$
חדשות התקשורת

שימוע של משרד התקשורת על שינוי התעריפים בשוק הסיטונאי באינטרנט

המשרד התקשורת מבקש לקבל את התייחסות הציבור בנושא התשלומים המקסימליים שישלמו חברות שמבקשות להשתמש בשירותים סיטונאיים של בזק

עומר כביר 17:3118.03.19

משרד התקשורת יוצא בשימוע במטרה לשנות את מבנה התעריפים בשוק הסיטונאי באינטרנט על הרשת של בזק בין 2019 ל-2022.

 

 

 

במסגרת השוק הסיטונאי באינטרנט יכולות ספקיות אינטרנט לרכוש גישה לתשתית של בזק, על מנת לשווק אותה ללקוחות בחבילה אחת עם שירותי האינטרנט שלהן. זאת, כחלופה למצב שבו הלקוחות משלמים בנפרד לספקית האינטרנט ולבזק בעבור השימוש בתשתית שלה.

 

לפי הודעה לעיתונות ששלח המשרד, מטרת השימוע היא לקבל את התייחסות הציבור בנושא התשלומים המקסימליים שישלמו חברות שמבקשות להשתמש בשירותים סיטונאיים של בזק. "השימוע נועד לקבוע מנגנון לעדכון תעריפי השירותים הסיטונאיים ברשת בזק, הנותן ביטוי לעקרונות התמחור המרכזיים במודל השוק הסיטונאי והמגמות המרכזיות בשוק", נמסר. "תעריפי המנגנון החדש ישקפו את עלות אספקת השירותים הסיטונאיים מחד, ויעודדו המשך השקעה ברשתות תקשורת מתקדמות מאידך, תוך יצירת ודאות בשוק התקשורת בשנים הבאות".

 

מימין: מנכ"ל בזק דודו מזרחי ושר התקשורת איוב קרא מימין: מנכ"ל בזק דודו מזרחי ושר התקשורת איוב קרא צילומים: אוראל כהן, יונתן זינדל

 

המשרד הוסיף כי עדכון המודל יספק מענה למגמות שמשפיעות על עלות מתן השירותים הסיטונאיים, כמו מחירי ציוד וביקושים: "מוצע לקבוע בתקנות מנגנון עדכון מובנה על פי נוסחאות עדכון, שיאפשרו עדכון שנתי של התשלומים בעד השירותים הסיטונאיים ללא צורך בתיקון נקודתי של התקנות מידי שנה. נוסחאות העדכון מבוססות על הנחות מודל השוק הסיטונאי, תוך ניתוח השפעת היקפי הביקוש על תוצאות המודל.

 

"מוצע כי מדי שנה, ב-15 בנובמבר, יפרסם שר התקשורת את תחזיות הביקוש הרלוונטיות להצבה בנוסחאות העדכון. כך יתבצע איזון בין הצורך להתחשב בהשפעת הביקושים על עלויות אספקת השירותים הסיטונאיים, ובין הצורך במתן וודאות רגולטורית לגבי התעריפים המעודכנים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x