$
בארץ

רכבת ישראל השיקה את הקו המהיר לבאר שבע - 55 דקות מתל אביב

הפעלת הרכבות הנוספות תוסיף להערכת הנהלת החברה 35 אלף מקומות ישיבה, מה שיוביל לצמצום התפוסה בקרונות ולשיפור השירות והגדלת ההכנסות. אלו יביאו להגדלת מספר הנוסעים מ-35 מיליון בשנה כיום לקרוב ל-70 מיליון עד סוף העשור; נתניהו: "זו מהפכה שתמיד חלמנו עליה"

ליאור גוטמן ותומר אביטל 11:3515.07.12
רכבת ישראל השיקה הבוקר (א') את קו הרכבת החדש לבאר שבע. מדובר בפרויקט תשתית לאומי שסלילתו החלה עוד ב-2004, ולאחר עיכובים והשבתות היא הסתיימה רק עכשיו, באמצע 2012.

 

רכבת ישראל רכבת ישראל צילום: ערן גרנות

 

הפרויקט כלל את הכפלת המסילה בין לוד דרך נען ועד לקריית גת, הקמת 19 הפרדות מפלסיות לאורך הקו, הקמת גשרי רכבת ומעברים חקלאיים, הרחבת תחנות הנוסעים ברמלה, קריית גת ובאר שבע מרכז, והקמת תחנות נוסעים חדשות בלהבים-רהט ותכנון תחנה עתידית בכפר מנחם. אורך המסילות הוא כ-87 ק"מ ופתיחת הקו החדש תקצר את זמן הנסיעה מתל אביב לבאר שבע מ-75 ל-55 דקות.

 

בניגוד לפרסומים בתקשורת, הקו המהיר ונטול העצירות יושק רק בספטמבר והוא יקשר בין דרום תל אביב לב"ש ב-48 דקות בלבד.

 

לדברי רכבת ישראל פתיחת הקו המהיר החדש לבאר שבע תאפשר לקצר את זמני הנסיעה בקווים שהצטלבו עם המסילה הישנה, כך שבשבועות הקרובים הנסיעה מקריית גת לתל אביב תארך 32 דקות (44 דקות היום), מבית שמש לתל אביב ב-36 דקות (43 דקות היום) ומתל אביב לירושלים ב- 75 דקות (93 דקות היום).

 

במסגרת קיצור זמן התנועה על הקווים

מתכננת הרכבת להוסיף 45 רכבות בימי ראשון ו-42 רכבות נוספות בין ימי שני לחמישי, שיצטרפו ל-383 הרכבות שמופעלות כיום. הפעלת הרכבות הנוספות תוסיף להערכת הנהלת החברה 35 אלף מקומות ישיבה, מה שיוביל לצמצום התפוסה בקרונות ולשיפור השירות והגדלת ההכנסות. אלו יביאו להגדלת מספר הנוסעים מ-35 מיליון בשנה כיום לקרוב ל-70 מיליון עד סוף העשור. הקו החדש לבאר שבע אמור לקלוט בקרוב אפשרות לאינטרנט אלחוטי כמו גם אפשרות להעלאת אופניים בשעות השפל.

 

השלב הבא מבחינת התפתחות רכבת ישראל יהיה השלמת הרה-ארגון שכולל הקמת שתי חברות בת – הובלת מטענים ופיתוח מתחמי הנדל"ן – כמו גם הוצאת 30% מתחזוקת הרכבות למיקור חוץ.

 

כץ: "מספר הנוסעים ברכבת יגדלו"

 

בטקס השקת הקו אמר אמר הבוקר שר התחבורה ישראל כץ: "ממשלת ישראל נמדדת בפעולות שהיא עושה ובתחום התחבורה הציבורית כבר היום נרשם שיפור ניכר הן במטרופולינים והן בתחבורה בין הערים. תוכנית נתיבי ישראל וקווי הרכבת החדשים יגדילו את מספר הנוסעים ברכבת ישראל".

 

ראש עיריית ב"ש רוביק דנילוביץ' אמר שהמהפכה התחבורתית היא הפתרון לחלק מהבעיות החברתיות של ישראל. "הנסיעה היום בין תל אביב לבאר שבע התקשרה ואין סיבה שאנשים לא יבואו לגור פה ויצאו לעבוד בתל אביב". דנילוביץ' חידד שזמן הנסיעה בין קריית גת לתל אביב התקצר אף הוא הבוקר ל-32 דקות בלבד (44 דקות עד היום), כך שחיבור המסילה המהירה לדרום פותח אפשרויות דיור רבות.

 

מנכ"ל רכבת ישראל בועז צפריר אמר שבספטמבר הקרוב יחלו לפעול רכבות לילה בקו באר שבע-תל אביב, ובסוף 2013 אשקלון נתיבות ובסוף 2015 הוא יחובר עד לבאר שבע, כך שישובי הדרום יזכו ליהנות מקווים מהירים שינועו למרכז המדינה ובחזרה.

 

נתניהו: "זו מהפכה שתמיד חלמנו עליה"

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו בחר לדבר בפתיחת ישיבת הממשלה על שיפורים במערך הרכבות: "שוחחתי הבוקר עם ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ'. הוא היה מאוד מאוד נרגש משום שהיום אנחנו חונכים את קו הרכבת המהיר, ועתה זה יהיה 55 דקות מבאר שבע לתל אביב, מתל אביב לבאר שבע. זה ירידה מ-76 דקות, ועוד נוריד את זה ל-45 דקות. זו מהפכה שתמיד חלמנו עליה, אנחנו מבצעים אותה, נדמה לי שהרעיון הזה התחיל כשאתה סילבן שלום היית שר האוצר, ואני גאה על כך שאנחנו בממשלה הזאת, עם שר התחבורה הנמרץ שלנו, מממשים את זה הלכה למעשה, בגיבוי האוצר. זה דבר עצום.

 

"היום גם נחנך הקו המהיר מקרית גת לתל אביב - 32 דקות. אני מזכיר לכם שזה לוקח הרבה יותר זמן מרוב הערים בארה"ב ובאירופה, מהערים הגדולות - להגיע מלב העיר לקצה של העיר, מאשר לוקח היום ממרכז תל אביב לקרית גת, ואפילו לבאר שבע. זאת מהפכה כבירה - חברתית, תרבותית, לאומית, פיזור האוכלוסייה, יצירת אפשרויות חדשות, צמיחה - אני חושב שאנחנו בהחלט יכולים להתגאות כאן בזה שאנחנו מחברים סוף סוף את הפריפריה למרכז, ואת המרכז לפריפריה, ולדבר הזה יש השלכות עצומות", אמר נתניהו.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x