$
פרסום ושיווק

חגי שלום סוגר את מפעל המתכת טכנופח בברקן שבו מועסקים כ-70 עובדים

המפעל עוסק בעיבוד שבבים ומתמחה בזיווד של מוצרים ביטחוניים. לדברי שלום, העבודה בו כבר איננה כדאית: "העבודה פחתה מאוד בגלל רכש הגומלין עם הודו"

נווית זומר 07:2419.02.19

אחרי בקשת הכינוס למפעל ספירל זכוכית, עוד מפעל נסגר באזור התעשייה ברקן. חגי שלום, הבעלים של טיב טעם ותשלובת מפעלי הארגז, החליט לסגור את מפעל הארגז טכנופח תעשיות מתכת.

 

 

 

שלום רכש את המפעל מכונס ב־2004 לאחר שנקלע לקשיים. טכנופח, שהוקם ב־1980, עוסק בעיבוד שבבים ומתמחה בזיווד (מארזים) של מוצרים ביטחוניים הקשורים במערכות לחימה כגון מזל"טים, מערכות טילים, משגרים למערכות ללא טייס וכו', והוא בעל אישור ספק מורשה למשרד הביטחון. בתחום האזרחי עוסק המפעל בזיווד לתחום התקשורת. הוא מעסיק כ־70 עובדים.

 

חגי שלום חגי שלום צילום: אוראל כהן

 

 

חגי שלום אמר אתמול כי "טכנופח התמחה בייצור ובפיתוח אריזות למל"טים. בנינו את האריזות למשגר המל"טים. לצערי העבודה פחתה מאוד, מאחר שחלק גדול מהפעילות במסגרת עסקאות הטילים והאחרות של רפאל ותע"א עם ממשלת הודו, עוברת לשם, כאחד מתנאי רכש הגומלין שהציבה הממשלה ההודית בתמורה לעסקה. 30% מהייצור צריכים להיעשות בהודו. הפעלת טכנופח הפכה ללא כדאית. זו התוצאה כשעבודה למגזר הביטחוני יוצאת מישראל לחו"ל".

 

גם התעשיות הביטחוניות בארץ וקבלני המשנה שלהן בבעיה בגלל מגבלות על המרת הסיוע הביטחוני האמריקאי לשקלים, ורכישות מחברות ישראליות באמצעותו, דבר שעלול להביא לפיטורים.

 

את מפעל טכנופח רכש שלום באמצעות תשלובת הארגז כדי להרחיב את פעילותה. הארגז מתמחה בייצור אוטובוסים והייתה עד שנת 2000 בבעלות ההסתדרות (חברת העובדים). לאחר שנקלעה לקשיים היא נרכשה על ידי שלום שהתחייב לתשלום של 4 מיליון שקל והזרמה של 100 מיליון שקל לקופה. הארגז עברה התייעלות, שכללה כניסה לתחומים חדשים דרך רכישת מפעלי מתכת. הראשון שנרכש היה טכנופח. ב־2007 רכש שלום את תדיטל לבקרים אלקטרוניים לרכב וב־2015 רכש את יוניק מרמלה, מפעל למערכות קירור לשוק המוסדי. שלום אמר אתמול כי בסוף השנה הוא יעביר את מפעל יוניק מרמלה למבנה של טכנופח, וזה יקלוט חלק מעובדי החברה.

 

עידוד של משרד התחבורה למפעילות התחבורה הציבורית לרכישת אוטובוסים סיניים, חייב את הארגז, כמו את מרכבים המתחרה, להוזיל מחירים, תוך שימוש גובר בספקים מחו"ל. העובדה שהאוטובוסים הסיניים הגיעו מוגמרים גם הפחיתה משמעותית את כמות העבודה במפעל הארגז.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x