• תפריט
חללי עבודה

יש פרילנסרים גם מחוץ לתל אביב!

שוק העבודה המשתנה והעלייה במספר הפרילנסרים והעצמאיים גורמים לצורך הולך ומתחזק לשירותים לעצמאיים ברחבי הארץ. at-work מציע לראשונה את מתחמי העבודה המשותפים מחוץ לתל אביב והפעם – בהתאמה מדויקת לצורכי העוסקים בתחומי היזמות והייעוץ, המהווים את הרוב בקרב העצמאים

בחסות work@ 12:2624.04.17
לא רק היפסטרים

שאנחנו חושבים על פרילנסרים, רובנו מדמיינים בעיני רוחנו צעירים וצעירות, מצוידים בלפ טופ ואוזניות, המאכלסים את בתי הקפה ואת מתחמי העבודה המשותפים בתל אביב. מסתבר שהם המיעוט בקרב העצמאים. בישראל יש כרבע מיליון עצמאים ועצמאיות, הגיל הממוצע של העצמאים עומד על 47 ורובם עוסקים בתחום השירותים: עורכי דין, סוכני ביטוח, רואי חשבון, יועצים בתחומים שונים ועוד.

משמעות נתונים אלה ברורה למדי: בעוד שמרבית העצמאים זקוקים לפתרונות בתחום המשרדים, הרי שרק לחלקם הקטן מתאימים מתחמי העבודה הטרנדיים בתל אביב בשל שלוש סיבות עיקריות:

• הראשונה היא שאופי העבודה שלהם אינו מתמצה בעבודה מול מחשב אלא משלב שיחות טלפון, ניירת ועוד.

• השנייה היא שמרביתם זקוקים למשרדים המעניקים פרטיות שתאפשר לעצמאים וללקוחותיהם סביבה שקטה ואינטימית.

• השלישית והחשובה: מרביתם לא מתגוררים בתל אביב ולא מעוניינים להגיע אליה מידי יום, להתמודד עם הפקקים, ולחפש חניה.

אותם עצמאים אמנם זקוקים למשרדים אבל הפתרון של מתחמי התעסוקה בתל אביב לא ממש מעניק להם את הפתרון.

 

 צילום: טל אזולאי

 

מה מחפשים העצמאיים?

רועי כהן – רואה חשבון עצמאי מספר על ההתלבטות שלו אם לקחת משרד או לא. לדבריו: "אני אמנם חייב לצאת מהבית בשל סיבות רבות: הראשונה היא העובדה הפשוטה היא שבבית אני הרבה פחות פרודוקטיבי, השנייה היא הצורך שלי להתערות עם אנשים והשלישית: כחלק מהעבודה שלי, עלי לפגוש את לקוחותיי ואם אבקר אותם רק אצלם אשחית זמן רב על הכבישים.

עם זאת, שכירת משרד אינה מסתכמת בדמי השכירות. ברב המקרים עלי להוסיף למחיר השכירות דמי ניהול, ארנונה, עלויות ניקיון, ריהוט משרדי וכיבוד. תוספות אלה שוות במרבית המקרים למחיר השכירות. יתר על כן, קשה מאוד למצוא משרדים קטנים המתאימים לאדם אחד בלבד".

 

את הפתרון לצרכים של העצמאיים ניתן למצוא במתחמי משרדים משותפים: מדובר במתחם עבודה משותף בו יש משרדים בלבד. כלומר – במתחם נמצא משרדים פרטיים, בעלי מתחם משותף הכולל פינת המתנה משותפת, חדרי ישיבות, מטבח מצויד, שירותי קבלה ועוד.

יתר על כן, עלויות השכירות במתחמים אלה כוללים את כל ההוצאות וכל השירותים – דבר המשחרר את העצמאי או את החברה הקטנה מתשלומים נוספים לרשויות, ניקיון, ריהוט ודאגה לצרכי אירוח.

 

מתחם העבודה - @work: הבשורה יוצאת מתל אביב!

עד כה מתחמים אלה היו נחלתם של המתחמים בתל אביב בלבד אולם מיזם at-work באור יהודה מאפשר לראשונה לעצמאים ולחברות הקטנות באזור גוש דן ובקעת אונו, ליהנות ממתחם עבודה שמתאים בדיוק לצרכים שלהם והפעם – קרוב לבית.

אלון צירינסקי– מנכ"ל משותף במיזם, מספר: "מתחמי עבודה משותפים הם פתרון מעולה עבור עצמאים וחברות קטנות משום שהם משחררים אותם מכל העיסוק בטיפול ותחזוקת המשרד. עם זאת, עד היום הפתרון הזה הוצע רק לתושבי תל אביב. אנחנו החלטנו להביא את הבשורה לבעלי העסקים באזור בקעת אונו וגוש דן בשל ההכרה כי מדובר בקהל יעד גדול שזקוק לפתרונות האלה גם מחוץ לתל אביב. אור יהודה הוא הסניף הראשון שלנו ואנו מתכננים לקחת את המודל הזה לעוד ערים נוספות בישראל".

 

 צילום: טל אזולאי

 

מתחם העבודה המשותף work@ מכוון לבעלי העסקים שזקוקים לפרטיות, לנוחות ולאינטימיות במשרד, תוך שהם מעניקים את היתרונות הייחודיים של מתחמי עבודה משותפים. המתחם של work@ באור יהודה כולל 30 משרדים בגדלים שונים, החל ממשרד לשני עובדים והלאה.

כל משרד כולל מיזוג עצמאי, ריהוט, נקודות חשמל ותקשורת ועוד ודייריו יכולים ליהנות משירותים משרדיים דוגמת: מטבח מאובזר ומצויד, חדרי ישיבות, שירותי קבלה, עמדות המתנה ועוד.

יתרון נוסף של משרדים אלה הוא הגמישות העסקית: בניגוד לשכירת משרד באופן המסורתי, ההתקשרות מתחדשת על בסיס חודשי: כלומר, במקום לחתום על חוזה לשנה מראש, ההתחייבות ב- work@ היא חודשית בלבד. כך שבעל העסק יכול להתאים את ההוצאה על משרד למצבו העסקי ולא להיות כבול בהתקשרות ארוכת טווח.

 

שרית אורן – יועצת ארגונית שהצטרפה ל- work@ מספרת: אני עצמאית מזה שנתיים ומתגוררת בקרית אונו. במהלך השנתיים הראשונות לעצמאות שלי נדדתי בין משרד בבית, חדרי ישיבות אצל חברים ופגישות אצל לקוחות. האופציה של מתחמי עבודה בתל אביב לא היתה רלוונטית עבורי בשל המרחק והפקקים מחד, ומאידך לא מצאתי משרד שבו אוכל לקחת חדר ללא התחייבות ארוכת טווח.

הפתרון ש- work@ מעניק לי מתאים בדיוק למידותיי: מחד אני נהנית מפרטיות מלאה במשרד שלי, אני יכולה להציב בו את כל החומרים העסקיים שלי ואת התמונות של ילדיי ומאידך אני נהנית מכל השירותים המשרדיים שאני זקוקה להם, מבלי להקדיש עוד זמן וכסף. אני מתפנה לעיסוק בעבודה שלי בלבד והכי חשוב – לא ממש רחוקה מהבית...".

 

לפרטים נוספים וליצירת קשר>>

בטל שלח
    לכל התגובות