$
חדשות טכנולוגיה

יאהו רכשה את Rockmelt בכ-70 מיליון דולר

ענקית הרשת קנתה את מפתחת הדפדפן החברתי כדי לשפר את השירותים המקוונים שלה. רוקמלט תוטמע ביאהו לחלוטין ותפסיק להפעיל ולתמוך בשירותיה החל מה-31 בחודש

נמרוד צוק 11:0404.08.13

יאהו רכשה את חברת Rockmelt, המוכרת בעיקר בזכות הדפדפן החברתי שפיתחה, תמורת סכום המוערך ב-60-70 מליון דולר. מטרת הרכישה היא להשתמש בטכנולוגיה של החברה לשדרוג שרותי המדיה ואפליקציות המובייל של יאהו.

מאז פרסום הידיעה על המכירה בבלוג שלה אתמול החברה סגרה את הרישום למשתמשים חדשים, והחל מה-31 באוגוסט היא תפסיק להפיץ את מוצריה ולתמוך בהם.

 

המייסדים עוברים לצמרת יאהו

 

רוקמלט הוקמה ב-2009 על ידי היזמים טים האווס ואריק וישריה, וזכתה לגיבוי של מייסד נטסקייפ מארק אנדריסן ולהשקעות של 40 מליון דולר מקרנות בולטות כמו Accel Partners ו-Khosla Ventures.

 

דפדפן רוקמלט. רעיון נחמד, אבל לא הצליח לזכות בנתח משמעותי מהשוק דפדפן רוקמלט. רעיון נחמד, אבל לא הצליח לזכות בנתח משמעותי מהשוק

 

היא בנתה את הדפדפן שלה על בסיס הקוד של פרויקט כרומיום של גוגל, מיזם הקוד הפתוח עליו מתבסס הדפדפן כרום, והשיקה אותו בסוף 2010. החברה הוסיפה ליכולות הגלישה באינטרנט תכונות חברתיות כמו חיבור משופר לצ'ט של פייסבוק, התרעות מטוויטר ותוספי תוכן מיוטיוב ואתרי חדשות, כשהיא מנסה להפוך את האינטראקציה עם חברי הרשת לנדבך מרכזי וקבוע בגלישה.

 

הדפדפן הצליח לזכות בתשומת לב תקשורתית ובעניין בקרב מאמצים מוקדמים, אבל התקשה להציב תחרות של ממש לכרום, פיירפוקס ואינטרנט אקספלורר מבחינת מספר הגולשים. באפריל האחרון החברה חדלה לעדכן אותו ועברה להתמקד בשירות מבוסס ווב ואפליקציות מובייל שמאחד תכנים חברתיים ממקורות שונים.

 

בפוסט שפרסמו המייסדים בבלוג הרשמי של החברה נכתב: "יאהו ורוקמלט חולקות מטרה משותפת: לעזור לאנשים לגלות את התוכן הטוב ביותר ברשת. בארבע וחצי השנים הקצרות של הפעילות שלנו למדנו הרבה על איך אתם אוהבים לגלוש ברשת, לגלות תכנים ולשתף את הדברים הנהדרים שמצאתם. אנחנו מתכוונים לקחת כל מה שלמדנו ולהביא את זה ליאהו". האווס ווישריה הם המרוויחים הגדולים מהמהלך, כאשר מלבד ערך המניות שבידם יזכו לתפקידים בכירים ביאהו - האווס יהיה אחראי על פיתוח כל מוצרי המובייל ביאהו ווישריה ימונה לסגן נשיא למוצרי מדיה.

 

מאייר מוכיחה את עצמה

 

הרכישה של רוקמלט היא האחרונה בשרשרת ארוכה של קניית חברות שביצעה המנכ"לית מריסה מאייר מאז נכנסה לתפקיד לפני כשנה. ביולי רכשה החברה את יצרניות אפליקציות המובייל Xobni ו-Qwiki, במאי היא קנתה את טאמבלר בעסקת ענק של 1.1 מיליארד דולר ובחודשים שלפני כן היא הוציאה סכום כולל של מאות מליוני דולרים על רכישת לא פחות מ-15 חברות קטנות יותר.

 

עד כה האסטרטגיה הוכיחה את עצמה, כשמניית החברה זינקה ב-70% מתחילת השנה וממשיכה לטפס בעקביות, וגם אמון העובדים בהנהלה ובמותג חזר לאחר שנים ארוכות בהן יאהו נחשב למקום עבודה בעייתי ומביך.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x