מילון כלכליסט
8200 – EISP
8200 – EISP 
 

8200 - EISP Accelerator, תוכנית היזמות המובילה של ישראל

19 סטארטאפים ששווה לעקוב אחריהם

בשיתוף eisp8200 08.08.16

החודש קיימה תוכנית היזמות של יוצאי 8200 – EISP, מתוכניות היזמות המובילות בישראל המנוהלת על ידי עמותת בוגרי יחידת המודיעין 8200 – את אירוע הסיום של התוכנית, ה-Demo-Day, במסגרתו הציגו 19 סטארט-אפים אשר סיימו את המחזור ה-6 של התוכנית.


מדובר באחת התוכניות המובילות בישראל (והראשונה שהוקמה במדינה), אשר מטרתה למנף את רשת בוגרי 8200 לטובת יזמים מתחילים מרקעים מגוונים. תוכנית פועלת ללא מטרות רווח ופתוחה לכל יזם ישראלי, גם כאלה שאינם בוגרי 8200.

 

גיא קצוביץ', מנהל התוכנית, שניהל את התוכנית בשנים האחרונות: "גאים מאד בסיום המחזור ה-6 של התוכנית, עם עוד 19 יזמות ויזמים מוכשרים משלל תחומים. היה לי הכבוד והעונג ללוות אותם!

 

בשנים האחרונות הגדלנו משמעותית את הצעת הערך של התוכנית, ולצד ימי תוכן מלאים אנו מעניקים לכל מיזם המשתתף בתוכנית גם משרדים ללא עלות ב-WeWork תל אביב, ליווי צמוד של יזמים-מנטורים מהתעשייה, שעות ייעוץ עם אנשי מקצוע מובילים במגוון תחומים, וכמובן קשר הדוק לתעשייה ולמשקיעים.

 

אני רוצה לברך את כל המיזמים שהשתתפו במחזור הנוכחי ואת בוגריה, וכמובן לאחל בהצלחה לשארין פישר, מנהלת התוכנית הנכנסת".

 

ענבל אריאלי, מייסדת התכנית: ״אחד מעקרונות היסוד בתכנית ה - EISP הוא אינטר-דיספילנאריות - מושיבים יחד סטארט-אפים מעולמות תוכן שונים לגמרי - פינטק לצד טכנולוגיות מזון; סייבר לצד ריטייל ועוד. ואז קורה הקסם.

חדשנות אמיתית פורצת דרך נוצרת כאשר יש פתיחות מחשבתית – כאשר מייבאים ידע, תהליכים ועומק מדיסיפלינה אחת לשנייה. ב-6 השנים האחרונות ליווינו למעלה מ-100 סטארט-אפים מ-15 תחומים שונים ומגוונים – שיוצרים יחד את הקהילה החזקה של תכנית ה-EISP.”

 

מאז הקמתה סיימו אותה 95 חברות, כש-75 אחוזים מהן גייסו כספים – כ-350 מיליון דולר ליתר דיוק. החברות הללו מעסיקות כיום כ-450 עובדים ו-4 חברות כבר עשו אקזיט. הנה 19 החברות שסיימו את מחזור 2016, וכל מה שאתם צריכים לדעת עליהן:

 

 

בוגרי המחזור ה-6 של תוכנית היזמות של יוצאי 8200 - EISP.

BlogsRelease מייצרת ערוץ חדש לשיווק באמצעות בלוגרים. בלוגרים המייצרים תוכן עבור המותגים, הפלטפורמה מאפשרת לחבר בין מותגים לבלוגרים בכל רחבי העולם -לפי קטגוריה ומדינה,הבלוגרים מספרים את סיפור המותג באותנטיות ובעיניים שלהם.

לחברה עשרות אלפי בלוגרים בעולם, והחברה עובדת היום עם מותגים בינלאומיים מתחום B2B וכן B2C.

