$
פנאי

צובעים את העתיד

הדסטארט למימון ספר צביעה למען ילדי פליטים גייס 17 אלף שקל בתוך יום

גלי וולוצקי 08:4304.05.16

בתוך פחות מ־24 שעות מרגע שעלה לאוויר, קמפיין הדסטארט למימון ספר הצביעה של עמותת אליפלט כבר הצליח לגייס כחצי מהסכום שהוצב כמטרה — 17 אלף שקל מתוך 35 אלף שקל.

 

את יעל גבירץ, מייסדת ומנכ"לית העמותה, זה הפתיע. "בסך הכל פרסמתי את הפרויקט בפייסבוק שלי", היא מספרת, "כל התרומות שנאספו עד עכשיו הן תרומות קטנות של אנשים מהמעגל הראשון שלי, כאלה שאני יודעת שאין להם המון כסף אבל אלו אנשים שנותנים מכל הלב. ובכל זאת הופתעתי מההיענות. לרוב, קשה מאוד לגייס כסף למטרות שלנו".

 

בלי תנאים בסיסיים

העמותה הוקמה לאחר אירוע שריפת גן בלסינג בשכונת שפירא באפריל 2012. גבירץ, עיתונאית לשעבר, הגיעה לגן השרוף כדי לבדוק אם תוכל לעזור במשהו. "גיליתי שם 21 תינוקות וילדים בטראומה", היא נזכרת, "רק לאחר מכן נחשפתי למציאות האיומה של גני הילדים של הפליטים ומבקשי המקלט. ההערכות הן שכיום פועלים בדרום תל אביב כ־85 גנים כאלה שבהם שוהים 3,000 פעוטות מגיל אפס עד שש.

 

מתוך ספר הצביעה של אליפלט. "לרוב קשה מאוד לגייס כסף למטרות שלנו" מתוך ספר הצביעה של אליפלט. "לרוב קשה מאוד לגייס כסף למטרות שלנו" איור: אמיתי סנדי

 

"חלק מהילדים נמצאים שם מחמש וחצי בבוקר ועד הלילה כשהאמהות נמצאות בעבודה. ברבים מהמקומות אין תנאים בסיסיים לטיפול בילדים, ומחקר שנערך באוניברסיטת תל־אביב הראה שכ־50% מהילדים במסגרות האלה סובלים מפיגור התפתחותי בשל התנאים הקשים".

 

כיום העמותה מסייעת לעשרה גנים שבהם נמצאים כ־650 ילדים, ונעזרת בכ־200 מתנדבים קבועים לפעילויות השגחה וסיוע בגנים, לסיוע שוטף במזון, בצעצועים, בהקמת מועדוניות משקמות לילדים בסיכון מיוחד ובפעילויות בחופשים, התקופה הבעייתית ביותר בגנים הללו.

 

את הרעיון לספר הצביעה הגתה בתה של גבירץ, נטעלי גבירץ, אם לשלושה, סופרת ומאיירת. "הרבה זמן חיפשתי לעשות איזה פרויקט שיחרוג מהפעילות הרגילה של לבקש כסף פעם־פעמיים בשנה", מספרת יעל, "והרעיון של נטעלי חיבר לנו את כל הנקודות. הוא גם מאפשר לכל ילד ותורם להשתתף גם בסכומים קטנים (סכומי הסיוע בהדסטארט מתחילים ב־35 שקל שעבורם יקבל התורם תיק בד מאויר), וגם מאפשר להנכיח את הילדים האלו, את הסיפורים ואת החיים שלהם".

 

המאיירים התגייסו

 

גבירץ פנתה לשני כותבי ילדים אהובים, יהודה אטלס ובתיה בן דור, שתרמו כל אחד את השימוש בשיר — "הילד הזה הוא אני" במקרה של אטלס, ו"אני תמיד נשאר אני" של בן דור. בהמשך פנתה גבירץ ל־35 מאיירים מהבכירים בארץ, שיאיירו דפי צביעה ברוח הספר על פי משפטים מהשירים.

 

"לא היתה לי היכרות אישית מוקדמת עם איש מהמאיירים שפניתי אליהם, וכולם הסכימו מיד ובשמחה ואיירו איורים נפלאים עבור הספר", היא אומרת.

 

ברשימה הארוכה והמכובדת ניתן למצוא את אמיתי סנדי שאייר ילד המחזיק בידו יונה, דוד פולונסקי שאייר ילד שעל ראשו כלוב שמתוכו משתחררת ציפור, גפן רפאלי שאיירה גינת קסמים ובתוכה ילדות וילדים, זאב אנגלמאיר שאייר חתול בוכה ועוד רבים וטובים.

 

את הספר ניתן לרכוש במכירה מוקדמת באתר הדסטארט, ולאחר מכן באירוע ההשקה שלו (ב-4 ביוני, מ־11:30, מתחם בית רומנו) במסגרת יריד אליפלט. לצד פיתות כרובית, תרומתו של השף אייל שני, יימכרו במקום גם הספר וגם מבחר של אביזרים משלימים כמו גלויות מאוירות, תיקי בד, חולצות ופוסטרים, שכל הכנסותיהם קודש לפעילות העמותה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x