סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

סמסונג ומיקרוסופט ישיקו משקפי AR כדי להתמודד מול אפל

לפי דיווח, המשקפיים יתבססו על טכנולוגיית הולולנס של מיקרוסופט, שמיושמת במשקפי הולולנס 2, שמשמשות בעיקר את צבא ארה"ב. אולם הפעם החברות יכוונו לשוק הפרטי, מהלך שהחברה נכשלה בו בעבר, ושם סמסונג תוכל להביא את המומחיות שלה

סמסונג ומיקרוסופט החלו לשתף פעולה בקיץ האחרון בפרויקט לפיתוח וייצור משקפי מציאות מוגברת (AR) כך לפי דיווח באתר הטכנולוגיה הדרום-קוריאני The Elec.


המשקפיים האלה יתבססו ככל הנראה על טכנולוגיית הולולנס של מיקרוסופט שכבר נמצאת ביישום במשקפי הולולנס 2 ושמיועדות לשוק הארגוני - אלה נמכרו בכ-200 אלף יחידות בשנה החולפת לפי נתוני חברת המחקר TrendForce - הלקוח הגדול העיקרי שלה הוא צבא ארה"ב שמשתמש בהם לאימונים בסביבות וירטואליות.

על פי הערכות, הפרויקט החדש מיועד לייצר משקפי AR לשוק הפרטי, מהלך שבמיקרוסופט מודים שנכשלו בו בעבר עם ההולונס, שלא התאימו לשימוש מעין זה. סמסונג לעומת זאת מומחית במוצרי אלקטרוניקה לשוק הצרכני.
החברה אמנם ויתרה על תחום ה-VR לפני כשנה לאחר שסגרה סופית את שירות Gear VR שלה שיועד לשימוש בשילוב סמארטפונים של החברה לאחר שלא זכה להצלחה גורפת. השירות התבסס גם על טכנולוגיית ה-VR של גוגל ששולבה במערכת ההפעלה אנדרואיד שגם היא ננטשה ב-2020. זו כנראה הסיבה למעבר של סמסונג למיקרוסופט כשותף פיתוח סביבת התוכנה למשקפיים החדשים שהיא מתכננת.

1 צפייה בגלריה
משקפי Hololens מציאות מוגברת בבית החולים בלינסון לטיפול בחולי קורונה
משקפי Hololens מציאות מוגברת בבית החולים בלינסון לטיפול בחולי קורונה
משקפי Hololens למציאות מוגברת, בבית החולים בלינסון המשמשות לטיפול בחולי קורונה
(קרדיט: גיא הכט)

היוזמה מגיעה בתזמון מאוד מעניין. רעיון המטאוורס - קונספט של פלטפורמת מציאות וירטואלית ומוגברת להמונים - הפך בחצי השנה האחרונה לנושא המוביל בעולם הטכנולוגיה ונראה שלכל חברה גדולה בתחום יש פרויקט שמתחבר אליו. פייסבוק אף שינתה את המיתוג שלה ל-"מטא" כדי להדגיש זאת, אפל צפויה להציג משקפי AR ב-2023 וחברות נוספות כגון אנבידיה, גוגל ונוספות כבר עובדות במרץ על תשתיות שיאפשרו להריץ אפליקציות VR ו-AR בענן.
הפרויקט של סמסונג החל כבר במרץ והשילוב של מיקרוסופט כספקית תשתית התוכנה נחתמה בקיץ. סמסונג שילבה לא מעט חטיבות עסקיות שלה במהלך ותהיה אחראית על פיתוח החומרה עצמה. על פי הדיווח, בשתי החברות מצפים לסיים את הפיתוח ב-2023 ולהשיק מוצר מסחרי ראשון כבר ב-2024. סמסונג עובדת כבר זמן רב על טכנולוגיות XR ואף רכשה סטארט-אפ אמריקאי, DigiLens, המתמחה בתחום עוד ב-2019.
בעוד פייסבוק ו-HTC הן היצרניות המובילות בתחום משקפי ה-VR, סוני מצליחה היטב עם משקפי ה-AR של הפלייסטיישן שהפכו ללהיט בלתי צפוי עם מכירות של מיליוני יחידות. עם זאת, עד שהידיעות על הפיתוח של אפל החלו לדלוף לתקשורת, מעטות היו חברות הטכנולוגיה הגדולות שהראו עניין בתחום.
ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית נוטה לעקוב היטב אחרי מה שאפל עושה ונראה שגם כאן מדובר בניסיון להיות מוכנה אם וכאשר יחליטו בקופרטינו להשיק משקפיים כאלה.