 

Connecteam פלטפורמת SaaS המאפשרת לכל ארגון בכל גודל ליצור לעצמו אפליקציה פנים ארגונית ממותגת, ללא צורך להיעזר באנשי מקצוע. האפליקציה משפרת את התקשורת עם עובדים, בעיקר כאלה שאין להם מחשב, וכוללת כלים לניטור ושיפור תפוקות העובדים. האפליקציה כוללת פיצ'רים רבים, ביניהם צ'ט פנים ארגוני, מאגרי מידע, סקרים, קורסים, ניהול הדרכות, שעון נוכחות ועוד.

 

גיפטוויזרד - מאפשרת לקנות מתנות ברשת באופן קל ומהנה. החברה מייצרת לחנויות ברשת חוויה אלטרנטיבית לקניית מתנה המבוססת על דאטא. בניית פרופילים חכמים, הן של הקונה והן של המקבל, מביאה לחיסול של רוב החזרות המוצרים, ולעליה בנפח המכירות ובמספר הלקוחות באמצעות שיווק ממוקד ורלוונטי .

החברה פעילה היום באלפי חנויות מסביב לעולם ומעורבת במיליוני קניות. כלי הניתוח של החברה משתמשים בלמידה חישובית כדי לייצר תובנות חשובות על עולם האיקומרס.

 

MuseLoop מחולל מהפכה של ממש בדרך בה אנו חווים מוזאונים.

מיוזלופ יכול להפוך כל מוזאון או תערוכה למשחק אינטראקטיבי עם משימות משחקיות עתירות ידע. בדרך זו ניתן להעשיר את חווית הביקור ואף להוסיף עניין גם לילדים ובני נוער שלא בהכרח מתלהבים מביקור במוזיאון. הפלטפורמה מאפשרת למוזיאונים לשמור על קשר עם המבקרים ולשלוח להם פרסומים על תערוכות נוספות.

 

הפלטפורמה של folyou מספקת מערכת ניהול תוכן ידידותית להקמת אתרים וחנויות וירטואליות ללא צורך במתכנתים או בידע טכני כלשהו. המערכת מאפשרת למקצועני שיווק באינטרנט לספק ללקוחות שלהם אתרים מוצלחים יותר במהירות ובעלויות נמוכות, ללא צורך בהתקשרות עם חברות להקמת אתרים.

folyou פועלת בהצלחה החל משנת 2014 ומשרתת כיום יותר מ-100 סוכנויות דיגיטל שמספקות שירותי הקמת אתרים באמצעות המערכת.החברה מגייסת כעת השקעה לשם צמיחה וחדירה לשווקים חדשים.

 

שייפדו מאפשרת לנהל את התוספות והשינויים התכופים בתוכניות בפרויקטי בנייה ותשתיות. המערכת שפיתחה החברה עוקבת אחרי התוכניות, משווה בין גרסאות, ונותנת לחברות הבנייה אפשרות להבין את השינויים בתוכניות ולגזור את המשמעויות המסחריות והביצועיות בפרויקט.

 

סלפר (Selffer) היא פלטפורמה שיווקית חדשנית לארגונים, אשר מייצרת תוכן שיווקי פרסונלי מתמונות שצולמו באירוע. באירועים היום (כנסי לקוחות, אירועי עובדים וכד׳) מצולמות אלפי תמונות ולמשתתפים באירוע אין דרך אפקטיבית להגיע אל התמונות הכי מעניינות - תמונות של עצמם. סלפר מאתרת אוטומטית את כל התמונות בהן מופיע כל אחד ממשתתפי האירוע ומייצרת עבורו גלריה דיגיטלית ממותגת ומותאמת אישית עם התמונות שלו ושל הקרובים אליו באמצעות טכנולוגיה מתקדמת של ראייה ממוחשבת. הפלטפורמה פעילה כיום בקרב עשרות לקוחות.

