$
חדשות טכנולוגיה

ויזה ומסטרקארד ישתמשו בסריקת היד של אמזון כאמצעי תשלום בבתי קפה

מסופי התשלום החדשים יאפשרו השלמת עסקאות ללא מגע פיזי בתוך פחות משנייה. התשלום הביומטרי יושק רשמית בשנה הבאה אך כבר מדגיש את היטשטשות הגבול בין החיים הדיגיטליים והפיזיים

ויקי אוסלנדר 16:5119.01.20

אמזון נכנסה לשיתוף פעולה עם חברות כרטיסי האשראי ויזה ומסטרקארד, שיאפשר ללקוחות האשראי לקשר את הכרטיסים שלהם לקריאת כף היד.

 

ענקית הקמעונאות צפויה להציע את מסופי התשלום שיושקו רשמית בשנה הבאה לבתי קפה, רשתות מזון מהיר וקמעונאים אחרים עם לקוחות חוזרים. מורגן סטנלי, צ'ייס, וולס פארגו ובנקים נוספים הביעו גם הם עניין בפרויקט. כך, לפי חשיפה של "הוול סטריט ג'ורנל".

 

כבר כמה חודשים שאמזון בוחנת שירותי תשלום ביומטריים לרשת חנויות הנוחות שלה ללא קופות, אמזון גו. הפרויקט יאפשר סריקה מהירה של היד ותשלום בלי עזרים כמו טלפון או כרטיס אשראי. היתרון העיקרי של השיטה הוא מהירות עיבוד השלמת העסקה שתעמוד על כ־300 אלפיות השנייה. זאת, לעומת שלוש השניות שנדרשות כדי לעבד עסקת כרטיס אשראי.

 

אמזון מתכננת שתצמידו את היד לסורק ולא את הסמארטפון
אמזון מתכננת שתצמידו את היד לסורק ולא את הסמארטפון צילום: בלומברג

 

 

המסוף שמפותח באמזון לא כולל נגיעה פיזית במתקן סריקה כלשהו, אלא סריקה ממוחשבת באוויר שמעבדת ומזהה טביעות יד. אין זה המהלך הראשון של אמזון שנועד לצמצם את החיכוך של הלקוחות במעמד התשלום. בשנתיים האחרונות ענקית הקמעונאות פרסה מאות סניפי אמזון גו בארה"ב, שמאפשרים ללקוחות הפריים של החברה לרכוש מוצרים ללא כל מפגש עם נותן שירות אנושי. זאת, באמצעות שילוב של אמצעים אלקטרוניים כמו מדפים חכמים וסורקי QR.

 

אמזון אינה חברת הטכנולוגיה היחידה שמבקשת להשתמש בעור ככלי לצמצום מגע. אפל בולטת במיוחד בתחום, עם חשיפת שעון חכם שיכול לקרוא את רמות הסוכר בגוף באמצעות המגע עם פרק היד.

 

עד לפני זמן לא רב, כל התעסקות בעור האדם ככלי לזיהוי היתה שמורה לממשלות וביו־האקרים. עם זאת, בשנים האחרונות ענקיות טכנולוגיה מחפשות כל העת לספק את תיאבונם של הצרכנים המשתכללים וחסרי הסבלנות, שכמעט וכבר לא מסוגלים לעמוד יותר בתור ומעדיפים לצמצם כמה שיותר כל אינטרקציה אנושית. ההבנה שזיהוי ביומטרי הוא המעוז הבא שיחצו בהמוניהם משתמשים משתקפת היטב בהערכות אנליסטים שלפיהן ב־2018 הסתכם שווי השוק ב־17 מיליארד דולר, שצפוי לזנק ל־60 מיליארד דולר עד 2025.

 

השאלות הפתוחות המוכרות בפרויקטים ביומטריים ממשלתיים מתעצמות עוד יותר עם כניסתה של חברה פרטית, ובמיוחד אחת כמו אמזון שכבר אוספת מידע פרטי רב על העדפות הצרכנים בנוגע לאוכל, בגדים, או מוזיקה. כניסתה אל עולם התשלומים הביומטרי חוצה עוד קו של פרטיות, ומהדקת את הקשר בין החיים הדיגיטליים והגוף הממשי שלנו.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x