$
מעסיקים

חושבים שהבוס שלכם גרוע? כך תדעו אם אתם צודקים

מתעלמים מהאנשים ומתמקדים רק בעובדות; לא מתקשרים עם העובדים או מעסיקים רק אנשים שדומים להם - חמש טעויות של מנהלים שהופכות אותם לגרועים

שירות כלכליסט 10:1017.03.17

כולנו נתקלנו בשלב זה או אחר בקריירה במנהלים גרועים. הסיבה העיקרית שבגללה אנשים עוזבים ארגונים היא בגלל הבוס הישיר שלהם ולכן, להתנהלות של האדם לו אתם כפופים ישירות יש השפעה מכרעת על העבודה היומיומית ועל הקריירה שלכם. במגזין אינק פירטו חמש טעויות שמנהלים עושים שהופכות אותם לבוסים גרועים:

1. לא יורדים ממגדל השן כדי לדבר עם העובדים

לפי פורום הכלכלה העולמי 9 מתוך 10 עובדים חושבים שחוסר תקשורת הוא כשל הניהול המהותי ביותר. תקשורת גרועה מגיעה בצורות שונות ומגוונות אך בסופו של דבר מסתכמת בכך שהמנהל פשוט לא מודע ולא קשוב לצרכים של האנשים עליהם הוא סומך. כשלי התקשורת המשמעותיים ביותר אותם ציינו עובדים היו:

אי הכרה בהישגי עובדים

העברת הנחיות לא ברורות מספיק

לא לפנות מספיק זמן לפגישות עם עובדים

לכן, מנהלים שרוצים תקשורת טובה עם עובדיהם צריכים לצאת מהמשרד ולדבר באופן תדיר עם האנשים הכפופים להם ישירות. אם אין להם מספיק זמן כי הם עסוקים בישיבות הנהלה הם צריכים לפנות זמן קבוע בשבוע. מנהלים חייבים לדעת מה העובדים שלהם עושים וכיצד הם מרגישים לגבי זה ולזהות עבודה טובה כאשר הם נתקלים בה.

 

למדור קריירה ב"כלכליסט"

 

2. מעדיפים אנשים שדומים להם

עובדים צעירים ושאפתניים אוהבים לשמוע את הבוס שלהם אומר "אתה מזכיר לי את עצמי בתחילת הדרך" או משפטים בסגנון זה, אך למרות המחמאה זה עשוי לסמל אסון ניהולי. מנהלים נוטים לבחור עובדים שדומים להם באופי או בסט הכישורים אך צוותים שמורכבים מאנשים דומים מדי נוטים להיות פחות טובים מצוותים בהם יש מגוון של כישורים, דעות ודרכי חשיבה. לכן, מנהלים שרוצים להרכיב צוות מנצח צריכים לדאוג להעסיק אנשים השונים מהם ואולי אפילו הפכים שלהם בתחומים מסוימים.

 

כשלים בתקשורת הם בעיית הניהול מס' 1 כשלים בתקשורת הם בעיית הניהול מס' 1 צילום: shutterstock

 

3. מתמקדים אך ורק במספרים ולא באנשים

ניהול בעולם העסקי דורש קבלת החלטות על בסיס עובדות ומספרים גם כשההחלטות קשות. אך מספרים עלולים גם להטעות. כיום, כאשר ארגונים נוטים להסתמך על ביג דאטה לקבלת החלטות, רבים מהם לא משכילים להפיק תובנות מתוך הנתונים עליהם הם מסתמכים. עובדים מחזיקים בדעות, אינסטינקטים ותחושות בהתבסס על ניסיונם בעבודה לטובת מטרות החברה. האינסטינקטים האלה חשובים מכמה סיבות:

 

פעמים רבות הם מוכיחים עצמם כנכונים

הם יכולים להסביר גורמים ותופעות שלא מוסברים על ידי נתונים ומחקר

תחושות של עובדים מספקות למנהלים פידבק לגבי הדרך שבה הם מסבירים את מטרותיהם ודרכי העבודה שלהם

כאשר מנהלים מתעלמים מהרגשות של עובדיהם, אפילו בלי כוונה, הם מותירים את הרושם שהם טסים על טייס אוטומטי, שהם לא ערים לבעיות מאוד מובנות מאליהן שהעובדים מעלים.

 

4. מתייחסים לעובדים שלהם כמו חברים

בעוד שהתעלמות מוחלטת מרגשות העובדים מייצרת סוג אחד של בעיות, התקרבות יתר לעובדים מייצרת סוג אחר. הטעות הגדולה ביותר של בוסים צעירים היא חוסר היכולת לשמור על ריחוק מקצועי. למרבה הצער, טעות זו הופכת את חיי העבודה ללא נעימים. מנהלים יודעים דברים שהם לא יכולים לספר לעובדים אותם הם מחשיבים כחברים ולכן כל מפגש עלול להיות מלווה בחוסר נעימות. בצוות עלולות להיווצר רגשות של העדפת חברים מסויימים ובסופו של דבר תהייה אכזבה כאשר הבוס ייאלץ לבשר בשורות לא נעימות. לכן, בעוד שחשוב לשמור על יחסים טובים עדיף לשמור על גבולות מקצועיים בין מנהלים לעובדים.

 

5. מעמידים פנים שהם אינם טועים

מנהלים רבים מרגישים שהם "מזייפים" את מעמדם המקצועי ואצל חלקם זה נובע מתחושה שהם אינם ראויים לתפקיד אותו הם ממלאים או שהם עשויים להתגלות ככאלה שאינם מספיק טובים לתפקיד. מנהלים שחשים כך עשויים לנהוג בחוסר ביטחון וכתוצאה מכך לא להודות בטעויות שהם עושים. לפי מחקר שהתפרסם בהרוורד ביזנס ריוויו אנשים נוטים להפגין אמפתיה כלפי מי שמודה בטעות או חולשה. מן הצד השני, אנשים נוטים לשים לב לחוסר אותנטיות ולהתרחק מאנשים שנתפסים ככאלה. מנהלים גרועים הם כאלה שלא מודים בטעויות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x