 

יוניפר קייר טכנולוגיות מפתחת פתרון חדשני לבני הגיל השלישי המסייע להם להישאר עצמאיים בביתם, מסייע להם להיות מחוברים ולהרגיש בטוחים. הפתרון מנגיש לבני הגיל השלישי באמצעות הטלויזיה מעטפת שירותים ויכולות רחבה הכוללת יכולות להגברת המעורבות החברתית, קהילתית ומשפחתית, הנגשת תכני פנאי והעשרה רחבים, הנגשת שירותים מסייעים כמו שירותי משק בית, ניטור להגברת הביטחון, ועזרה בניהול הצרכים הרפואיים.

נכון להיום, החברה גייסה קרוב למיליון דולר ונמצאת בשלבים מתקדמים של פיתוח המוצר.

 

״סייליד״ זו פלטפורמה שיווקית חדישה ואינטראקטיבית, למציאת הלקוח הנכון בזמן הנכון.

המערכת יודעת לייצר תובנות עסקיות חכמות, דרך ניתוח מידע שיווקי ועוזרת ללקוחותיה בניהול קמפיינים שיווקיים-דיגיטליים ומציאת ״לידים״ והזדמנויות עסקיות חיות. הטכנולוגיה מבוססת על מנוע ייחודי לאיתור הזדמנות מכירה, הכולל אלגוריתם חכם לניתוח קוגניטיבי של נתונים וזחילה ברשת. נכון להיום החברה גייסה למעלה ממיליון דולר בשני סבבי גיוס כולל מענקים ועובדת עם לקוחות מכל העולם.

 

Jammable מאפשרת למוזיקאים חובבים להקליט ולשתף את עצמם מנגנים טרק מוזיקלי בסנכרון על גבי כל שיר שקיים באינטרנט ולהכיר מוזיקאים נוספים שמנגנים עם אותו השיר. בזמן שמרבית המוזיקאים החובבים בעולם נוטים לנגן מוזיקה לבדם בבית, הפתרון של Jammable למעשה הופך כל שיר באינטרנט לסטודיו מוזיקלי בענן המאפשר למוזיקאים מכל העולם להביע את כשרונם המוזיקלי החבוי ולהכיר מוזיקאים חדשים.

 

וורסטיל בונה קווי ייצור לוויסקי. הטכנולוגיה של החברה, שמיועדת ליקבים, עוזרת ליקב להפוך חביות שהיקב מפסיק להשתמש בהן למוצר רווחי. המזקקה הורסטילית שפיתחה החברה מאפשרת לשלוט על הטעמים והריחות, ולייצר פרופילי טעם שונים בעזרת אותו מכשיר, וטכנולוגיית היישון המואץ מאפשרת להוציא מוצר לשוק תוך שישית מזמן היישון. החברה נעזרת ביועצים מתעשיית הוויסקי הסקוטי, ובימים אלה מייצרת וויסקי עבור יקב דלתון.

 

ברייניאקטס (“brainiacts”) עוזרת למפרסמים במובייל להגדיל את התשואה על אותו תקציב פרסום, באמצעות מיקוד אוטומטי של תקציבים במקורות תנועה איכותיים, תוך התבססות על חיזוי אלגוריתמי.

המערכת מגשרת על הפער הקיים כיום, בו המידע עליו מתבסס המפרסם בניהול הקמפיין שלו נאסף אוטומטית, אך מנותח בצורה ידנית. ע”י קבלת החלטות מהירה ומדויקת, ואוטומציה של תהליכים, מאפשרת המערכת למקסם תשואה על ההשקעה. נכון להיום, החברה עובדת עם לקוחות גדולים ראשונים ומדגימה גידול של מעל 20% ברווחים על אותו תקציב פרסום.

 

איי טי פי לאבס מפתחת פתרונות מבוססי נתונים לחקלאות ומאפשרת למידה של פרוטוקולי גידול אופטימליים מתוך בסיסי נתונים קיימים אשר מסייעים ליצרני אוכל ומגדלים להפחית סיכונים ולמקסם את התוצרת החקלאית.

