$
בארץ

רוצים "לחסוך" את הפקקים בכניסה לת"א? מחיר המקסימום בנתיב המהיר עלה ל-97 שקל

זכיינית הפרויקט, חברת שפיר הנדסה, מעלה את מחיר הנסיעה המקסימלי שעמד עד כה על 85 שקל ליום . התקנות מאפשרות לחברה להעלות את המחיר עד 107 שקל

ליאור גוטמן 14:3103.07.14
חברת שפיר הנדסה, זכיינית פרויקט הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב, מעלה את מחיר הנסיעה לעד 97 שקל, זאת לאחר שלפני שנה עלה מחיר המקסימום מ-75 שקל ל-85 שקל.

 

הזכיין מזכיר שמחיר המינימום לנסיעה בנתיב הוא 7 שקל, והתקנות מאפשרות להעלות עד לתקרת מחיר של 107 שקל. מחיר הנסיעה בנתיב אינו קבוע. מאחר ותנאי המכרז מחייבים נסיעה במהירות מינימאלית של 70 קמ"ש ניתן לשנות את תעריף הנסיעה כדי למנוע פקק תנועה.

 

הנתיב המהיר. ביולי עלה מחיר המקסימום ל-85 שקל וכעת ל-97 שקל. התקנות מאפשרות להעלות עד לתקרת מחיר של 107 שקל הנתיב המהיר. ביולי עלה מחיר המקסימום ל-85 שקל וכעת ל-97 שקל. התקנות מאפשרות להעלות עד לתקרת מחיר של 107 שקל צילום: שאול גולן

 

לטענת שפיר הנדסה, ממוצע המחיר לנסיעה במהלך שעות השיא של התנועה בכבישים ( בין השעות 10-6 בבוקר) הוא עומד על כ-30 שקל. 

 

הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב נחשב לנתיב האגרה הראשון שמופעל בישראל, והוא מחבר בין אזור נתב"ג למחלף קיבוץ גלויות. אורך הנתיב הוא כ־13 ק"מ. הנתיב נפתח לתנועה בתחילת 2011 עם צפי שימוש שיגיע עד לכ-1,600 מכוניות ביממה, אולם ההערכות הן שהוא משרת 4,000 עד 5,000 מכוניות ביום.

 

מי שלא רוצה לשלם כדי להכנס לתל אביב בשעות העומס יכול לחנות את הרכב חינם אין כסף בחניון שצמוד לכניסה לנתיב ולהשתמש בשירות ההסעות ("שאטלים") שיוצא לתל אביב בתדירות של אחת לעשר דקות. בעלי מכוניות שעוברים בנתיב כשהם מסיעים לפחות שלושה נוסעים נוספים ("קאר פול") פטורים אף הם מתשלום.

 

 

.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x