$
חדשות טכנולוגיה

דיווח: אפל עובדת על מתחרה לגוגל גלאס

לפי מקורות של סוכנות הידיעות בלומברג, אפל עובדת על משקפי מציאות מוגברת (AR) - בתחרות ישירה מול גוגל ומיקרוסופט. המוצר הסופי לא צפוי להגיע לשוק במשך לפחות כשנתיים, אבל המקורות טוענים שאפל כבר החלה לרכוש רכיבים ליצירת אב-טיפוס

עומר כביר 11:5915.11.16

אפל שוקלת להרחיב את פעילותה בשוק המחשוב הלביש, ומפתחת בימים אלו משקפי מציאות מוגברת (AR) – כך לפי דיווח אמש (ב') של סוכנות הידיעות בלומברג. אפל סירבה להגיב לדיווח.

 

לדברי מקורות בלומברג, המשקפיים של אפל יתקשרו אלחוטית עם האייפון ויוכלו להציג תמונות ומידע בשדה הראייה של המשתמש - אבל לא ברור כעת האם אפל מכוונת יותר למוצר שמזכיר את משקפי הגלאס של גוגל או דווקא את משקפי ההולולנס של מיקרוסופט. המקורות טענו כי אפל כבר מנהלת שיחות עם ספקי חלפים, וכי כבר הזמינה מספר חלפים לצורך מבדקים. הדיווח הוסיף כי מדובר ברכיבים ל"תצוגה מיוחדת לצפייה מטווח קצר".

 

איך יראו משקפי ה-AR של אפל? בתמונה - משקפי ההולולנס של מיקרוסופט איך יראו משקפי ה-AR של אפל? בתמונה - משקפי ההולולנס של מיקרוסופט צילום: microsoft.com

 

עד כה, היקף הזמנת הרכיבים של החברה לא מעיד על כך שהיא נערכת לעבור לייצור המוני של המשקפיים החדשים או אפילו תהליך ניסוי נרחב. במידה והדיווח נכון ואפל אכן עובדת על משקפי AR, קשה להאמין שהם יושקו לפני 2018 - בהנחה והחברה לא תחליט לבטל או לשנות את הפרויקט.

 

מי שעוקב באדיקות אחרי תחומי העניין של אפל לא יופתע מכך שהיא מעוניינת להכנס לתחום ה-AR. באפריל האחרון אף הצבענו על תחום ה-AR או ה-VR כאחד מאפיקי הצמיחה העתידיים האפשריים של אפל. בשנים האחרונות קנתה ענקית הטכנולוגיה מספר חברות שפועלות בתחום משיקים, כאשר הבולטת ביניהן היא פריימסנס הישראלית, שב-2013 נמכרה לאפל בעסקה בשווי 345 מיליון דולר. מאז קנתה אפל לפחות עוד ארבעה חברות עם פיתוחים שרלוונטיים לתחום זה.

 

מנכ"ל אפל, טים קוק, התייחס לא פעם לאפשרות שאפל תיכנס לתחום ה-AR. "זה יכול להיות ממש מצוין, ואנחנו משקיעים המון בזה", הוא אמר בשיחה עם אנליסטים אחרי פרסום הדו"ח הרבעוני של החברה ביולי האחרון. "אנחנו מאוד מתעניינים ב-AR בטווח הארוך. אנחנו חושבים שזה משהו מצוין ללקוחות והזדמנות עסקית מצוינת". קוק גם הבהיר לפני כחודש, באירוע ביוטה, שאפל אינה מתכוונת להציג מוצר VR לשוק הצרכני, מה שמחזיר את מוקד הסקרנות והשמועות ל-AR. "אני לא יכול לדמיין שכל מי שנמצא כאן ייכנס לחוויית VR סגורה בזמן שאתם יושבים כאן איתי" אמר קוק בכנס. "אבל אני יכול לדמיין את כולם כאן נהנים עכשיו מחוויית AR. ייקח קצת זמן להביא מוצר AR, כי יש הרבה אתגרים טכנולוגיים קשים, אבל זה יקרה בגדול. וכשזה יקרה, לא נבין איך חיינו בלי זה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x