ניסוי של המשטרה: "לבלבל את הנהגים" בעניין המצלמות
בחלק מן המצלמות נקבע סף אכיפה שקרוב מאוד למהירות המותרת, ואילו במצלמות אחרות נקבע סף אכיפה גבוה, כלומר הנהג יכול לחלוף על פני המצלמה במהירות גבוהה מהמותרת מבלי שיצולם. המטרה: למנוע מנהגים להאט לפני המצלמה ולהאיץ אחר כך
משטרת ישראל ביצעה באחרונה ניסוים בכבישים בהם נקבע במצלמות המהירות החדשות "סף אכיפה רנדומאלי", כך מסרו ל"כלכליסט" גורמים המקורבים למשטרה.
- מצלמות מהירות יקרות "יאכפו" נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית
- יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים: "מצלמות המהירות אינן יעילות"
- 3 שנים למצלמות המהירות: יותר הכנסות מקנסות אבל גם יותר הרוגים
כיום, באופן רשמי כל מצלמות המהירות ברחבי הארץ המשתייכות לפרויקט א3 מכוילות כך שיצלמו נהגים ממהרים בהסתמך על אותו סף אכיפה. כך פעל הניסוי: בחלק מן המצלמות נקבע סף אכיפה נמוך, כלומר כזה שקרוב מאוד למהירות
המותרת, ואילו במצלמות אחרות נקבע סף אכיפה גבוה, כלומר הנהג יכול לחלוף על פני המצלמה במהירות גבוהה מן המהירות המותרת מבלי שיצולם. מדובר בטכניקה שנועדה לדברי גורמים במשטרה, "לבלבל את הנהגים".
מטרתו של הניסוי היא להתגבר על התופעה הנפוצה בשנים האחרונות, בה נהגים למדו היטב את מיקומן של מצלמות המהירות ויודעים להאט את מהירות נסיעתם לפני המצלמה ומאיצים אחרי המפגש עם המצלמה.
רק השבוע הוצבו בנתיבי איילון מצלמות חדשות - המיועדות לתעד את הנוסעים בנתיבי תחבורה ציבורית שלא לצורך. תקן ישראלי עבור מצלמות אלה טרם נקבע, אך במהלך החודשים הקרובים צפוי מכון התקנים לאשר תקן ישראלי עבור המצלמות.