ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות מקומי.קום The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT FoodTech2023 שוק ההון 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 RoadShow Event 23 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot TechTLV2024 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי

The Big e

"לכל ישראלי תשיעי יש חשבון באיביי - וקונים כאן פי 8 מבסין"

אלעד גולדנברג, מנהל החטיבה העסקית של איביי ישראל, חשף נתונים מרשימים אודות היקף הסחר המקוון בישראל במסגרת ועידת ה-e-Commerce של "כלכליסט". לדבריו, בכל שתי שניות רוכש ישראלי מוצר באיביי

ויקי אוסלנדר 13:5405.06.17
"לפני חמש שנים דיברו איתי על גאדג'טים קטנים בדולר וחצי מסין והיום התחום מסוקר על ידי כל גוף תקשורת, השינוי הוא ענק", אמר אלעד גולדנברג, מנהל החטיבה העסקית של איביי ישראל, בוועידת הסחר המקוון The Big E של "כלכליסט".

גולדנברג העמיד במרכז דבריו את מה שהוא רואה כחסם הגדול ביותר של התחום בישראל: מיסוי המסחר המקוון. "שר האוצר כחלון ציין בעצמו כי המחירים בארץ מטורפים והמחיר האמיתי נמצא בחו"ל – באינטרנט".

 

אלעד גולדנברג, מנהל החטיבה העסקית באיביי ישראל אלעד גולדנברג, מנהל החטיבה העסקית באיביי ישראל צילום: צביקה טישלר

 

לדבריו, המסחר המקוון במדינת ישראל עצום בכל מידה, לא רק באופן יחסי לגודלה. "בחמש שנים האחרונות היקף הקונים בישראל צמח ב-100% והיקף המכירות ב-80%. אנחנו ברשימת 15 המדינות הכי גדולות מבחינת קונים ומוכרים באיביי. היום יש 35 אלף ישראלים שמוכרים באיביי. אנחנו מקום שלישי בהיקף הקניות בקרב מדינות ללא אתר מקומי. יש פה פי 8 יותר קונים מסין, פי 6 יותר קונים מיפן ופי 2 יותר קונים מברזיל. לכל אחד מ-9 ישראלים יש חשבון באיביי. בארה"ב אגב לכל אחד מ-5,000 איש יש חשבון".

 

המספרים האלו, לטענת גולדנברג, מדגישים את כוח החיסכון הגדול שיש לצרכנים בקצות האצבעות. "בכל שתי שניות ישראלי קונה מוצר באיביי. אנחנו קונים שלוש פעמים בממוצע באינטרנט בחודש. בארבע השנים האחרונות היו הסמרטפונים המוצרים הנקנים ביותר. לפני כן המוצרים הכי נמכרים היו הכיסויים והמטענים למכשירי הטלפון, מכשירים פשוטים וזולים - זאת אומרת שהצרכן היום יותר מתוחכם, הוא רוכש מוצרים יקרים יותר ושאת הרכישה שלהם הוא מתכנן מראש"

 

גולדנברג ציין כי הסמארטפונים לא שם לבדם, גם מחשבים ניידים ושעוני יד הם מהמוצרים המבוקשים ביותר לרכישה מקוונת. "על פני שנה של קניות מקוונות אפשר לחסוך משכורת שלמה עם פערי המחירים שאתרי המסחר המקוון מציעים".

 

אבל ישראל עדיין לא יכולה לנצל את עוצמת הסחר המקוון כראוי; "הקנייה באינטרנט הפכה לכלי חסכון משמעותי עבור הצרכנים, אבל היום החוק מאפשר לנו לרכוש מוצרים במחיר של עד 75 דולר ללא תשלום מס. צריך להסתכל החוצה ולקחת את ישראל קדימה בקניות באינטרנט. הפטור בארה"ב גבוה ב-1,000% יותר מישראל ועומד על כ-800 דולר – 2,800 שקל. ברור כי יש כאן חסם ענק לקניות, לפעמים אנחנו לא קונים יותר מחסם 75 דולר משום שאנחנו לא יודעים כמה מיסים נשלם. הדבר גם מעכב את המכס ויוצר פקק במשלוחי החבילות. זאת בזמן שהמכס עצמו מצליח בכל מקרה לדגום רק 1% מהמוצרים שעוברים דרכו. צריך לייצר פטור ראוי למוצרים באינטרנט זה חשוב ליוקר המחייה ולכלכלת ישראל".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x