$
הייטק והון סיכון

הסטארט-אפ הישראלי גאוזי יצטרף למאיץ החברות של מרצדס

המאיץ של ענקית הרכב יכלול 10 חברות בלבד והחברה הישראלית היא הראשונה להיבחר. גאוזי פיתחה קריסטל נוזלי שניתן לשנות את מאפייניו ויכול להחליף את זכוכיות הרכב

מאיר אורבך 15:2920.07.16

חברת הסטארט-אפ הישראלית גאוזי המייצרת זכוכית חכמה היא החברה הראשונה שמצטרפת למאיץ החברות של ענקית הרכב הגרמנית מרצדס. גאוזי מצטרפת למיזם לאחר שבשנים האחרונות היא עובדת בשיתוף פעולה עם היצרנית הגרמנית ואף סיפקה לה טכנולוגיה. בגאוזי פיתחו קריסטל נוזלי (Liquid Crystal) שאת המאפיינים השונים שלו ניתן לשנות על פי הצורך. המאיץ של מרצדס יקלוט 10 חברות בלבד וגאוזי היתה הראשונה להיבחר אליו.

 

גאוזי נוסדה לפני 5 שנים, על ידי אייל פסו ואדריאן לופר, ומעסיקה כיום 40 עובדים ביפו, בשטוטגרט ליד מטה מרצדס, בבודפשט ובלוס אנג'לס. עד היום גייסה החברה 4 מיליון דולר והיא נמצאת בעיצומו של סבב גיוס גדול נוסף.

 

אייל פסו מנכ"ל גאוזי. רק 10 חברות יבחרו אייל פסו מנכ"ל גאוזי. רק 10 חברות יבחרו

 

בשיחה עם "כלכליסט" אומר אייל פסו, מייסד ומנכ"ל החברה, "אנחנו מאפשרים לכל יצרן זכוכית לשלב את הטכנולוגיה שלנו ולשלוט במספר רב של גורמים. הזכוכית יכולה להיות כהה, בהירה או שקופה על פי הצורך. אנחנו יכולים לשלוט בכמות האור שנכנסת אל הרכב ומחליפים למעשה את הצורך בווילונות או תריסים שיש ברכבים רבים, הזכוכית שלנו מאפשרת למכוניות לשנות את הזכוכית הקדמית בהתאם לשמש ולכיוון שלה".

 

"תחום נוסף שבו אנחנו פעילים הוא קירוי של בתי מלון, ולאחרונה סיפקנו זכוכית לבית המלון קראון פלזה בשדה התעופה של סינגפור", מוסיף פסו .החברה מציעה את הפתרונות שלה גם למוזיאונים ומרכזי מבקרים, מעליות שקופות, מקררים. "בשיחות שעשינו עם יצרני מקררים למדנו שאנשים רבים רק פותחים את המקרר פעמים רבות ורוצים לראות מה יש בפנים. אנחנו מציעם זכוכית שנשארת מרבית הזמן חסומה אבל משנה את צבעה כאשר מישהו רוצה להסתכל פנימה".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x