ישראל מתחברת לכלכלה
 

פנאי

מילון כלכליסט

כרטיס חבר מתנה חג פנאי 
צילום: בועז אופנהיים
מניות קשורות לכתבה
    חדשות פנאי מדי
    יום ישירות למייל שלך
     

     מאשר קבלת תוכן שיווקי

    דיוור נוסף
     

    איזה כרטיס מתנה לקנות לחג

    כמעט כל רשת אופנה, מזון, טיפוח ופנאי מציעה כיום ללקוחותיה גם כרטיסי מתנה מעוצבים. "כלכליסט" ממלא לכם את הארנק בכרטיסים שתשמחו לתת ולקבל

    תמר וילרפורט

    21.09.08, 09:17
    המייל האדום | תגובה לכתבה | הדפסת כתבה | שלחו כתבה |
    שתף כתבה

    רבים מאיתנו נשאלים איזו מתנה נרצה לקבל לחגים. בהתחשב בעובדה ששלום ובריאות זה לא משהו שאפשר לקנות בכסף, ואם לא עברנו לבית חדש, לא נוספו ילדים למשפחה ולא סימנו לעצמנו מטרה בחלון הראווה, נשמח כנראה לקבל כסף. את התלושים ממקום העבודה מבזבזים ברשתות המזון, אבל כרטיסי הפלסטיק הצבעוניים, Gift Card, אלה שעושים טוב ללב ולארנק, נרכשים וניתנים כמתנה גם בשוק הפרטי.



    לכרטיסי המתנה יש בעיקר אפקט פסיכולוגי: נעים לשאת ולפתוח ארנק שממנו מבצבצים כרטיסים ששווים כסף, ובוודאי הם נעימים (ושורדים) יותר מחבילת ניירות מתבלים. עם זאת ניכר ברבים ממועדוני הספא, חנויות הקונספט ורשתות התכשיטים שטרם הפנימו את חשיבות הכרטיס המגנטי ללקוח.

     

    שוק המתנות לחגים מגלגל כשני מיליארד דולר בשנה, מעדכן יעקב אלוש, מנכ"ל ועדים, כ־600 מיליון שקל מתוכם בכרטיסי מתנה. שוק כרטיסי המתנה הפרטי יעמוד השנה על כ־100 מיליון שקל. "אנשים אוהבים את כרטיסי המתנה יותר מהתלושים", ממשיך אלוש, "הם אינם מוגבלים בערכם, תקפים במבצעים והם כסף לכל דבר, משום שעלותם זהה כמעט לשוויים. על התלושים מקבלים רוכשיהם הנחה בגובה של עד 25% מערכם, ולכן הרשתות לא יכולות לכבד אותם במבצעים או בעסקאות שעלותן גבוהה במיוחד".

     

     

    נעים לשאת ולפתוח ארנק שממנו מבצבצים כרטיסים ששווים כסף
    נעים לשאת ולפתוח ארנק שממנו מבצבצים כרטיסים ששווים כסף צילום: בועז אופנהיים

     

    "הרשת יוצאת נשכרת - על פי מחקר שבוצע בארצות הברית, 53% ממקבלי כרטיס המתנה קונים בסכום גבוה יותר מזה שנקוב בכרטיס, וסביר להניח שיבקרו יותר מפעם אחת בסניף", מוסיפה טל פלוסקר, סמנכ"לית שיווק בצומת ספרים.

     

    דבר נוסף שמקדם את כרטיסי המתנה על פני התלושים הוא הגב האיתן שנותנות חברות כרטיסי האשראי. ישראכרט, ויזה כאל ולאומי קארד מציעות באתרי האינטרנט שלהן רכישת כרטיסי מתנה לכל דורש, ולרשתות מובילות בתחומן.

     

    רשימה לא מבוטלת של רשתות מאפשרות רכישה של כרטיסי מתנה: פוקס, אפריל, אפרודיטה, סטימצקי, טאוור רקורדס, קסידי בוטיק, בלוקבסטר, הום סנטר, קרייזי ליין, H&O, הום סנטר, ארומה והרשימה עוד ארוכה. בסופר־פארם, למשל, אפשר לרכוש כרטיס עם ברכה מיוחדת כמו "יום הולדת שמח", "מזל טוב" ו"תתחדשי". "אני צופה כי השלב הבא הוא כרטיס פרסונלי. כל צרכן יוכל לעצב בעצמו את הכרטיס שיעניק", מסכמת פלוסקר.

