצבים צעירים בישראל, וזו גם הסיבה לכך שפניתי מהר מאוד לשואו רום בחו"ל. שם, אם בחנות מאמינים בך ובעיצובים שלך, הם קונים ללא היסוס", מספרת קינל.מחירים: 900–300 שקל.

     

    מנימוקי השופטים: שלי סתת קומבור: "ניכרת עבודת יד, סבלנות ודייקנות, שמשדרת משהו שברירי ועדין מאוד, אך גם מעודכן מאוד ביחס למה שקורה עכשיו בסצנת האופנה והאקססוריז. אני רואה מוטיב שיכול להתפתח לכדי כמה קולקציות, לחזור על עצמו ולרגש בכל פעם מחדש".

     

    תיק עבודות

     

    • בוגרת מחזור 2008 במחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר
    • הקימה את המותג שלה לפני כשנתיים
    • הסדרות המצומצמות שהיא מכינה בעבודת יד הוצגו ונמכרו בשבוע העיצוב בטוקיו Design Tide ובחנויות נבחרות בארה"ב, ובהן Mad Museum ,Erica Tanov ו־Sword־Smith. בישראל נמכרים עיצוביה בחנות של שרון ברונשר במתחם בזל, אצל שרה בראון או ישירות ממנה (avivkinel.com)

     

    כך בחרנו

     

    איתור המעצבים שהשתתפו בתחרות המעצב המבטיח היה מורכב. "כלכליסט" פרסם בעיתון, באתר ובעמוד הפייסבוק שלו קול קורא למעצבים הפעילים בתחום עד חמש שנים, להציע את מועמדותם לתחרות. התקבלו קרוב ל־100 פניות, וצוות מקצועי במערכת "כלכליסט" בחן את עבודות המועמדים וקבע כי לגמר יעלו 17 מעצבים, ובהם מעצבי תיקים, תכשיטים, צעיפים ונעליים.

     

    (מימין) קרן וולף, שלי סתת קומבור, שי לחובר, דגנית שטרן שוקן ודניאלה להבי
    (מימין) קרן וולף, שלי סתת קומבור, שי לחובר, דגנית שטרן שוקן ודניאלה להבי צילום: עמית שעל

    איפור: מעין אהרונוביץ 

     

    שלוש עבודות של כל מעצב הוצגו בפני צוות שופטים, שכלל את מעצבת התכשיטים קרן וולף, מעצבת הנעליים והתיקים דניאלה להבי, מעצב התכשיטים שי לחובר, מעצבת הנעליים ובעלת המותג קאפל אוף, שלי סתת קומבור, ופרופ' דגנית שטרן שוקן, ראש התוכנית ללימודי תואר שני בשנקר לעיצוב אופנה, טקסטיל, תכשיטים ואביזרים.

     

    העבודות הוצגו באופן אנונימי, כאשר כל סימן מזהה הוסר מהן, והשופטים דרגו אותן על פי איכות העבודה, בחירת החומר ואיכותו, השראה, עדכניות, יצירתיות, קונספט ופוטנציאל מסחרי. לאחר שלב של דיונים ביניהם ושקלול סופי של הציונים נבחרו חמשת הזוכים בתחרות.

     

    שאר המעצבים שעלו לגמר


     

     

    קבלו ניוזלטר שבועי שיעזור לכם לתכנן את בילויי סוף השבוע. לחצו להרשמה

     

    פרסום ראשון: 30.05.13, 06:54

     


    תגובה אחת ל ”מעצב האביזרים המבטיח 2013“

    (תגובה אחת)
     
    נושאים
    בארץ רכב עסקי ספורט משפט קריירה קריקטוריסט אפליקציות נדלניסט עולם פנאי 2014 וידאו צרכנות דיגיטלית תעופה ותיירות מינויים חדשים ארכיון שערים טכנולוגי חינוך פיננסי פרסום ושיווק אינטרנט דעות אחריות וסביבה מיוחדים פוטו כלכליסט
     
    השוק
    מקור נתוני הבורסה: קו מנחה /   bizportal
     
    אודות
     
    כלים
    דיוור אלקטרוני Radware Connector Supersize - עיצוב אתרים YIT  - פיתוח אינטרנט ואפליקציות