$
פרסום ושיווק

יוניליוור העולמית משלימה את ההשתלטות על גלידות שטראוס

משפחת שטראוס חתמה על הסכם למכירת יתרת 10% מהמניות שנותרו בידיה. עם השלמת העסקה תחזיק יוניליוור 100% ממניות החברה ותוכל להמשיך לעשות שימוש בשם המותג ובלוגו

נורית קדוש 13:2602.01.14

כשני עשורים לאחר שנכנס כשותף בחברת הגלידות שהקימה משפחת שטראוס, משלים תאגיד יוניליוור העולמי את ההשתלטות על ״גלידות שטראוס״. משפחת שטראוס חתמה על הסכם למכירת יתרת 10% מהמניות שנותרו בידיה, לאחר שמכרה, לפני 3 שנים, 39% ממניותיה בחברה ליוניליוור. עם השלמת העסקה תחזיק יוניליוור 100% ממניות החברה ותוכל להמשיך לעשות שימוש בשם המותג ובלוגו.

 

השלמת העסקה מתקיימת, כשברקע אבדן נתחי שוק משמעותי שספגה גלידות שטראוס ב- 3 השנים האחרונות במהלכן נוהלה על ידי יוניליוור.

 

יוניליוור קיבלה לידיה את גלידות שטראוס, מובילת שוק הגלידות בישראל כשהחזיקה ב-58% נתח שוק ונחשבה לאחת מחברות המזון החדשניות בארץ, אך פיטרה את מנכ״ל החברה וסמנכ״ל המכירות שניהלו החברה תחת בעלות שטראוס.

 

מאז, ספגה גלידות שטראוס מכה כואבת שבאה לידי ביטוי בירידה במכירות ובנתחי השוק. החברה אמנם עדיין מובילה את מכירות שוק הגלידות בישראל, אולם אוחזת (על פי נתוני סטור נקסט לינואר-נובמבר השנה) 46.4% נתח שוק בלבד. הנתונים הופכים דרמטיים עוד יותר, נוכח העובדה שמי שידעה לתעל את אבדן הדרך של גלידות שטראוס, היא קבוצת אסם המחזיקה בחברת גלידות נסטלה.

 

מימין: יורם אביגד, מנהל היחידה העסקית של הגלידות וענת גבריאל, מנכ"לית ויו"ר יוניליוור מימין: יורם אביגד, מנהל היחידה העסקית של הגלידות וענת גבריאל, מנכ"לית ויו"ר יוניליוור

 

כשנה לפני מכירת גלידות שטראוס ליוניליוור, מינתה אסם את זאב קלימי למנכ"ל חברת הגלידות שרשמה הפסדים במשך כשני עשורים והתקשתה להתמודד עם ההצלחה של שטראוס בגלידות. קלימי שהיה בעבר מנהל חטיבת המכירות של קוקה קולה, קיבל לידיו את החברה כשהחזיקה ב- 25% נתח שוק והצליח עד למכירת החברה המתחרה ליוניליוור לצמוח רק ל- 26%. בשלוש השנים בהן גלידות שטראוס פעלה תחת יוניליוור, הזניק קלימי את נתח השוק של נסטלה, עד שהשנה הגיע ל-38% משוק הגלידות בישראל.

 

משפחת שטראוס מסרה בעקבות העסקה: ״העברת הבעלות המלאה לקונצרן יוניליוור מהווה שלב טבעי והמשכי למכירת הבעלות שהחלה בתהליך מסודר והדרגתי כבר לפני כשלוש שנים. גלידת שטראוס תישאר תמיד חלק חשוב ומשמעותי במורשת ובסיפור התפתחותה של חברת שטראוס, יחד עם זאת העברת הבעלות המלאה לקונצרן יוניליוור המוביל בתחום הגלידות בעולם הינו הצעד הנכון לכל מחזיקי העניין. אנו בטוחים בהמשך הצלחתה של החברה".

 

יו"ר ומנכ"ל יוניליוור ענת גבריאל מסרה היום: "רכישת יתרת המניות בגלידת שטראוס הינה המשך של תהליך אשר החל לפני מספר שנים, וזאת בהתאם לאסטרטגיה של יוניליוור בכל העולם. אנו מתכוונים להמשיך להשקיע, לפתח ולחזק את ההובלה של גלידת שטראוס בשוק הישראלי. אנו מודים למשפחת שטראוס על השותפות לאורך השנים ועל תרומתם הרבה לגלידת שטראוס".

 

על רקע רכישת יתרת המניות ותהליך המיזוג של חברת הגלידות לתוך יוניליוור, כפי שנחשף השבוע ב"כלכליסט", יורם אביגד, מנהל היחידה העסקית של הגלידות, יסיים את תפקידו. מיזוג פעילות הגלידה לתוך יוניליוור, מרוקן מתוכן את תפקידו של אביגד, אשר כבר אחרי רכישת חברת הגלידות ובהתאם לאסטרטגיית פעילות יוניליוור העולמית, איבד את ניהול מפעל הגלידות לאחריות מנהל מפעלי החברה וכך גם האחריות לפיתוח מוצרי הגלידות ולשרשרת האספקה. בהמשך, עברה חברת הגלידות ממשרדיה, ופעלה מתוך מטה יוניליוור וכעת עוברות מכירות השוק המוסדי הכולל בתי מלון, מסעדות ועוד, לחטיבה המוסדית של יוניליוור. בכך, יוותר בידי מי שיחליף את אביגד רק נושא השיווק והמכירות לשוק האימפלס (קיוסקים-נ"ק).

 

משפחת שטראוס הקימה את חברת הגלידות הנושאת את שמה בשנת 1949, כפתרון לעודפי החלב ברפת המשפחתית. בשנת 1995, רכשה יוניליוור העולמית 50% מהחברה, במסגרת אסטרטגיית הפעילות שלה בכל רחבי העולם, המבוססת על כניסה לשותפות או רכישת השחקן המקומי המוביל בכל מדינה. 5 שנים לאחר מכן, רכשה אחוז נוסף והפכה לבעלת השליטה בגלידות שטראוס. לפני 3 שנים, רכשה יוניליוור העולמית 39% נוספים ממשפחת שטראוס, שהותירה בידיה 10% מחברת הגלידות.

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x