$
חדשות טכנולוגיה

ישראל בדרך לירח: SpaceIL חתמה על הסכם שיגור עם המיזם של אלון מאסק

עמותת SpaceIL מתחרה בתחרות בינלאומית להנחתת חללית על הירח, ומתכוונת לשגר אותה ב-2017. נכון לרגע זה, העמותה מובילה בתחרות, מכיוון שהיא הראשונה שאישרה באופן רשמי שיש לה הסכם שיגור

נמרוד צוק 15:5407.10.15

קבוצת SpaceIL, העמותה הישראלית שמשתתפת בתחרות Google Lunar xPrize לשיגור חללית לירח, הודיעה היום (רביעי) כי היא חתמה על הסכם שיגור עם חברת SpaceX של היזם והמיליארדר אלון מאסק. במסגרת ההסכם, החללית תשוגר על גבי טיל פלקון 9 של SpaceX בסוף 2017. ההודעה פורסמה הבוקר (ד') במסיבת עיתונאים שנערכה בירושלים בנוכחות נשיא המדינה רובי ריבלין ונשיא התחרות בוב ווייס.

ההכרזה שמה את העמותה, לפחות באופן טנטטיבי, במקום הראשון בדרך לירח ולפרס המיוחל. בשבוע שעבר פרסמה אחת הקבוצות האחרות המשתתפות בתחרות, מון אקספרס, כי היא חתמה על הסכם שיגור עם חברת רוקט לאב הניו זילנדית. עם זאת, הסכם זה טרם זכה לאישור רשמי מצד הנהלת התחרות העולמית.  

 

הספינה של עמותת SpaceIL הספינה של עמותת SpaceIL צילום: spaceIL

 

חתימת ההסכם מעבירה את כל המתחרות לשלב חדש. כל הקבוצות האחרות - כ-15 במספר - חייבות כעת לחתום על הסכם דומה עד סוף 2016, או שיפסלו. השלב לאחר מכן הוא להנחית את החללית על הירח, עד סוף 2017. "רק שלוש מדינות הצליח להנחית רכב נחיתה על פני הירח - ארה"ב, ברה"מ וסין. כעת האפשרות שמדינת ישראל הקטנה תצטרף לרשימה האקסקלוסיבית הזו נראית מבטיחה מתמיד", אמר מנכ"ל SpaceIL ערן פריבמן.

 


 

עלות השיגור עצמו תעמוד על כ-10 מיליון דולר, והמימון עבורו מגיע מכספים שהעמותה גייסה בכל רחבי העולם, בין השאר מהקרן המשפחתית של שלדון אדלסון ומקרן קאהן שבבעלות מוריס קאהן.

 

הצוות שיזכה בתחרות, ובפרס כספי של 30 מיליון דולר, צריך לעמוד במטרה המשמעותית של הנחתת רכב בלתי מאויש על הירח - כאשר כל הפיתוח הוא דרך מימון פרטי בלבד. על הרכב לסייר ב-500 מטרים של פני הירח ולשדר לכדור הארץ תמונות וסרטוני וידאו באיכות HD.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x