$
כושר

ד"ר בריאות

מאחורי המיזם החדש של המרכז הרפואי ע"ש סוראסקי בת"א, BeWell, המספק שירותי בריאות מונעת ללא תשלום, עומד מנהל בית החולים הכללי רוני גמזו - איש שלא נח לרגע ומאמין שבית החולים צריך להיות גם בית בריאים

קרן צור 08:4105.10.09

אורח החיים של ד"ר רוני גמזו הוא לא בדיוק דוגמה ל"באלאנס" בין חיים אישיים לקריירה שמגזיני הלייף סטייל סוגדים לו. הוא ישן 5 שעות בלילה, פותח את הבוקר בפעילות גופנית, ומיד אחר כך מתייצב ליום עבודה ארוך.

 

מספיק להתבונן ברשימת התארים שיש לו כדי להבין שהוא סוג של אנרג'ייזר - נוסף על היותו מנהל בית החולים הכללי של המרכז הרפואי ע"ש סוראסקי הוא גינקולוג מומחה, ויש לו MBA במינהל עסקים ותואר בוגר במשפטים.

 

בתוך כל אלה הוא מצליח להישאר חביב ובלתי אמצעי, מרבה לפרגן לקולגות, ואף שקשה לו להוציא את המילים מהפה, בסופו של דבר הוא מתרצה ולוקח את הקרדיט למיזם החדש - BeWell - לעצמו.

 

בעזרת המיזם בית החולים שואף להגיע לציבור הרחב ולספק לו מידע וכלים שיעזרו לו לשמור על הבריאות ולהרגיש יותר טוב, וגם, כפי שגמזו בעצמו מודה, לרענן את תדמיתו של בית החולים.

 

פנייה לאוכלוסייה הבריאה

 

"המיזם הזה ממצב את המרכז הרפואי לא רק כבית חולים, אלא כבית בריאים, ומשקף את המהפכה שאנחנו שואפים אליה, שתתבטא בתפיסה ההוליסטית של כל פציינט ובסטנדרטים גבוהים של מתן שירות שמקובלים ברפואה הפרטית", אומר גמזו. "הסלוגן שנבחר להוביל את הפרויקט הוא: 'מצטרפים ל־BeWell ומקבלים חיבוק של בריאות'. המסר שעומד מאחורי הפרויקט הוא האכפתיות והרצון לתרום לקהילה מתנה נהדרת: כלים לשמירה על אורח חיים בריא, לטובת עתיד בלי מחלות".

 

גמזו: "המיזם משקף את המהפכה שאנחנו שואפים אליה, שתתבטא בתפיסה ההוליסטית של כל פציינט ובסטנדרטים גבוהים של מתן שירות שמקובלים ברפואה הפרטית" גמזו: "המיזם משקף את המהפכה שאנחנו שואפים אליה, שתתבטא בתפיסה ההוליסטית של כל פציינט ובסטנדרטים גבוהים של מתן שירות שמקובלים ברפואה הפרטית" צילום: אוראל כהן

 

פרויקט BeWell הוא הבייבי של גמזו. "כבר בשנת 2007 התחלנו לחשוב על מיזם שיתמקד ברפואה מונעת. באוגוסט יצאתי מטעם בית החולים להשתלמות במאסטריכט שבדרום הולנד, שבמסגרתה ביקרתי בלא מעט בתי חולים באירופה, ויצאתי לקורס ניהול בן 3 שבועות ב־Insead בצרפת, שהפגיש אותי עם עוד כ־50 רופאים ומנהלים בכירים מרחבי העולם. שם נחשפתי לפעילות אצלם ממקור ראשון, ויכולתי להשוות למה שמתרחש אצלנו. הרבה מחשבות ורעיונות התרוצצו לי בראש, אבל היה גם רגע אחד שבו הכל נהיה ברור".

 

מתי זה קרה?

