$
תעשייה ופיננסים

סטארט-אפ אמריקאי מבטיח מטוסים חשמליים - בתוך עשור

על פי חברת רייט אלקטריק, ביטול הצורך בדלק מטוסים יכול להוריד את מחיר כרטיס הטיסה באופן דרמטי. חברת הטיסות המוזלות הבריטית "איזי-ג'ט" כבר הביעה עניין במטוס החשמלי. עם זאת ישנם כמה מכשולים בדרך

שירות כלכליסט 13:3222.03.17

חברת סטארט-אפ חדשה טוענת כי היא מתכננת להשיק טיסות מסחריות במטוסים חשמליים בין לונדון לפריז בתוך 10 שנים. המטוס, שפיתוחו טרם החל, אמור לשאת 150 נוסעים לטיסות שאורכן פחות מ-480 ק"מ.

 

לדברי חברת "רייט אלקטריק" (Wright Electric) ביטול הצורך בדלק מטוסים יכול להוריד את מחיר כרטיס הטיסה באופן דרמטי.

 

חברת הטיסות המוזלות הבריטית "איזי-ג'ט" כבר הביעה עניין במטוס החשמלי.

 

איזי ג'ט. מתעניינים איזי ג'ט. מתעניינים

 

"איזי-ג'ט החלה בשיחות עם 'רייט-אלקטריק' ומעניקה לנו תובנות של חברת תעופה לגבי פיתוחה של טכנולוגיה מרגשת זו", הודיעה "איזי-ג'ט" ל-BBC.

 

עם זאת, ישנם מכשולים משמעותיים בדרך לפיתוח של המטוס החשמלי – החברה תלויה מאד בהמשך התפתחות החדשנות הנוכחית בטכנולוגיית מצברים. אם קצב הפיתוח בתחום לא יעמוד בציפיות הרי שהחברה לא תוכל למצוא מקור כוח חזק דיו כדי להעניק למטוס החשמלי את טווח הטיסה הדרוש.

 

החברה טרם ייצרה מטוס משלה וכרגע עובדת בשיתוף פעולה עם ממציא אמריקאי בשם צ'יפ ייטס, שבבעלותו מטוס חשמלי והוא מחזיק בשיא העולמי למטוס חשמלי המהיר ביותר.

 

מתחרותיה של רייט אלקטריק כוללות ענקיות תעופה כמו "איירבוס", המפתחת מטוס חשמלי לשני נוסעים E-FAN מאז 2014 ויש לה תוכניות משלה לפיתוח מטוס חשמלי לטיסות מסחריות לטווח קצר עבור 70-90 נוסעים.

 

"רייט אלקטריק" נתמכת בידי אינקובטור הנחשב ביותר בסיליקון ואלי "וויי קומבינטור" (Y Combinator), שפרשה את חסותה על חברות בתחילת דרכן כמו AirBnB, דרופבוקס ועוד.

 

היעד של "רייט אלקטריק", שפורט בפרזנטציה למשקיעים פוטנציאליים ביום שלישי, הוא להפוך את כל הטיסות ליעדים קצרים – כלומר 30% מכלל הטיסות הגלובליות - לחשמליים בתוך 20 שנה.

 

לדברי החברה, המחירים הזולים יותר לחברות התעופה והטכנולוגיה עצמה צופנים יתרונות לציבור.

 

"על פי אופן תכנון המטוסים, אפשר לייצר מטוס חשמלי המייצר רמות רעש נמוכות משמעותית ממטוס מונע בדלק", אמר ג'ף אנגלר, מייסד-שותף ב"רייט אלקטריק". "האופן שבו אנו מתכננים את המטוס שלנו הוא באמצעות מצברים מודולריים שניתן להחליף ביניהם במהלך הטיסה, ושיאוחסנו באותו תא מטען כפי שיש במטוס רגיל. אנו שואפים שהמטוס יהיה מהיר ככל האפשר כך שחברות התעופה יוכלו להשאירם באוויר כמה שיותר ולכסות את העלויות שלהן".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x