• תפריט
תיירות

נוסע אחד בכל טיסה יגיע ליעד בלי המזוודה שלו

יחס המזוודות האבודות אשתקד ירד מ-12 ל-6 מזוודות על כל אלף נוסעים. כמעט מחצית ממקרי איבוד הכבודה - בטיסות המשך

שירות כלכליסט 17:1017.05.17

אחד החששות הגדולים של נוסעים ברחבי העולם הוא להגיע ליעדם ולא למצוא שם את הכבודה. אך הנתונים הבאים יכולים להרגיע מעט את מי שחרד למזוודתו. על פי SITA, ספקית שירותי תקשורת לתעופה, הסיכויים של חברת תעופה לאבד מטען של נוסעים ירדו בשנה שעברה לרמה הנמוכה אי פעם.

לדברי ברברה דאליבארד, מנכ"לית SITA, יחס המזוודות האבודות בשנת 2016 ירד ל-6 מזוודות לכל אלף נוסעים, זאת לעומת יחס כפול של 12 מזוודות אבודות לכל אלף נוסעים בשנת 2015. נתוני אשתקד מרשימים, במיוחד בהתחשב בכך שמספר הנוסעים עלה ל-3.77 מיליארד - שיא של כל הזמנים.

 

המשמעות היא שבשנה שעברה, בסוף כל טיסה של מטוסי איירבוס A320 או בואינג 737, היה נוסע אחד בממוצע שלא אסף את הכבודה שלו במסוע. עבור המטוס הגדול מכולם, האיירבוס A380, הממוצע אף היה גבוה יותר ועמד על 3 נוסעים לכל טיסה.

מזוודות אבודות מזוודות אבודות צילום: גטי אימג'ס

 

לפי נתוני SITA, הסיכוי לאיבוד מזוודות גובר כשמדובר בטיסות המשך כמו שעושה "אייר פרנס" דרך פריז, "אמרייטס" דרך דובאי או "לופטהנזה" דרך פרנקפורט. כמעט מחצית ממקרי איבוד המזוודות בשנה שעבר קרו בעת העברת הכבודה לטיסות ההמשך.

 

החדשות הטובות הן שהחל מיוני 2018, האיגוד הבין-לאומי לתחבורה אווירית (IATA) יחייב את חברות התעופה החברות בו לנהל מעקב קפדני אחר הכבודה. "חברות IATA ינהלו מעקב מלאי מדויק של מזוודות באמצעות ניטור קבלה ושילוח הכבודה". בתהליך יחויבו חברות התעופה לנטר את התקדמות הכבודה בארבעה נקודות - בצ'ק אין, בהעמסה למטוס, בהעברה ממטוס למטוס ובמסירה לנוסע.

 

על פי הערכות SITA, העלות של מציאה ומסירת מזוודות אובדות לבעליהן הוא כ-50 ליש"ט לשנייה. מדובר באחד מהגורמים המרכזיים לחוסר שביעות רצון בקרב הטסים. העלויות יגדלו עוד יותר אם משרד התחבורה האמריקאי יישם את הצעתו לאלץ חברות תעופה לשלם פיצוי לנוסעים שמזוודותיהם מתעכבות במידה משמעותית.

 

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

בטל שלח
    לכל התגובות