ישראל מתחברת לכלכלה
 

פנאי

מילון כלכליסט
מיילי סיירוס
מיילי סיירוס 
צילום: אי פי אי
תגיות קשורות לכתבההגדירו נושאים למעקב
מניות קשורות לכתבה
    חדשות פנאי מדי
    יום ישירות למייל שלך
     

     מאשר קבלת תוכן שיווקי

    דיוור נוסף
     

    כוכב נוצר: הדרך לתהילה עוברת בערוצי דיסני

    תאגיד דיסני הבין שסדרות הנעורים הן מכרה הזהב שמשאיר את המותג רלבנטי. מדי שנה יורדים מפס הייצור של ערוץ דיסני טאלנטים שמתחייבים להקדיש למעסיק לפחות ארבע עונות מחייהם, שיתורגמו בקופות למיליארדי דולרים

    בלינדה לוסקומב, TIME

    17.11.09, 12:00
    המייל האדום | תגובה לכתבה | הדפסת כתבה | שלחו כתבה |
    שתף כתבה

    בריג'יט מנדלר היא נערה בלונדינית ורזה בעלת קול מתוק וחוש קומי לא רע. היא גם המקבילה בתחום השואו ביזנס לאייפון הבא — כוכבת דיסני בהתהוות. ולכן זוכה מנדלר (16) להיחשף לציבור הצופים של דיסני על פי הנהלים הנהוגים בחברה. אחרי שתי הופעות אורח בסדרות המובילות של הרשת, "Jonas" ו"Wizards of Waverly Place", היא תככב ב־2010 בסדרה משל עצמה, "Good Luck Charlie". "הכינו אותי לכך", היא מספרת, "שאם התוכנית תצליח כמצופה, כל חיי ישתנו".



    מיילי סיירוס והאחים ג'ונאס. אחרי התוכניות באו חוזי הקלטות, הופעות ומצ'נדייזינג
    מיילי סיירוס והאחים ג'ונאס. אחרי התוכניות באו חוזי הקלטות, הופעות ומצ'נדייזינג צילום: MCT

     

    מנדלר מתועלת באותו נתיב שהזניק לתהילה בשלוש השנים האחרונות כמה מכוכביו הגדולים של הערוץ: מיילי סיירוס ב־2006, סלינה גומז ב־2007, האחים ג'ונאס ב־2008 ודמי לובאטו השנה. כל אחד מהם קיבל תוכנית משלו, ולאחריה לרוב זכה בחוזה הקלטה בהוליווד רקורדס שבבעלות דיסני, שיריו הושמעו ללא הרף ברדיו דיסני ובפסקולים של סרטי דיסני, ואחר כך הגיעו גם סיבוב הופעות עם בואנה ויסטה קונסרטס שבבעלות דיסני וסדרות של מרצ'נדייז.

     

    מכונת בני העשרה של דיסני הפכה לאווז זהב בענף מאוד בלתי צפוי, והתוצאה היא שרשתות הכבלים של דיסני הפכו לעוגן היציב היחידי מבין הנכסים המקרטעים של ענקית הבידור. ABC נתונה בקשיים, המכירות בפארקי השעשועים ובחנויות דיסני רושמות ירידה בהיקפים, מרבית הסרטים שלא הופקו בידי פיקסאר כשלו וההכנסות מדי.וי.די מצטמקות.

     

    רשתות הכבלים של דיסני, שנוסף על ערוץ דיסני כוללות את ABC Family, ESPN, Soapnet ודיסני XD, אחראיות ל־26% מהכנסות הקבוצה בהיקף של 26.3 מיליארד דולר, ול־58% מהרווח התפעולי בתשעת החודשים שהסתיימו ב־27 ביוני, שעמד על 4.8 מיליארד דולר. בשלוש השנים האחרונות הן ייצרו 80% מהצמיחה בהכנסות של דיסני.

     

    רשת ESPN אמנם שולטת בתחום הספורט הודות לזכויות שידור יקרות, אך ערוץ דיסני חשוב יותר כחממה לייצור הכנסות, כפי שממחישים היטב הזיכיונות של "היי סקול מיוזיקל". הערוץ הפיק את סרט הטלוויזיה המקורי בעלות של כ־5 מיליון דולר, ומשם הוא המריא לסרט המשך, לאלבום של פסקול הסרט, לסרט קולנוע, לספרים ולמשחקי וידיאו. "הזיכיון הכניס עד כה רווח תפעולי של 150–200 מיליון דולר", מעריך אנליסט מברקליס קפיטל.