גמזו: "בתחילת 2008 ישבתי מול נהר המס, וכל מה שראיתי ושמעתי במהלך החודשים האחרונים הבשיל לתחושת בטן חזקה. גם לפני השליחות חשבתי שבית החולים צריך להתקדם לכיוון הרפואה המונעת, אבל שם התברר לי באופן מוחלט שזה הכיוון הנכון, ואנחנו צריכים ללכת על זה בגדול".

 

ביוני 2008 גמזו קודם לתפקידו הנוכחי, מנהל בית החולים הכללי של המרכז הרפואי, מה שאפשר לו להעלות הילוך ולפעול במרץ לטובת המיזם החדש: "עזבתי את הצד הכספי ועברתי לתפקיד שנותן יותר מקום לפיתוח ויישום החזון של בית החולים, ש־BeWell הוא חלק ממנו.

 

"זאת הפעם הראשונה בישראל שבית החולים פונה בתוכנית מסוג זה לאוכלוסייה בריאה, ולא מתרכז בחולים שמגיעים אליו כדי לקבל טיפול", הוא אומר. BeWell" הוא מועדון שפונה לכולם, ומציע הצטרפות חינם וכרטיס חבר ירוק המעניק שלל שירותים והטבות: מקשר ישיר לרופאי המרכז, שבאמצעות אתר האינטרנט של המיזם יעניקו ייעוץ ומענה לכל שאלה בתוך 24 שעות, דרך אפשרות לערוך שאלון בריאות אישי בעזרת עמדות ממוחשבות שיאפשרו הוצאת מידע רפואי אישי, ועד להנחות בטיפולים ובדיקות, השתתפות בכנסים, הרצאות ועוד".

 

הטרנד של רפואה מונעת רווח בעולם הרפואי כבר שנים, למה הצטרפתם רק עכשיו?

גמזו: "עד היום הובילו את הטרנד של הרפואה המונעת קופות החולים בארץ. ידענו שלנו יש כוח לתרום ולחולל שינוי משמעותי: הרי מאגר הלקוחות שלנו מאפשר לנו להגיע ל־2 מיליון אנשים ולהעביר להם את המידע הרב שנמצא בבית החולים".

 

נראה שהמיזם עוסק יותר ברפואה מונעת מאשר באורח חיים נכון.

"המצטרפים למועדון עושים זאת בהתאם לנושא שקרוב ללבם. יש קבוצת מידע על תזונה, שהחברים בה מקבלים מידע על תזונה נכונה באמצעות ניוזלטר. מהחודש הבא יקבל כל חבר במועדון הנחיות לתזונה נכונה ופעילות גופנית בהתאם לקבוצת הגיל שלו. נוסף על כך, בעתיד יתקיימו אירועי ספורט בתוך בית החולים במועדים שונים, כדוגמת יום הכושר הבינלאומי".

 

3 שבועות לאחר השקת המיזם, כבר יש סיכומי ביניים?

"המיזם עורר התעניינות רבה בקרב אנשי מקצוע בתחום, ונרשמה גם היענות גדולה של אזרחים. בינתיים הצטרפו למיזם שלנו 13 אלף אנשים, ואנחנו שואפים להגיע ל־50 אלף חברים

בשנה הראשונה".

 

ד"ר רוני גמזו

 

גיל: 43

מצב משפחתי: רווק

תפקיד: מנהל בית החולים הכללי של המרכז הרפואי ע"ש סוראסקי בתל אביב

הנאה מהעבודה (1–10): 10

חלוקת הזמן בין העבודה לשעות הפנאי: עובד 5 ימים בשבוע, 12–14 שעות ביממה. סוף השבוע מוקדש לפנאי ולמנוחה, עם מעידות קלות לעבודה מהבית (בעיקר עונה לאימיילים)

אם היתה לי שעה פנויה: הייתי יושב מול השקיעה

תחביב: ספורט - ריצה ורכיבה על אופניים. עד היום השתתפתי בשני מרתונים (פריז ותל אביב). מרתון פירנצה שייערך בנובמבר הקרוב הוא הבא בתור

תחביב שהייתי רוצה לאמץ: נגינה בפסנתר

בטל שלח
    לכל התגובות
    x