סגור

בלעדי
ממן רוצה לרכוש את חברת השליחויות זיג זג

לוגיסטיקר, הזרוע הלוגיסטית של ממן הבורסאית, מתככנת לרכוש את השליטה מהמייסד אלי ליכטנשטיין, שיישאר כשותף מיעוט, לפי שווי חברה של 40-30 מיליון שקל. המטרה: להציע גם משלוחים קטנים ללקוחות פרטיים

חברת לוגיסטיקר, הזרוע הלוגיסטית של חברת מסופי המטען הבורסאית ממן , מבקשת להרחיב את פעילותה גם לתחום השילוח. ל"כלכליסט" נודע כי לוגיסטיקר מנהלת משא ומתן לרכישת השליטה בחברת השליחויות זיג זג, המתמחה בתחום האי־קומרס, מידי המייסד והמנכ"ל אלי ליכטנשטיין. לוגיסטיקר מעוניינת בזרוע הפצתית כדי להתאים עצמה לשינויים בהרגלי הצריכה בישראל, ומבין שתי אפשרויות, להקים פעילות חדשה או לרכוש קיימת, נוטה לוגיסטיקר לאפשרות השנייה.
המגעים מתקיימים סביב שווי חברה של 40-30 מיליון שקל, ובמסגרתם תרכוש לוגיסטיקר את השליטה וליכטנשטיין יישאר כשותף מיעוט בחברה וימשיך בניהול שלה. ככל הידוע השווי הסופי טרם נקבע, והוא עדיין מצוי במשא ומתן. גם היקף המניות שתרכוש לוגיסטיקר עדיין לא הוסכם, אך בכל מקרה מדובר בשליטה ובאחזקה של יותר מ־51%. על פי הערכות, רשמה זיג זג בשנה האחרונה רווח נקי של 3-2 מיליון שקל.
מאז הקים ליכטנשטיין את זיג זג ב־1993, גדלה החברה לפריסה ארצית של שמונה סניפים ו־180 שליחים, לפי אתר האינטרנט שלה. היתרון בחברה עבור לוגיסטיקר הוא היותה לא גדולה בתחום, אולם בעלת פריסה רחבה יחסית ויכולת לשרת את יעדי לוגיסטיקר וממן - השלמת שרשרת הערך בפתרונות לוגיסטיים ושילוח.
1 צפייה בגלריה
מסופי מטען של ממן
מסופי מטען של ממן
מסופי מטען של ממן
(צילום: ממן)
לוגיסטיקר, המנוהלת על ידי זאב מנצור, פועלת בשוק הלוגיסטיקה, החל מלוגיסטיקה במיקור חוץ, ועד לאחסון, ניהול מלאי, ליקוט הזמנות, שינוע והפצה לחברות ובתי עסק. באמצעות זיג זג מכוונת החברה לתת מענה לפעילות הגוברת של צרכנים בתחום האי־קומרס. פעילות זו מצטרפת לפעילות של החברה־האם ממן, שמפעילה מסופי מטען גדולים בנתב"ג.
המערך הלוגיסטי של לוגיסטיקר כולל 100 מ"ר מבנים ב־13 אתרי אחסון ובהם מרכזים לוגיסטיים, מחסני ערובה (לאחסון סחורה המחויבת במסי יבוא) ומסוף מכולות. מחסני החברה פעילים בעיקר באשדוד ובלוד ומהשנה גם בחפץ חיים, ובחברה מועסקים יותר מ־500 עובדים. בנוסף, החברה מחזיקה במערך הפצה הכולל צי משאיות רחב. זיג זג אמורה להעניק את המענה להפצה מהירה של פריטים קטנים יותר ללקוחות פרטיים. מאחר שזהו תחום חדש עבור לוגיסטיקר וממן, הן צפויות להרחיב את מצבת העובדים של זיג זג.
זיג גז שליחויות
הקמה: 1993
מייסד: אלי ליכטנשטיין, מנכ"ל
פעילות: פריסה ארצית של שמונה סניפים ו־180 שליחים, מתמחה בתחום האי־קומרס
רווח נקי: 2-3 מיליון שקל (הערכות)
אם תושלם העסקה, תהפוך זיג זג לחברה־בת שלישית של לוגיסטיקר, המוחזקת בעצמה במלואה על ידי ממן. לוגיסטיקר מחזיקה ב־78% ממניות לוגיסטיקר ממגורות, שמחזיקה בממגורות דגנים בעורף נמל אשדוד (ביתרת המניות מחזיקים מיכאל צוקרמן ויורם גלאון). כמו כן לוגיסטיקר מחזיקה ב־100% ממניות לוגיסטיקר בונדד, המספקת שירותי אחסון של סחורות החייבות במס עד לתשלום המסים ושחרורן מהמכס.
ממן מצויה בשליטת תעבורה של משפחת לבנת (66%) ואלייד של יצחק סוארי (21.75%) ונסחרת לפי שווי של 463 מיליון שקל. בדו"חותיה לסיכום 2020 ציינה כי "משבר הקורונה במהלך 2020 גרם לשינוי בפעילות לקוחות לוגיסטיקר: קיטון ביבוא מחו"ל בשל סגירת מפעלים השפיע על רמות המלאי של אותם לקוחות במחסני החברה; סגירת חנויות ובתי עסק בישראל והטלת מגבלות על פעילות עסקית גרמו לקיטון בהפצה וגידול בנפחי האחסנה של הלקוחות. מנגד, אצל לקוחות אחרים חלה עלייה בפעילות".
מאז נראה כי חלה התאוששות בפעילות לוגיסטיקר. בתשעה החודשים הראשונים של 2021 רשמה החברה הכנסות של 445 מיליון שקל לעומת 395 מיליון שקל בתקופה המקבילה - עלייה של 12%. הרווח התפעולי עמד על 40 מיליון שקל לעומת 35 מיליון שקל בתקופה המקבילה, צמיחה של 14.1%.