$
תיירות

המהפכה הבאה בתעופה? מסלול המראה עגול

המדען ההולנדי הנק הסלינק מציע מסלול עגול בקוטר 3.5 קילומטר שמקיף את מבנה הטרמינל המרכזי. בין היתרונות, שלושה מטוסים יוכלו להמריא או לנחות בו זמנית, המטוסים לא יושפעו מרוחות צד חזקות ויתפסו שטח קטן בהרבה מזה שתופסים מסלולי ההמראה הישרים

שירות כלכליסט 11:4427.03.17

חדש בתעופה: המדען ההולנדי הנק הסלינק (Henk Hesselink) הגה רעיון לבניית מסלול עגול בשדות תעופה. על פי תכנונו, המסלול יהיה בקוטר 3.5 קילומטר ויקיף את מבנה הטרמינל המרכזי. הוא יאפשר לשלושה מטוסים להמריא או לנחות בו זמנית והוא יכול לתפוס רק שליש משטחו של שדה תעופה רגיל.

 

הסלינק העלה את הרעיון לאחר שנואש מעיכובי המראות בשל תנאי מזג האוויר. הוא חשב על מסלול עגול היכול לשמש מטוסים ללא תלות במהירות ובכיוון הרוח משום שתמיד תהיה נקודה במסלול שממנה תהיה למטוסים רוח נגדית. לדוגמה, בעת רוחות צד חזקות, ינחתו המטוסים בנקודה במסלול שבה הרוח הכי חלשה, שכן מטוסים יוכלו להמריא ולנחות מנקודות שונות במסלול. 

 הדמיה: endlessrunway-project
 הדמיה: endlessrunway-project
הדמיות מסלולים עגולים באמסטרדם, מדריד, פריז ופרנקפורט  הדמיות מסלולים עגולים באמסטרדם, מדריד, פריז ופרנקפורט הדמיה: endlessrunway-project
 הדמיה: endlessrunway-project

 

המדען ההולנדי חשב תחילה על "מסלול המראה בלתי נגמר" כדבריו, לאחר שצפה ביותר מדי נחיתות מפחידות בשל רוחות צד חזקות שטילטלו את המטוס והיקשו על נחיתה חלקה. מלבד שיפור שירות הטיסות לנוסעים (יותר המראות ונחיתות בו זמנית מאשר במסלול ישר הנתפס בכל פעם להמראה או נחיתה אחת), הסלינק גם מאמין שהמסלול העגול יכול להשפיע לטובה על איכות הסביבה משום שבהיעדר הצורך מצד המטוסים לטוס נגד רוחות חזקות, הם צפויים לשרוף פחות דלק ולהגביר את שליטת הטייס בכיוון הטיסה ובאזורים שמהם יש להימנע. כמו כן, הגמישות הגדולה יותר בכיווני ההמראה והנחיתה תקל במידה ניכרת על פיקוח הטיסה.

 

אורכו של המסלול העגול שווה לשלושה מסלולי טיסה רגילים, ועל פי חישובי צוותו של הסלינק, מסלול כזה יוכל לשאת בעומס תנועה של ארבעה מסלולים, ויאפשר לשדות התעופה לצמצם את השטח שלו הם זקוקים.

 

פרויקט המסלול העגול זוכה לתמיכתו של מרכז התעופה ההולנדי (NLR) ושל ארגונים דומים בגרמניה ובצרפת.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x