$
פרסום ושיווק

בלעדי ל"כלכליסט": רביב ברוקמאייר, מנכ"ל הום סנטר, פורש

ברוקמאייר הודיע על פרישה אחרי 4 שנים בתפקיד. החברה שוקלת לוותר על פורמט הום סנטר דיל

גיל קליאן 09:3228.06.12
מנכ"ל הום סנטר רביב ברוקמאייר פורש אחרי ארבע שנים בתפקיד, כך נודע ל"כלכליסט". ברוקמאייר מונה לתפקידו ב־2009, אחרי שכיהן כמנכ"ל טן מקבוצת פישמן וכמנכ"ל בונז'ור. הפרישה התקבלה אתמול בהפתעה אצל העוסקים בענף, שקשרו אותה עם ההרעה בתוצאותיה העסקיות של רשת ה"עשה זאת בעצמך" מקבוצת פישמן. ברוקמאייר עצמו בחר אתמול שלא להתייחס לדברים.

 

רביב ברוקמאייר מנכ"ל הום סנטר רביב ברוקמאייר מנכ"ל הום סנטר צילום: עמית שעל

 

 

אייל פישמן, יו"ר פישמן רשתות המחזיקה בהום סנטר, דחה את ההערכות הללו ואמר אתמול ל"כלכליסט" כי "בחצי השנה האחרונה חל שיפור גדול במכירות לצד עליות בהוצאות בלתי נשלטות כמו חשמל וארנונה. רביב עשה את אחת העבודות הכי קשות שאני מכיר והוא הודיע לי מזמן ש'מספיק לו'".

 

שוק רשתות ה"עשה זאת בעצמך" חווה בשנים האחרונות קשיים שהובילו, בין השאר, גם לקריסת הרשת המתחרה אייס בתחילת השנה. הום סנטר היא רשת פרטית שאינה מפרסמת תוצאות, כך שאי אפשר לדעת עד כמה היא הושפעה מהמגמה השלילית, אך בסוף 2011 הורידה חברת הדירוג מעלות את הדירוג של הום סנטר ל־BBB, וציינה את חששה מירידה ברמת הנזילות של החברה ומיכולתה להחזיר חובות במהלך 2012.

 

בתקופתו של ברוקמאייר ניסתה הום סנטר להתמודד עם השחיקה בענף במגוון דרכים — לרבות פתיחת חנות פיילוט בפתח תקווה של הום סנטר דיל. מדובר בחנות שהיתה אמורה לעבוד בקונספט המכונה EDLP (ראשי תיבות של Every Day Low Price), שבמסגרתו הציעה מחירים נמוכים באופן קבוע וללא מבצעים. כעת אומר פישמן שהחנות הצליחה להביא קהל מקצועי, אך לא בטוח שתמשיך לעבוד תחת השם "דיל".

 

במקביל, בסוף 2011 ניסתה הום סנטר להתחרות פעם נוספת בחנויות טמבור השכונתיות (השולטות ללא עוררין בשוק ה"עשה זאת בעצמך") והשיקה תת־רשת בשם HOME, שנועדה להציב לה דריסת רגל במרכזי הערים ושהתבססה על מוצרי המותג הפרטי.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x