$
שווקי חו"ל

תחליפי הבשר מגיעים לנאסד"ק: ביונד מיט תנפיק לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר

יצרנית ההמבורגר הצמחוני תחל להיסחר בנאסד"ק במאי אחרי שגייסה 122 מיליון דולר מביל גייטס, ליאונרדו דיקפריו ונשיא מקדונלד'ס לשעבר. מכירות תחליפי הבשר בארה"ב מזנקות, ויקפצו בעולם ב־40% תוך חמש שנים

שירות כלכליסט 21:4923.04.19

יצרנית תחליפי הבשר האמריקאית ביונד מיט (Beyond Meat) שבסיסה בלוס אנג'לס נערכת להנפקה ראשונית לציבור (IPO) בבורסת נאסד"ק בתחילת החודש הבא, והודיעה כי תמכור 8.75 מיליון מניות בטווח שבין 19 דולר ל־21 דולר למניה. תמחור זה העניק לחברה הערכת שווי של 1.21 מיליארד דולר. על כך דיווח אתר CNBC.

 

ביונד שהוקמה ב־2009 מייצרת תחליפי המבורגר, עוף ונקניקיות. עד כה היא גייסה 122 מיליון דולר ומקווה לשלשל לכיסה 184 מיליון דולר נוספים בעקבות ההנפקה. עם המשקיעים שכבר הזרימו כסף לחברה נמנים ביל גייטס וליאונרדו דיקפריו.

 

 

ההפסד הנקי מצטמצם

 

פרט למשקיעים, הפיכתה של ביונד מיט לציבורית היא בשורה משמחת גם עבור חברת ההשקעות DNS קפיטל המנהלת את הונה של משפחת פריצקר, וקרן ההון סיכון קליבלנד אווניו המטפחת חברות קטנות ובינוניות מענפי המזון והמשקאות. הקרן הוקמה ב־2017 על ידי דון תומפסון, שהיה נשיא ומנכ"ל מקדונלד'ס בשנים 2012-2015.

על פי דיווחי ביונד, בשנה שעברה עמדו הכנסותיה על 87.9 מיליון דולר וההפסד הנקי הגיע ל־29.9 מיליון דולר. זהו שיפור לעומת 2016, אז החלה לשווק החברה את מוצריה, כשהכנסותיה הסתכמו ב־16.2 מיליון דולר וההפסד הנקי הגיע ל־30.4 מיליון דולר. כיום, נמכרים מוצרי החברה ברשתות מזון מובילות כמו הול פודס של אמזון, קרוגר וטארגט.

 

אית'ן בראון אית'ן בראון צילום: Patrick T. Fallon

המוצרים של ביונד אהודים על קהל הצרכנים האמריקאי שצמא למזון איכותי מתחליפי בשר. לפי סקר שערך מכון המחקר נילסן, 39% מהאמריקאים משתדלים לאכול יותר מזון מהצומח. בין 2017 ל־2018 צמחו מכירות תחליפי הבשר בארה"ב ב־30%. במחצית הראשונה של 2018, אמריקאים קנו תחליפי בשר בסכום כולל של 670 מיליון דולר. כך לפי נתוני מכון נילסן.

 

מחקר של MarketsandMarkets מצא כי השוק העולמי לתחליפי בשר צפוי לצמוח בעקביות בשנים הבאות. על פי הערכת החברה, ב־2023 יגלגל שוק זה 6.4 מיליארד דולר, לעומת 4.6 מיליארד דולר בשנה שעברה.

 

יצרני הבשר מתקוממים

 

בארה"ב, שוק תחליפי הבשר יגזול נתח גדל והולך משוק הבשר הקונבנציונלי שהכנסותיו ב־2017 עמדו על 270 מיליארד דולר. ברחבי העולם, צרכנים קנו ב־2017 בשר בסכום כולל של 1.4 טריליון דולר. כך לפי נתונים שפרסמה חברת הסקרים פיץ' סולושנז.

 

ביונד ומתחרות כמו אימפוסיבל פודס מנצלות את עליית מודעות הציבור לגבי ההשלכות הסביבתיות והבריאותיות של צריכת בשר. שלא כמו חיקויי עבר של המבורגרים מן הצומח, סקרי דעת קהל מעידים כי שתי החברות הצליחו לייצר מוצרים שמחקים כמעט במדויק את הטעם והמרקם של בשר אמיתי.

 

"מצאנו דרך לקחת את אותו סוג חומרים מצמחים ולהעביר אותם תהליך חימום, קירור ודחיסה שבסופו של דבר יוצר חתיכת בשר", הסביר מייסד ומנכ"ל ביונד מיט, אית'ן בראון ל"פוקס ביזנס". לדבריו, התוצאה הסופית היא אותו הדבר כמו בשר מהרבה בחינות, "להוציא את הכולסטרול, ההורמונים ויתר הג'אנק שנמצא במוצרי בשר".

במקביל להתרחבות של ביונד מיט, בכיריה עוקבים בדאגה אחרי פעילותם של לוביסטים מטעם יצרניות הבשר בארה"ב, המקדמים איסורים על שימוש לא הולם במלה "בשר" ושילובה בתעשייה החדשה. במיזורי ובארקנסו אף עברו בשבועות האחרונים חוקים בנושא.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x