$
פרסום ושיווק

קסטרו רוכשת 26.4% מקבוצת הודיס לפי שווי של 350 מיליון שקל

זאת לאחר מגעים שנמשכו שלוש שנים; העסקה כוללת את רשת הביגוד הודיס, קרולינה למקה, אביזרי טופ טן, רשת הדיסקאונט אורבניקה ורשת אקססורייז; לחברה ניתנה האופציה להגדיל אחזקתה בקבוצת החברות ל-50%

אורנה יפת 22:4327.08.16

רשת קסטרו רוכשת 26.4% מקבוצת הודיס, וזאת לפי שווי של 350 מיליון שקל. המגעים בעניין החלו לפני מספר שנים, הופסקו והתחדשו בחודשים האחרונים. העסקה כוללת את רשת הביגוד הודי'ס, רשת המשקפיים קרולינה למקה, אביזרי טופ טן, רשת הדיסקאונט אורבניקה ורשת אקססורייז, אותה רכשה הוד'ס מפישמן רשתות. לחברה ניתנה האופציה להגדיל אחזקתה בקבוצת החברות ל-50%. העסקה כפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

המגעים החלו לפני שלוש שנים אז ניסתה קסטרו לרכוש מחצית מהמניות של הודיס לפי שווי של 200 מיליון שקל, אך מאז הוכפל שוויה של הודיס והיא התרחבה ופתחה רשתות נוספות. גבי רוטר, מבעלי קסטרו, ויוסי גביזון השותף המוביל והדומיננטי בקבוצת הודיס, ניהלו פגישות אחת לשבועיים בעניין. בין הצדדים גם מתקיימת פעילות עסקית משותפת והם מייעצים אחד לשני.

 

לדברי אנליסטית הקמעונאות, דורין פלס, מבית ההשקעות אי.בי.אי, קסטרו רוכשת לפי מכפיל מכירות של 0.5 - נמוך מהמכפיל בעסקת אייפקס-רנואר. לדבריה, "מדובר בעסקה סופר משמעותית כמובן. לקסטרו יכולות פיננסיות למימון ואסטרטגיות ניהול חיוביות. גם העובדה שהיא רוכשת מחצית מהפעילות היא חיובית שכן לא צפויים חבלי לידה בעת שהבעלים הקודמים בתמונה".

 

רשתות הודיס, קרולינה למקה וטופ טן הרוויחו ב-2015 כ-70 מיליון שקל. קבוצת הודיס כולה מגלגלת על פי ההערכות מחזור מכירות שנתי של כ-600 מיליון שקל. הקבוצה מפעילה כ-220 סניפים של כלל הרשתות שבבעלותה.

 

 

 

העסקה מאפשרת לקסטרו להטמיע פעילות שמשלימה אותה בזמן ששוק האופנה הולך ומתכווץ. בשנה האחרונה, אחרי שנפתחו עשרות חנויות של רשתות גדולות ובראשן פוקס וגולף, מצמצמות החברות שטחי מסחר כתוצאה מקניבליזציה בין החנויות, ירידה במכירות החנויות הזהות ומעבר להפסדים. עם זאת, בשוק ההון הביעו עד לאחרונה סקפטיות כי עסקה זו תתרחש.

 

הרכישה של הודיס תהפוך את קסטרו למתחרה ישירה לפוקס, שהיא כיום השחקנית החזקה בענף בתחום ביגוד בייסיק וזוכה לתנאים מסחריים טובים מצד הקניונים. עם זאת, הודיס, קרולינה למקה וטופ טן הן רשתות שעומדות בפני מיצוי הפריסה שלהן בשוק הישראלי. לפי ההערכות, מדובר בעסקה שצפויה להיות טובה לקסטרו לאחר שבדו"חות האחרונים חברות האופנה הציגו שחיקה ברווחים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x