     

    אשראי במתנה

    חברות כרטיסי האשראי ישראכרט, לאומי קארד וויזה כאל חולשות על שוק כרטיסי המתנה. בשנה האחרונה מחליפים הכרטיסים הנטענים את מקומם של תווי הקנייה, וכבר ניתן לראות את המשתמשים שולפים כרטיסים מגנטיים של תו הזהב, מועדון הצרכנות של חבר, ותווי ישראכרט למשל.

     

    לכל אחד מהכרטיסים רשתות ואטרקציות ייחודיות. לאומי קארד החלו לשווק את כרטיסי המתנה שלהם בעקבות הכרטיסים העצמאיים של טאוור רקורדס וטויס אר אס ב־2005 עבור פוקס, הוניגמן, מאליס ועוד. הם היו חברת כרטיסי האשראי הראשונה בישראל שפיתחה קו של מוצרי כרטיסי מתנה. השנה פרשה החברה ממכירה לשוק הפרטי והם פונים לשוק המוסדי בלבד, אם כי לא מן הנמנע שמדובר בהפסקה לתקופה מוגבלת. החידוש של לאומי השנה הוא בניצול הכרטיס לאטרקציות ונופש. אפשר לממש את הכרטיס בחברת קשרי תעופה (עד 600 שקל לכרטיס), ב־25 בתי הארחה, מלונות וצימרים (רכישת שובר בעלות של 450 שקל היורדים מהכרטיס) וכן ברשת הולמס פלייס וביותר מ־20 מועדוני ספא ברחבי הארץ (הרשימה המלאה באתר).

     

    בין לקוחות כרטיסי המתנה של ישראכרט: קסטרו, א.ל.מ, XOXO, רזילי, מסימו דוטי, לוצ'י, דאנס שופ, Wind and Water, נרות בשינקין, באג ועוד עשרות רשתות. בישראכרט מצביעים על רשתות האופנה כאטרקטיביות ביותר בתחום כרטיסי המתנה, ולאחריהן תחום המתנות וכלי הבית. בימים אלו מפתחת החברה כרטיס אשר ייטען בכניסות לאתרי אטרקציות ומופעי תרבות. הלקוח יוכל לקבל את הכרטיס אשר רכש באמצעות הכרטיס הנטען שלו בקופת האתר עצמו.

     

    ויזה כאל מיתגו את כרטיסי המתנה שלהם תחת השם Wish U Card. אלה נמכרים בחנויות המותגים שלהם הכרטיסים מיועדים, כמו גראס, טאג וומן, סיליו ואפריל. לכל אחת מהרשתות יש ערכה ממותגת הכוללת מארז נאה וכרטיס תואם. בין לקוחות כרטיסי המתנה של כאל, הענף הפופולרי ביותר הוא הספרים, ואחריו האופנה והקוסמטיקה. את הכרטיסים אפשר להטעין בסכומים של עד 1,000 שקל, וסכום הטעינה הממוצע הוא 140 שקל.

     

    עכשיו, כשכבר לא מדובר בטרנד שהגיע מאמריקה אלא בפורמט צרכני שהוא כאן כדי להישאר, אתם יכולים לצאת לקנות (כרטיסים) בראש שקט.

     

    אוכל

    מקס ברנר: Birthday או Enjoy (ויזה כאל). איפה ניתן לרכוש: בששת סניפי הרשת (ולא בנקודות המכירה). באילו סכומים: 50 או 100 שקל. תוקף והגבלות: תוקף הכרטיס בין חצי שנה לשנתיים, והוא מוטבע בחזיתו. ניתן למימוש במקס ברנר שוקולד בר בלבד. אי אפשר לקבל עודף במזומן על יתרה בכרטיס, אלא רק לממש בקנייה נוספת.

