$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

שופרסל נכנסת לתחרות מול דנונה

מחלבות הגולן, המספקת מוצרים למותג הפרטי של שופרסל, תשקיע 22 מיליון שקל בפיתוח יוגורט לבן ופירות, שיתחרו בדנונה שטראוס, יופלה תנובה ומולר של טרה. עד כה כבש המותג הפרטי 20% ממכירות שופרסל בקטגוריית החלב

נורית קדוש 06:5120.02.17

שופרסל מרחיבה את המותג הפרטי שלה בקטגוריית מוצרי החלב, שנה וחצי לאחר שנכנסה לפעילות בענף זה. ל"כלכליסט" נודע כי לקראת סוף השנה תשיק שופרסל יוגורט לבן ויוגורט פרי תחת מותג הרשת, מוצרים שיתחרו בדנונה של שטראוס, החולשת על 45% משוק היוגורט, ביופלה של תנובה, החולשת על 35% משוק היוגורט, ובמולר של טרה, 16% מהשוק.

 

גביעי היוגורט של החברות הללו הגיעו לרמת מחיר של 3.8-5 שקלים לגביע. מוצרי שופרסל אמורים להיות זולים יותר ב־15%־20% מהמותג המוביל, כך שניתן להעריך כי מחיריהם יעמדו על כשלושה שקלים לגביע. המותג הפרטי של שופרסל נכנס לתחום החלב ב־2015, עם מוצרים כגון, חלב, חמאה, שוקו ושמנת מתוקה, ומאז כבש 20% ממכירות הרשת בקטגוריית החלב.

 

שולי שגב, מנכ"ל מחלבות רמת הגולן, המפתחת את היוגורט למותג הפרטי של שופרסל, אמר כי הפיתוח יעלה 22 מיליון שקל: "התוכנית כללה שני חלקים, שאת הראשון נסיים בתוך כשלושה חודשים בהשקעה של 15 מיליון שקל. מדובר במחסן קירור לתוצרת מוגמרת בשטח של 600 מ"ר ובהקמת מחסן יבש לאחסון חומרי אריזה וחומרי גלם. כמו כן 7 מיליון שקל יושקעו בהקמת קו ייצור ליוגורט שנמצא בשלבי פיתוח מתקדמים, ואנו בשלב הרכש של המיכון. ההתחייבות שלנו במסלול ההשקעה של מרכז ההשקעות היא שהמוצר ישווק עד 2018". לדבריו, היוגורט הלבן והפרי ישווק גם תחת המותג הפרטי של שופרסל וגם תחת מותג מחלבות רמת הגולן, בדומה לחלב ולשמנת המתוקה.

 

מדף יוגורטים בסניף של שופרסל. יוגורט חדש עד סוף השנה מדף יוגורטים בסניף של שופרסל. יוגורט חדש עד סוף השנה צילום: שאול גולן

 

משרד הכלכלה החליט לפני שנתיים לפעול לצמצום הריכוזיות ולעידוד התחרות בענף החלב. מחלבות רמת הגולן, המייצרת מוצרי חלב למותג הפרטי של שופרסל, הגישה אז תוכנית עסקית שבמסגרתה התחייבה להרחיב משמעותית את פעילותה, לרבות הרחבת קווי ייצור לחלב ופתיחת קווי ייצור חדשים. מרכז השקעות במשרד הכלכלה אישר לה מענק בהיקף של 20% מסכום ההשקעה. ניתן להעריך כי בדומה לחדשנות שהציגה רמת הגולן בפיתוח השוקו והחלב היחידים ללא לקטוז, גם בתחום היוגורט תנסה החברה להציג יתרון תחרותי הפעם בתחום כמות הסוכר.

 

השלב השני בתוכנית של מחלבות רמת הגולן כולל הקמת אולם ייצור חדש בשטח של 3,000 מ"ר, שכבר הוצא לו היתר בנייה והקמתו תחל בשנה הבאה. אולם ייצור זה נועד לצורך כניסת המחלבה לתחום הגבינות הלבנות ובהמשך הגבינות הקשות ומוצרים תחליפיים לחלב, דוגמת חלב שקדים, חלב אורז או סויה.

 

ייצור החלב של מחלבות רמת הגולן עמד ב־2014 על כ־5 מיליון ליטר, בשנה שלאחר מכן, לאחר שהחלה לייצר למותג הפרטי של שופרסל, גדלה הכמות ל־16 מיליון ליטר, ובשנה שעברה הגיע המספר לכ־20 מיליון ליטר. הערכות הן כי ב־2017, תעלה צריכת המחלבה ל־23 מיליון ליטר. הצמיחה התאפשרה בעיקר בזכות ייצור החלב, השוקו והשמנת המתוקה תחת המותג הפרטי של שופרסל, לצד פיתוח סל מוצרי חלב תחת מותג מחלבות רמת הגולן, המזוהה עם חלב מפרות מהגולן בלבד.

מסלול ההשקעה פנה לחברות שמחזור המכירות שלהן בתחום מוצרי החלב נמוך מ־400 מיליון שקל, והן מעוניינות להקים או להרחיב מחלבות באזורי עדיפות לאומית. אלה יוכלו להגיש בקשה למענק להקמה או הרחבה של מחלבות קטנות ובינוניות, כשהמטרה היא למקסם את התחרות בענף החלב.

 

התוכנית הצטרפה לפעילות משרד הכלכלה בשנה להגברת התחרות באמצעות פתיחת השוק לייבוא גבינות קשות מחו"ל במחירים נמוכים יותר וללא מכס.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x