$
פרסום ושיווק

שטח פארק הירקון מנוצל שוב לפרסום

זכיין הכדור הפורח בפארק מפרסם על גביו את חברת אדידס. הנהלת גני יהושע: "צריך לאזן את ההוצאות העצומות"

אלירן מלכי 08:1524.08.16

כבר כמה חודשים החברה המפעילה את הכדור הפורח בפארק הירקון משתמשת בו לצורך פרסום מסחרי. עיריית תל אביב הסתפקה בקנסות בודדים של 730 שקל, ללא הועיל, אך הנהלת גני יהושע טוענת כי ההכנסות מהפרסום נחוצות לה כדי לאזן את ההוצאות על תחזוקת השטחים.

 

חברת תצפית ג.י.ת.א, שמפעילה את אטרקציית הכדור הפורח בפארק בשנה וחצי האחרונות, מפרסמת על גבו את חברת אדידס. משום שלא הסדירה זאת מול העירייה הוטלו עליה כמה דו"חות והיא התבקשה להסיר את הפרסומת. למרות כל זאת, היא ממשיכה להתנוסס מעל מרחבי הפארק.

הפרסום על גבי הכדור פורח הפרסום על גבי הכדור פורח צילום: יריב כץ

 

זו לא הפעם הראשונה שהשטחים הציבוריים בפארק משמשים לפרסום ולהעשרה של קופת הפארק על חשבון הציבור. בדצמבר האחרון נחשף ב"כלכליסט" כי הנהלתו אישרה לתוכנית הריאליטי "בייק אוף" של זכיינית ערוץ 2 קשת לסגור למשך חודשיים מאות מ"ר לצורך צילומים. בתקופה זו נפגעו חלקים נרחבים מהמדשאות. גורמים בענף הפרסום מעריכים כי שטח כזה לתקופה של חודש עולה למפרסם מאות אלפי שקלים. בהנהלת הפארק מסבירים כי העלות השנתית לתחזוק פארק בסדר גודל כזה היא עשרות מיליוני שקלים בשנה, וכי הם מנסים לאפשר נגישות חופשית לפארק ובבד בבד לשמור על האיכות הגבוהה שלו. עם זאת, הם אינם חושפים בפני הציבור את פירוט התקציב: מה ההכנסות מכל המתחמים השונים בפארק וכמה כספים מופנים למשכורות העובדים בפארק.

 

על פי תקציב עיריית תל אביב לשנת 2016, לגני יהושע הוקצו 26 מיליון שקל — 21 מיליון מהם נועדו להקמת שני מגרשי כדורגל במתחם פארק דרום ו־5 מיליון שקל לשיקום ושדרוג חלקים שונים בפארק. תקציב זה אינו כולל את משכורות נושאי המשרה וחברי הדירקטוריון, היועצים השונים וכמובן אנשי השטח שעמלים על תחזוק המדשאות בפארק.

 

מעיריית תל אביב נמסר: "העירייה לא אישרה עד עתה כל פרסום על גבי הכדור הפורח, כולל זה של אדידס, ועל כן הועברה לזכיין דרישה להסירו והוגשו כמה דו"חות של 730 שקל. העירייה תמשיך לנקוט את כל האמצעים העומדים לרשותה כדי להסיר את הפרסום".

 

מהנהלת גני יהושע נמסר: "גני יהושע היא החברה העירונית המפעילה ומתחזקת את פארק גני יהושע ופארק מנחם בגין מכוח רשות שימוש שקיבלה מהעירייה. הפארקים מנוהלים ומתוחזקים ברמה הגבוהה ביותר, משום שבכל שבוע מבקרים בפארקים עשרות אלפי נופשים, ספורטאים, תושבי העיר ומבקרים מחוץ לעיר. כדי לאזן את ההוצאות העצומות רשאית החברה לתת זיכיונות או להתקשר בחוזים להפעלת מיזמים מושכי קהל, בין היתר בתחומי הבידור, הספורט והנופש, אשר מייצרים הכנסות לחברה. מדובר במיזמים אשר לא פוגעים באיכות החוויה של כלל המבקרים בפארק, כמו הכדור הפורח".

 

לדברי חברת תצפית ג.י.ת.א, "הכדור הפורח של תל אביב פועל בהתאם להיתרים ולהסכמים מול הגופים הרלבנטיים על מנת לספק חוויה ייחודית במינה להנאתם של מבקרי הפארק". מחברת אדידס לא נמסרה תגובה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x