$
חדשות טכנולוגיה

פרשנות מאקרו

תחרות מהסרטים: נטפליקס נערכת למלחמת הסטרימינג

ענקית הצפייה הישירה הציגה צמיחה מרשימה ביותר בדו"ח הרבעוני שפרסמה, אך השנה הקרובה עלולה להרוס לה את המספרים: אפל, דיסני ושחקנים נוספים נכנסים לתחום, וצפויים לתת לה קרב שעדיין לא ראתה

יואב סטולר 09:4218.10.18
דו"ח ענקית הסטרימינג נטפליקס לרבעון השלישי של 2018 הציג צמיחה מרשימה: עלייה בולטת בהכנסות (34% לעומת הרבעון המקביל) וזינוק ברווח הנקי (210%). החברה גייסה כמעט 7 מיליון משתמשים חדשים, רובם מחוץ לארה"ב, תוך שהיא מנתצת את תחזיות האנליסטים אחרי דו"חות מאכזבים ברבעון הקודם. אך ככל ש-2019 מתקרבת, כך נראה שגם האיומים על הגמוניית החברה בתחום הסטרימינג.

 

 

ההצלחה האדירה של נטפליקס פקחה את עיני המתחרים. אפל והאולפנים הגדולים ובראשם דיסני התעוררו למירוץ חימוש, כשכולם לוטשים עיניים ורוצים גם. חלק מבתי ההפקה מושכים תכנים וגורמים לנטפליקס להגדיל את ההשקעות בתוכן מקור ולהתקשר עם חברות קטנות מבעבר. הבאז והדיווחים סביב שירותי הסטרימינג הממשמשים ובאים של דיסני ואפל מאתגרים את החברה, ומציבים בפניה איום משמעותי יותר משל אמזון והולו.

 

 

 

ואולם, לייצר שירות סטרימינג טוב ואיכותי זו משימה מורכבת. שירות תוכן הפירמיום של יוטיוב וגוגל נכשל, וגם שירות הווידאו Watch של פייסבוק רחוק מלהוות איום מוחשי. ככל שיותר שירותי סטרימינג חדשים יצוצו ויציעו את מרכולתם, התחרות על ארנקי הלקוחות האמריקאיים תהיה קשה יותר. כבר היום ניצבים הלקוחות בארה"ב בפני היצע גדול של שירותי סטרימינג וחבילות תוכן משחקנים חדשים וותיקים.

 

לצופה ההדיוט זה נראה כי הלחץ להגיש לו בופה עמוס במטעמים נותן את אותותיו על התכנים בנטפליקס, כאילו המגוון העצום ועומק הספריה נועדו לכפות על האיכות של חלק מהתכנים. לא במקרה הפרשנים מתחילים לדבר על תחושת רוויה מסוימת בקרב הצרכנים האמריקאים, שמתבטאת בהיחלשות בקצב גיוס המנויים בשוק זה.

 

 

 

בנטפליקס השכילו מזמן להבין שהתחרות הצפויה באמריקה והצורך בצמיחה מובילים אותה להתפשטות גלובלית, שהופכת גם שווקים קטנים כמו ישראל למעניינים עבורה. אך היציאה מגבולות ארה"ב הכניסה אותה לוויכוח עם גופי הרגולציה שחוששים מהפגיעה בתרבות המקומית - וניצני חקיקה באירופה כבר הביאו אותה להשקיע ביצירה מקומית.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x