$
מכשירים ומדריכים

אפל לבעלי מכשירי אנדרואיד: עיזבו שטויות, בואו לאייפון

ענקית הטכנולוגיה השיקה אתר חדש המציג את יתרונות הסמארטפון שלה על פני מתחריו האנדרואידיים - ומראה שהחיים קלים יותר עם iOS. זאת, על רקע העובדה שמכשירי האייפון פחות מרגשים מבעבר ומתחריהם משתפרים בהתמדה

רפאל קאהאן 13:0823.05.17
אפל השיקה אתר חדש שמטרתו לשכנע בעלי סמארטפוני אנדרואיד לעבור לאייפון. הקמפיין החדש מזכיר מאוד את הקמפיין שניהלה החברה בתחילת שנות האלפיים ושהשווה בין משתמשי המק, קו המחשבים של אפל לבין משתמשי PC.
הקמפיין הנוכחי לא נוקט בקו אגרסיבי כקודמיו; האתר בנוי בצורה של שאלות ותשובות שמספקות מענה למה שמטריד יותר משתמשי סמארטפונים. ראשית מציינים שם שהחיים קלים יותר עם אייפון ולאחר מכן מרגיעים שהמעבר מתבצע בצורה קלה וחלקה, בזכות התמיכה של האייפון בשירותיה של גוגל וכן בזכות אפליקציית Move to iOS, המסייעת לעוברים. בהמשך אפל מזכירה שהמצלמה שלה טובה מאוד ושהאייפון זריז וקל לשימוש.

 

עוד נושא שעולה הוא עניין הפרטיות: אפל מתגאה בכך שהיא לא מעבירה את פרטי המשתמשים לצד שלישי, כמו שעושה מתחרתה גוגל. אפל ממשיכה ומתייחסת לסיוע שניתן לקבל במעבר בחנויותיה ובשירות הלקוחות שלה - שנחשב עדיין כאחד מהמובילים בארה"ב.

 

האתר החדש של אפל האתר החדש של אפל צילום: Apple

 

טים קוק התגאה לאחרונה שהשנה נראתה עלייה משמעותית במספר המשתמשים שהחליטו להחליף סמארטפון לעבור לאפל. "מעולם לא ראינו מספר כה גדול של מחליפים מחוץ לסין", התגאה מנכ"ל אפל. זה לא הקמפיין הראשון שאפל מובילה בשנים האחרונות לפיתוי משתמשי אנדרואיד. אבל הקמפיין הנוכחי הוא גם רמז למצב המדאיג קמעה של מכירות האייפון 7 בשנה האחרונה.

 

 

החברה אמנם ממשיכה להוביל את רשימת היצרניות בתחום המובייל, אך האייפון 7 כבר לא סיקרן את המשתמשים כמו קודמיו. השיפור העקבי באיכות מכשירי האנדרואיד והכניסה המסיבית של היצרניות הסיניות לשוק הפרימיום מהווה איום על החברה. גם מכשירי הפיקסל של גוגל, למשל, הוכתרו על ידי לא מעט אתרי טכנולוגיה כעליונים לאייפון.

 

עבור אפל, השנה הקרובה צריכה לכלול צמיחה במכירות האייפון, שעדיין מהווה את ליבת העסקים שלה על אף התחזקות חטיבות האפליקציות והמוצרים הנלווים. כל ירידה או גליץ' במכירות המכשירים יכול לדרדר את מנייתה, גם אם בפועל המכירות טובות. מחשבי המק אמנם ממשיכים להימכר היטב וצוברים נתח שוק באופן עקבי, אך האייפד כבר לא ממש מעניין את רוב המשתמשים וכך גם השעון החכם אפל ווטש, שלמרות איכויותיו פונה לשוק נישתי.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x