     

    בגדים

    סאקס: איפה ניתן לרכוש: בשמונת חנויות הרשת או בהזמנה טלפונית,

    03-6837770 (שלוחה 0). באילו סכומים: בלתי מוגבל - משקל אחד. תוקף והגבלות: אין.

    זארה ופול אנד בר: איפה ניתן לרכוש: ב־15 סניפי זארה ו־13 סניפי פול אנד בר בישראל. באילו סכומים: 50–1,000 שקל. תוקף והגבלות: תוקף הכרטיס כשנה והוא מוטבע על גב הכרטיס.

    קבוצת גולף: איפה ניתן לרכוש: ביותר מ־200 סניפים של הרשתות המשתתפות ובאתר האינטרנט של החברה, שם מקבלים 5% הנחה על הטעינה. באילו סכומים: 100–1,000 שקל. תוקף והגבלות: כרטיס אחד לשש רשתות: גולף, אינטימה, פולגת, גולף קידס, גולף אנד קו ומקס מורטי, בתוקף למינימום 12 חודשים, התאריך מוטבע בגב הכרטיס. לא ניתן להשתמש נוסף על הנחת מועדון, אבל כן במבצעים רגילים.

     

    טיפוח

    ללין: איפה ניתן לרכוש: ב־40 סניפי הרשת, לא כולל זה בהדר יוסף. באילו סכומים: מ־10 שקלים. תוקף והגבלות: תוקף הכרטיס כשנה והוא מוטבע על גב הכרטיס.

    סבון של פעם: איפה ניתן לרכוש: ב־30 סניפי הרשת בישראל. באילו סכומים: אפשר לטעון בסכומים של 100, 150, 200, 300 או 500 שקל. תוקף והגבלות: תקף לשנה. אינו ניתן למימוש בסניפי החברה בחו"ל.

    מאק: איפה ניתן לרכוש: בשבע חנויות הרשת. באילו סכומים: מ־50 שקל. תוקף והגבלות: בין חצי שנה לשנה.

    מאדינה מילאנו: איפה ניתן לרכוש: ב־17 סניפי הרשת. באילו סכומים:

    מ־50 שקל. תוקף והגבלות: תקף לשנה.

     

    פנאי

    צומת ספרים: איפה ניתן לרכוש: ב־70 סניפי הרשת. באילו סכומים: 50–950 שקל. תוקף והגבלות: בתוקף לשנה מיום הטעינה.

    חדר כושר וספא

    CORE: איפה ניתן לרכוש: במלון דן אכדיה, הרצליה. באילו סכומים: מ־50 שקל. תוקף והגבלות: תקף לשנה מיום הרכישה, לא ניתן לביטול אך ניתן להעברה. לשימוש בחדר הכושר, אימון אישי וספא.

     

    ילדים

    נימרוד: איפה ניתן לרכוש: ב־45 סניפי הרשת. באילו סכומים: 100–1,000 שקל. תוקף והגבלות: תוקף הכרטיס כשנה והוא מוטבע על גב הכרטיס. ניתן לרכוש באמצעותו את כל המותגים הנמכרים ברשת, בהם נעלי פומה, קאפה, קונברס וקדס.

    טויס אר אס: איפה ניתן לרכוש: ב־23 סניפי הרשת. באילו סכומים: ללא הגבלה. תוקף והגבלות: תקף לשנה מיום הרכישה.

     


    2 תגובות ל ”איזה כרטיס מתנה לקנות לחג“

    (2 תגובות)
     
    נושאים
    בארץ רכב עסקי ספורט משפט קריירה קריקטוריסט אפליקציות נדלניסט עולם פנאי 2014 וידאו צרכנות דיגיטלית תעופה ותיירות מינויים חדשים ארכיון שערים טכנולוגי חינוך פיננסי פרסום ושיווק אינטרנט דעות אחריות וסביבה מיוחדים פוטו כלכליסט
     
    השוק
    מקור נתוני הבורסה: קו מנחה /   bizportal
     
    אודות
     
    כלים
    דיוור אלקטרוני Radware Connector Supersize - עיצוב אתרים YIT  - פיתוח אינטרנט ואפליקציות