$
פרסום ושיווק

בעלי קפה קפה פותחים רשת אקספרס תחת פרש קיטשן

ל"כלכליסט" נודע כי רשת פרש קיטשן, שבשליטת רונן נימני, תשקיע 10 מיליון שקל בתת־רשת בת 15־10 סניפי קפה מהיר שתמכור גם מזון מוכן. נימני: "שוק בתי הקפה רווי, קשה למצוא זכיינים"

אורנה יפת 08:4503.09.15

הרוויה בענף בתי הקפה והשכירויות הגבוהות מובילות את רשתות הקפה לחפש אפיקי השקעה זולים יותר בדמותן של רשתות אקספרס. ל"כלכליסט" נודע כי רשת בתי הקפה פרש קיטשן, מקבוצת קפה קפה של רונן נימני, תשקיע 10 מיליון שקל בפתיחת תת־רשת בשם "פרש אקספרס", שתכלול 10־15 סניפים.

 

הסניף הראשון נפתח לפני ימים אחדים בקניון עזריאלי תל אביב ‑ בעלות של מיליון שקל, כולל פינוי של בית עסק אחר ‑ באמצעות זכיין שמחזיק בבעלות על אחד מסניפי קפה קפה. עד סוף השנה ייפתחו שני סניפי אקספרס נוספים, וב־2016 צפויים להיפתח עוד שבעה סניפים.

 

התרבות רשתות הקפה דורשת מהן ליצור בידול בינן ובין מתחרותיהן. כפי שנחשף ב"כלכליסט", גם בעלי לנדוור פועלים להקמת רשת אקספרס שצפויה להגיע ל־100 סניפים בתוך שש שנים. לדברי בעלי פרש קיטשן, חנויות האקספרס יציעו תפריט זול יחסית ובנוסף למכירת קפה לקחת פעילותן העיקרית תהיה מכירת אוכל מוכן לקחת הביתה, על רקע הדרישה הגוברת של הקהל למזון ביתי. בפרש כבר הכניסו את המעדניה גם לסניפים הגדולים בשוסטר ובנווה אילן בחיפה במטרה להניע את הקונים לרכישת מזון מוכן הביתה.

 

בית קפה קפה בתל אביב בית קפה קפה בתל אביב צילום: צביקה טישלר

 

רשת האקספרס תכלול דוכנים בשטח 2 מ"ר וסניפים בני 40 מ"ר של פרש, שבהם יתאפשר לרכוש מנה חמה ב־40-35 שקל, מחיר הנמוך בעשרות אחוזים מזה הנגבה בישיבה בבית קפה או מסעדה. בפרש שוקלים להפוך את שלושת הסניפים הקיימים בתל אביב (יהודה מכבי, אבן גבירול ודיזנגוף) לסניפי אקספרס שיפעלו על שטח של 40 מ"ר. במקביל פועלת הרשת למיצוב יתר סניפיה כסניפי ביסטרו על שטח מסחרי של 100 מ"ר ומעלה, שהראשון שבהם נפתח ברמת אביב.

 

"עשרות דוכנים ייפתחו בקניונים ובאזורי הייטק או בתי חולים", אומר ניר קודיש, מבעלי רשת פרש. "זו תהיה רשת בזכיינות, כשעלות הקמת דוכן אקספרס תעמוד על 500 אלף שקל".

 

"שוק בתי הקפה רווי בצורה מטורפת", מסביר נימני. "צריך לבנות קוספט אחר, יותר מהיר. כיום לא קל למצוא זכיינים שיכולים ומעוניינים להשקיע 2 מיליון שקל בהקמה של סניף בית קפה. יותר קל למצוא זכיין שישקיע 500 אלף שקל". עלות התפעול בדוכני האקספרס, שיתפרסו על שטח קטן יותר, נמוכה בכ־30% מזו של סניפי הביסטרו. בעוד פרש משלמת שכירות של 40 אלף שקל עבור סניף הביסטרו ברמת אביב, השכירות הצפויה בדוכנים בקניונים תהיה בממוצע חצי מסכום זה.

 

פרש מונה 12 סניפים ושלושה נוספים ייפתחו בחודשיים הקרובים. עד סוף שנה תמנה הרשת 20 סניפים, כולל סניפי תת־הרשת פרש אקספרס, והיא צפויה לסיים את 2015 עם מכירות של 50 מיליון שקל. יעד הרשת הוא להגדיל את המכירות ב־30% ב־2016.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x