$
אינטרנט

תוצאות יוטיוב נחשפו, והן פחות טובות מהציפיות

פלטפורמת הווידיאו בבעלות גוגל רשמה הכנסות של 15.1 מיליארד דולר ב־2019, נמוך בהרבה מהערכות האנליסטים ל־25–20 מיליארד דולר

סופי שולמן 16:3905.02.20
סונדאר פיצ'אי החליט לאותת כי מינויו למנכ"ל של אלפאבית בנוסף להיותו מנכ”ל גוגל אינו רק שינוי סמנטי, אלא מהותי וכזה שילווה בשינויים. מעט יותר מחודש לאחר שהחליף באופן רשמי ומלא את מייסדי גוגל לארי פייג' וסרגיי ברין בתפקידי הניהול האופרטיביים, פיצ'אי הפתיע את המשקיעים עם חשיפת התוצאות של יוטיוב ופעילות הענן של החברה. חלק מהפרשנים ראו את הפרסום כניסיון להסיט את תשומת הלב מהביצועים הנחלשים הכוללים של גוגל, אחרים ראו בו ניסיון של פיצ'אי לסמן יותר שקיפות.

תהיה הסיבה אשר תהיה, המפגש עם הנתונים החדשים חשף עד כמה מעט יודעים האנליסטים על ביצועי החברות שהם מסקרים אם אלו לא מתדרכות אותם פרטנית. האנליסטים הופתעו לגלות שפלטפורמת הווידיאו בבעלות גוגל ייצרה ב־2019 הכנסות שנתיות מפרסום בגובה 15.1 מיליארד דולר. אף שהמספר האבסולוטי נשמע גבוה, חלוקתו ב־2 מיליארד הגולשים המוערכים של יוטיוב מייצר הכנסה צנועה של פחות מ־8 דולר למשתמש.

 

הרגולציה מתהדקת

 

הנתונים שהציגה גוגל משקפים ליוטיוב הכפלה לעומת תוצאות 2017, וצמיחה של 36% לעומת 2018. נוסף להכנסות מפרסומות יוטיוב מייצרת גם הכנסות קטנות משמעותית ממנויים משלמים, שלדברי פיצ'אי נאמדים ב־20 מיליון חשבונות. נתונים אלו נמוכים משמעותים מהערכות האנליסטים. כך, בג'יי.פי מורגן העריכו את ההכנסות השנתיות של יוטיוב ב־24 מיליארד דולר ובמורגן סטנלי אמדו אותן ב־20 מיליארד דולר.

יטיוב חושפת את הביצועים יטיוב חושפת את הביצועים

 

סביבת הפרסום של יוטיוב בשנים האחרונות משתנה, בין היתר משום שהיא משלמת סכומים גדולים לשותפי תוכן ובהם יוצרי סרטונים ותאגידי מדיה גדולים. במקביל, הרגולציה בתחום גוברת ודוחפת את החברה להגביל את פעילותה כפי שעשתה כשהפסיקה לשלב פרסומות בסרטונים המוגדרים כתוכן לילדים. השבוע יוטיוב אך החלה להפעיל מדיניות חדשה לטיפול בתכנים כוזבים המופצים עליה בנושא בחירות 2020.

 

צמיחה נמוכה מבפייסבוק

 

פילוח הכנסות כלל גוגל מפרסום (כולל פעילות מנוע החיפוש יוטיוב ורשתות פרסום) ברבעון האחרון של 2019 מעלה כי אלו הסתכמו ב־37.9 מיליארד דולר — נתון מאכזב מעט המשקף צמיחה של 17% לעומת קצב צמיחה רבעוני של 25% אצל המתחרה פייסבוק.

 

הכנסות גוגל כולה ברבעון הסתכמו ב־46.1 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות האנליסטים, ויותר מחצי מהן עדיין הגיע מפעילות מנוע החיפוש המסורתית. פספוס התחזיות שלח את מניית החברה לנפילה של 4% במסחר המאוחר, ואתמול המשיכה מניית החברה לרדת עם פתיחת המסחר בניו יורק.

x