$
פרסום ושיווק

המשבר בין הקמעונאים והחקלאים לשיא - נשיא איגוד האיכרים:"לא לספק תוצרת לוויקטורי"

דובי אמיתי מגיב לטענת מנכ"ל רשת ויקטורי כי החקלאים ניצלו את תקופת החגים להעלאת מחירים: "אני קורא לחקלאים שלא לעבוד עם הרשת שקונה במחירי הפסד מאתנו ומגלגלת את המחיר במאות אחוזי רווח חזירי על הצרכן" רביד: "ממתי מי שמוכר בזול נהיה לבוגד?"

נורית קדוש 13:0121.09.15

המתיחות בין הקמעונאים לחקלאים על רקע עליית מחירי הירקות, מגיעה לשיא. דובי אמיתי, נשיא איגוד האיכרים יצא הבוקר  בקריאה לחקלאים שלא לספק תוצרת חקלאית לרשת ויקטורי. זאת בתגובה לדבריו של אייל רביד, מנכ"ל ומבעלי השליטה ברשת ויקטורי שהתפרסמו הבוקר בכלכליסט, לפיהם החקלאים ניצלו את תקופת החגים להעלאת מחירי הירקות בשיעור גבוה מהנדרש. אמיתי הוסיף כי ״אני קורא לחקלאי ישראל שלא לעבוד עם הרשת שקונה במחירי הפסד מהחקלאים העובדים לילות כימים בתנאים קשים, ומגלגלת את המחיר במאות אחוזי רווח חזירי על הצרכן. עד שתצא הבהרה והתנצלות מיידית, כל חקלאי שיסכים לעבוד עם הרשת ייחשב כבוגד בחבריו החקלאים״. אמיתי הוסיף עוד כי ״אייל רביד הוא חלק מקרטל קמעונאי בריוני, העושק את חקלאי ישראל וסוחט אותם למחירי הפסד בשיטות שמזכירות סחיטת דמי חסות״.

בנוסף, קרא אמיתי לחקלאים להתלונן ברשות ההגבלים על התנהלות הקמעונאים: ״אני קורא לכל חקלאי שייפגע או כבר נפגע מהתנהגותם הבריונית של קרטלי הקמעונאות, לגשת ולהתלונן אצל הממונה על ההגבלים העסקיים, בין אם באופן עצמאי ובין אם באמצעות התאחדות האיכרים בישראל״.

 

אייל רביד, מנכ"ל רשת ויקטורי: "״ממתי מי שמוכר בזול נהיה לבוגד" אייל רביד, מנכ"ל רשת ויקטורי: "״ממתי מי שמוכר בזול נהיה לבוגד" צילום: אוראל כהן

 

לטענת רביד, אין הצדקה להעלאת המחירים הקיצונית: "נוצרה סיטואציה חריגה שבה היה מיעוט של תוצרת ומנגד ביקוש רב בגלל סוף השבוע הארוך שנוצר מחיבור עם ראש השנה, אבל זה לא הצדיק את העלאת המחירים לרמות של 10 שקלים לק"ג לקמעונאי". לדבריו, החקלאים ישלמו על המהלכים שלהם כשהביקושים וכמות הסחורה בשוק יחזרו לרמתם הרגילה. "יש חקלאי שמתעקש לגבות 8 שקלים לק"ג בגלל מיעוט סחורה ועודפי ביקוש, ויש חקלאי שמוכן להסתפק ב־4 שקלים ואפילו לתמוך במבצעי הוזלות לצרכן. כשיהיה עודף תוצרת בשוק ברור עם מי מהם נרצה לעבוד".

 

גם מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות הגיב בתקיפות לדבריו של ויקטורי, לפיהם הקמעונאים יזכרו בתקופות עודף תוצרת, את התנהגות החקלאים ויבחרו עם מי לעבוד ואמר: "גם אנחנו נזכור לך את ההשתלחות שלך בחקלאים, שכל השנה גרפת הון מהם ממחלקת הירקות, ודווקא בשבועיים בהם המחירים מתייקרים, אתה מחפש כותרות. אם זו שותפות, אז צריך להתנהג כשותף ולא כאויב, בשעה קשה גם לחקלאים וגם לצרכנים. תאוות הבצע והפרסום שלך עברה את הגבול״. עוד הוסיף יפרח ״גם אתה כנראה מאלה ששוכחים, או רוצים לשכוח, שכל השנה הירקות במחירים סבירים ואף מתחת לזה, וכנראה שגם את המבצעים של 10 אג' לק"ג שכחתם. לאיזה זילות הבאתם את התוצרת של החקלאים, ששיווקו לכם ירקות באיכות טובה, בעמל רב ובהרבה הוצאות. לא ראיתי שזולגת לך דמעה כשחקלאים פושטים רגל מהמבצעים של רשתות השיווק. אולי תספר לנו מה אחוז הרווחים של מחלקת הירקות והפירות, ועל חשבון מי רווחים אלה. פעם אחת אתה קונה תוצרת בזול מהחקלאי ופעם שנייה אתה מכפיל ומשלש את המחיר לצרכן״.

 

רביד מסר בתגובה: ״ממתי מי שמוכר בזול נהיה לבוגד וממתי יש להחרים את מי שמשלם לחקלאים במזומן?״

בטל שלח
    לכל התגובות
    x