    דמי לובאטו
    דמי לובאטו צילום: אי פי אי

     

    היכולת של דיסני למקסם רווחים מכל להיט שהיא יוצרת יעילה רק אם החברה תמשיך להגות דמויות ועלילות שאותם תוכל לקדם זה בעזרת זה. כשסלינה גומז השיקה בסוף ספטמבר את האלבום החדש שלה, "Kiss & Tell, היא ציינה זאת בהופעה ב"רוקדים עם כוכבים" ברשת ABC; אחד משיריה מלווה את כתוביות הסיום של הדי.וי.די הראשון של "טינקרבל", ובפגרה מהתוכנית שלה, "Wizards of Waverly Place", היא כיכבה עם דמי לובאטו בסרט טלוויזיה שזכה לרייטינג גבוה.

     

    זו הסיבה שהיכולת של דיסני לברוא כוכבים צעירים כה חשובה לעתיד החברה, ולכן ריץ' רוס, ראש ערוץ דיסני לשעבר, נבחר לאחרונה למלא את מקומו של ראש האולפנים דיק קוק. הערוץ תמיד ידע לאתר כוכבים צעירים. שיה לבוף, למשל, התחיל שם, גם הילרי דאף, ואפילו בריטני ספירס ב־1993. אך רק בשנים האחרונות למדה דיסני איך לשמר אותם ולמנוע מהם לברוח, כמו לבוף, או להפוך לטרף לצהובונים, כמו ספירס. רק מאז "היי סקול מיוזיקל" ו"האנה מונטנה" הערוץ למד כיצד להפוך אותם לכוכבי ענק.

     

    "הטלוויזיה הפכה מבחינתנו לכַּן שיגור להזדמנויות אחרות בחברה", אומר גארי מארש, נשיא חטיבת הבידור בערוצי דיסני העולמית, "ויצירת ההזדמנויות מבטיחה שהטאלנט הצעיר יהיה מעוניין להתמיד בעבודתו בחברה". ובהיותה כן שיגור, קומדיה בת חצי שעה היא השקעה חסכונית למדי. בהנחה שהחברה הוציאה כ־600 אלף דולר על כל אחד מ־26 פרקי "האנה מונטנה", הרי שדיסני השקיעה כ־15.6 מיליון דולר כדי לבנות את סיירוס ככוכבת. בתום שלוש עונות, יותר מ־8 מיליון דיסקים, כרטיסי קולנוע בשווי 225 מיליון דולר, שני סיבובי הופעות, רב־מכר אוטוביוגרפי ו־15 מיליון ספרים, היא כבר שווה לחברה מיליארדי דולרים.

    מיילי סיירוס
    מיילי סיירוס צילום: אי פי אי

     

    אם הנוסחה נראית כמסלול בטוח להצלחה, חשוב לזכור שאחד מתאגידי הבידור הגדולים בארה"ב, עם הכנסות של 37.8 מיליארד דולר ב־2008, משליך את יהבו על מתבגרים כמקור הכנסה מרכזי. ולא סתם מתבגרים, אלא מתבגרים שהם סלבריטאים — כאלה שגדלים, משנים את דעותיהם, מורדים או עושים דברים שלא ממש מוצאים חן בעיני ההורים של המעריצים שלהם.

     

    ערוץ דיסני נוקט צעדים מרחיקי לכת כדי לוודא שהכוכבים הקטנים לא ייצאו ממסגרת, ולשם כך הנהיג קורס מבוא ל"טלנטאות", שבו שומעים השחקנים הצעירים הסברים מפי מומחי אבטחה, יועצי תקשורת ופסיכולוגים. "בקורס למדנו לענות לעיתונאים ולהסתמך בעיקר על המשפחה", אומרת מנדלר, אחת הבוגרות הראשונות. "הופתעתי מרמת האבטחה שהומלץ עליה — עד כדי ביטול תיבת הדואר בבית".

     

    מארש טוען שזה לא מכוון, אך נראה שהחברה מצמצמת סיכונים בכך שהיא בוחרת בצעירים שהכי קרובים לדימוי הילד הטוב. האחים ג'ונאס, סיירוס, גומז ולובאטו עונדים כולם טבעות המעידות על מחויבותם לשמור על בתוליהם עד החתונה ומדברים על אמונתם הנוצרית.

     


    תגובה אחת ל ”כוכב נוצר: הדרך לתהילה עוברת בערוצי דיסני “

    (תגובה אחת)
     
    נושאים
    בארץ רכב עסקי ספורט משפט קריירה קריקטוריסט אפליקציות נדלניסט עולם פנאי 2014 וידאו צרכנות דיגיטלית תעופה ותיירות מינויים חדשים ארכיון שערים טכנולוגי חינוך פיננסי פרסום ושיווק אינטרנט דעות אחריות וסביבה מיוחדים פוטו כלכליסט
     
    השוק
    מקור נתוני הבורסה: קו מנחה /   bizportal
     
    אודות
     
    כלים
    דיוור אלקטרוני Radware Connector Supersize - עיצוב אתרים YIT  - פיתוח אינטרנט ואפליקציות