 

חברת פרנטינג סיינס מפתחת את הדור הבא של מוצרים התפתחותיים לתינוקות. MyBabyGym – המוצר הראשון של החברה – הוא אפליקציית טאבלט שהופכת את תהליך רכישת המיומנות המוטורית של התינוק לחוויה מהנה ומאפשרת להורים לעקוב אחר התקדמותו. קו מוצרים משלים של החברה מאפשר לרופאים ופזיותרפיסטים להשתמש בדאטה הייחודי שהיא אוספת כדי לבצע איתור מוקדם של מגוון בעיות רפואיות ולשפר את האפקטיביות של טיפול רפואי.

 

פיקארדו מאפשרת לכל אתר תוכן ובלוג להפוך להיות זירת מסחר אלקטרוני.החברה יודעת לחבר לכל אתר מוצרים פיזיים ודיגיטיליים שמותאמים לקהל הקוראים של האתר ומאפשרת לקוראים לקנות ישירות מהאתר עצמו, בקלות, נוחות ובטחון. לדוגמא, בלוג של 'פאשניסטות 'יכול כעת להתחיל למכור מוצרי ואביזרי אופנה עליהם הם כותבים ישירות לקהל הקןראים שלו. הפתרון יוצר אפיק רווח חדש ומשמעותי עבור לקוחות החברה. החברה פעילה בארץ ובארה"ב ומגיע ללמעלה מ 15 מיליון אנשים מדי חודש.

 

פלקסימטר מייצרת מדפסות תלת מימד מהפכניות, המבוססות על תוכנה וחומרה יחודיים, ומאפשרות להדפיס מוצרי פלסטיק ב 5% מהעלות וב 5% מהזמן של כל מדפסת תלת מימד אחרת. תכונות אלו מאפשרות לתכנן מוצרים בכל מקום בעולם ולייצר באופן מיידי עד אלפים בודדים בכל מקום בו נמצאות המדפסות - ז"א תכנון בינלאומי וייצור מקומי. ביצירת אתר שיתוף למעצבים הכולל מוצרי בסיס לצרכנים, יוכלו שני הקהלים לעצב ולהתאים באופן אישי מוצרים - ולקבלם במכונות שיוצבו ברשתות עשה-זאת-בעצמך. החברה כבר מוכרת את מוצריה ונמצאת כרגע לפני סבב השקעה.

 

בריליאנטאור מפתחת טכנולוגיה תשתיתית חדישה, מבוססת על טכניקות מתחום הבינה מלאכותית, אשר מאפשרת להוסיף יכולת חברתית למחשבים. יכולת חברתית היא יכולת מולדת אשר קיימת באופן טבעי במח האנושי ומאפשרת לנו כבני-אדם תובנה הדדית וחבירה לקבוצות חברתיות (societies). מכיוון שמדובר במוצר תשתיתי, המוצר מתאים לקשת רחבה של שווקים מובילים בתחום הטכנולוגיה כולל: בידור ומשחקי מחשב, סייבר, IOT, רובוטיקה ועוד.

 

קונפיגו מאפשרת לצוותי פיתוח מובייל בבנקים וחברות הנמצאות תחת רגולציה לשחרר עדכונים בצורה מבוקרת, לבדוק ולכוונן אותן בזמן אמת כשהיישום בידי הלקוח. ואף במקרה של תקלות בלתי צפויות - לשחזר את העדכון בכדי למנוע חווית משתמש שלילית. בעזרת התקנה מהירה (ZERO Integration) של המערכת בארגון, ניתן לדלג על תהליך העדכון וההפצה הארוך של חנויות היישומים השונות, בכדי לשמר את שיטות העבודה הזריזות.

החברה נמצאת בשלבי POC עם כמה מהבנקים המובילים בעולם.

 

 
זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות