אפל לבעלי מכשירי אנדרואיד: עיזבו שטויות, בואו לאייפון
ענקית הטכנולוגיה השיקה אתר חדש המציג את יתרונות הסמארטפון שלה על פני מתחריו האנדרואידיים - ומראה שהחיים קלים יותר עם iOS. זאת, על רקע העובדה שמכשירי האייפון פחות מרגשים מבעבר ומתחריהם משתפרים בהתמדה
- מיקרוסופט משדרגת את השימוש באייפון ומכשירי אנדרואיד
- גוגל Fuchsia: ורוד הוא האנדרואיד החדש
- מלכודת האנדרואיד: 750 אלף נוזקות חדשות הופצו ברבעון האחרון
עוד נושא שעולה הוא עניין הפרטיות: אפל מתגאה בכך שהיא לא מעבירה את פרטי המשתמשים לצד שלישי, כמו שעושה מתחרתה גוגל. אפל ממשיכה ומתייחסת לסיוע שניתן לקבל במעבר בחנויותיה ובשירות הלקוחות שלה - שנחשב עדיין כאחד מהמובילים בארה"ב.
טים קוק התגאה לאחרונה שהשנה נראתה עלייה משמעותית במספר המשתמשים שהחליטו להחליף סמארטפון לעבור לאפל. "מעולם לא ראינו מספר כה גדול של מחליפים מחוץ לסין", התגאה מנכ"ל אפל. זה לא הקמפיין הראשון שאפל מובילה בשנים האחרונות לפיתוי משתמשי אנדרואיד. אבל הקמפיין הנוכחי הוא גם רמז למצב המדאיג קמעה של מכירות האייפון 7 בשנה האחרונה.
החברה אמנם ממשיכה להוביל את רשימת היצרניות בתחום המובייל, אך האייפון 7 כבר לא סיקרן את המשתמשים כמו קודמיו. השיפור העקבי באיכות מכשירי האנדרואיד והכניסה המסיבית של היצרניות הסיניות לשוק הפרימיום מהווה איום על החברה. גם מכשירי הפיקסל של גוגל, למשל, הוכתרו על ידי לא מעט אתרי טכנולוגיה כעליונים לאייפון.
עבור אפל, השנה הקרובה צריכה לכלול צמיחה במכירות האייפון, שעדיין מהווה את ליבת העסקים שלה על אף התחזקות חטיבות האפליקציות והמוצרים הנלווים. כל ירידה או גליץ' במכירות המכשירים יכול לדרדר את מנייתה, גם אם בפועל המכירות טובות. מחשבי המק אמנם ממשיכים להימכר היטב וצוברים נתח שוק באופן עקבי, אך האייפד כבר לא ממש מעניין את רוב המשתמשים וכך גם השעון החכם אפל ווטש, שלמרות איכויותיו פונה לשוק נישתי.