$
בארץ

ישראייר נערכת למאבק למכירת כרטיסים למדינות ירוקות ועותרת לבג"ץ

החברה מתכוונת לעתור מחר נגד החלטת קבינט הקורונה בעניין; מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, טוען כי הדבר היחיד שעומד מאחורי ההחלטה הוא הנראות: "שלא יאמרו למה לבית הכנסת לא וחו"ל כן, כדי להסביר מגבלות על בתי כנסת"

נווית זומר 20:1829.09.20

ישראייר תעתור מחר (ד') לבג"ץ נגד החלטת הממשלה למנוע מכירת כרטיסי טיסה למדינות ירוקות בטיסות קיימות.

 

בשיחה עם "כלכליסט", טוען אורי סירקיס, מנכ"ל החברה, כי הדבר היחיד שעומד מאחורי החלטת קבינט הקורונה הוא הנראות: "שלא יאמרו למה לבית הכנסת לא וחו"ל כן, כדי להסביר מגבלות על בתי כנסת. משמעות ההחלטה היא להגביל את התעופה הישראלית ולבקש מהחברות עצמן לשלם את החשבון משום שהם יודעים שהחברות מחויבות לבעלי הכרטיסים. החברות כעת לא יכולות למכור כרטיסים חדשים, כך שחלק מהטיסות יצאו מהארץ בשיעורי תפוסה נמוכים. ישראייר הטיסה בספטמבר כ־30 אלף עם שיעור תפוסה של כ־50% ואילו כעת בסגר זה עומד על פחות מ־30%. מדובר באובדן של כ־10,000 נוסעים ונזק של 1.5 מיליון דולר".

 

 

 

מטוס ישראייר מטוס ישראייר צילום: bigstock

 

 

סירקיס אומר כי במישור המשפטי, האיסור על רכישת כרטיסים לא עולה בקנה אחד עם הוראת סעיף 4 לחוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה, וכי האיסור על טיסה מחוץ לישראל אינו דרוש למניעת הדבקה ולא התפשטות הנגיף כי אנשים יוצאים מהארץ. "אני חושב שלא נשקל היקף הפגיעה בציבור עצמו שרוצה לנפוש במדינות בהן שעור התחלואה נמוך לפחות פי 20 מבמדינת ישראל. לא ביקשנו להוסיף טיסות חדשות אלא למכור לטיסות שבמילא אושרו". לדבריו, החברות המתחרות לא חסמו את רכישת הכרטיסים ללקוחות - אך האחריות היא על הנוסע עצמו.

 

את העתירה יגישו עורכי הדין רועי בלכר וגיא זאבי ממשרד קריספין, רובינשטיין, בלכר ושות'.

 

בשלב זה כל חברות התעופה הזרות טסות כסדרן על סמך כרטיסים שמכרו לשבועיים הקרובים, לפני יום שישי האחרון. חברות אלה מסרבות להגיב בנושא מדיניות הממשלה, אך שלא לייחוס גורמים אומרים כי אם הסגר יימשך מעבר לשבועיים ועמו מגבלות הטיסה, הן ישקלו מחדש את כדאיות הטיסות לארץ.

x