• תפריט

The Big e

איך שורדים את מלחמות התמחור באתרי השופינג?

אייל לנקסנר, מייסד Feedvisor, הסביר בוועידת ה-e-Commerce של "כלכליסט" מדוע סוחרים באתרים כאיביי ואמזון מתקשים לקבוע מחיר למוצרים שלהם. לדבריו, התמחור הדינמי עושה את ההבדל שבין הצלחה וכישלון

ויקי אוסלנדר 17:1105.06.17

"יש מוצרים באתרי המסחר המקוון שמחליפים מחירים מאות פעמים ביום. היכולת להתמודד עם מלחמות מחירים אלו היא ההבדל בין הצלחה וכישלון", אמר אייל לנקסנר, מייסד משותף של חברת Feedvisor, בוועידת ה-e-Commerce של "כלכליסט".

Feedvisor שהוקמה לפני שש שנים פיתחה מערכת מבוססת בינה מלאכותית שמשמשת לתמחור בזמן אמת עבור קמעונאים כאמזון ואיביי. השירות מאפשר למוכרים להתמודד עם מלחמות המחירים הלא פוסקות.

 

אייל לנקסנר, מייסד Feedvisor אייל לנקסנר, מייסד Feedvisor צילום: צביקה טישלר

 

"כל מוכר חייב להכיר ולהתמודד עם מלחמות אלו. אגרסיביות גדולה מדי יכולה להשאיר למוכר שולי רווח קטנים מדי ומוכר שאינה אגרסיבי דיו עלול לאבד מכירות", ציין לנקסנר.

 

"כל מוכר נוהג בטקטיקות תמחור שונה ולפעמים מוכרים משנים טקטיקות תוך כדי תנועה. במטרה לנהל את המלחמות בצורה מיטבית יש להבין היטב מה קורה בזירת המחירים, את המתחרים ולהיות פרואקטיביים". אמר לנקסנר והוסיף: "באמזון, למשל, כל המוכרים מנסים להיות מומלצים על ידי ענקית המסחר".

 

לנקסנר מתייחס לפונקציית BuyBox של אמזון, שורה שבה מוגדרת חברה לפי פרמטרים כמו מחיר, אך גם איכות שירות וביקורות, מי המוכר המומלץ למוצר ספציפי ועוד. "יותר מ-80% מהמכירות באמזון נעשות לפי מי שמוגדר לפי שורה זו", הסביר לנקסנר. "קיימים מוכרים רבים שמוכרים מוצרים דומים אבל רק אחד נמצא בקופסה הזו והמלצה זו יכולה להשתנות כל כמה דקות. היכולת לתמחר מוצרים בזמן אמת מוצרים בצורה מיטבית הכרחית. האלגוריתם של Feedvisor לומד טקטיקות ותמחור ומחשב את המחיר האטרקטיבי והרווחי ביותר".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x