$
פרסום ושיווק

מנכ"ל מגה ספורט: "תחום הכדורגל זינק ב־300%"

גולן סימנטוב מספר ל"כלכליסט" מדוע מעצמת ציוד הספורט המקומית אינה מאמינה בזיכיונות, איזו רשת חדשה עומדת להיפתח בקרוב ומדוע כדאי לעבור לחנויות קטנות יותר

אורנה יפת 09:5901.07.10

גולן סימנטוב הוא אמנם הוא מנכ"ל כל רשתות הקמעונאות של MGS, אבל הוא עדיין אינו רגיל לראיונות. סימנטוב, שהחל את דרכו ב־MGS לפני 16 שנה כמחסנאי בחברה, סוגר בימים אלה שנה כמנכ"ל.

 

סימנטוב מספר ל"כלכליסט" על תת־הרשת החדשה שתיקרא מגה PRO. הרשת החדשה תתמחה במוצרים מתחום הריצה, והיא תמנה שישה סניפים שבהקמתם תשקיע החברה 3 מיליון שקל. הסניף הראשון שלה ייפתח בחודש אוגוסט הקרוב בקניון שרונים שבהוד השרון.

 

גולן סימנטוב גולן סימנטוב צילום: עמית שעל

 

מגה ספורט היא רשת חנויות הספורט הגדולה במדינה. האחים גדעון ושלום מוליוב, הבעלים של MGS, רכשו אותה לפני כשנתיים וחצי מקבוצת פישמן תמורת 21 מיליון דולר. כיום הרשת מונה 35 סניפים (מתוכם שני סניפי יונייטד ספורט).

 

בהשוואה לחנויות מגה ספורט, החנויות של מגה PRO (קיצור של Professional) יהיו קטנות יותר ויתפרשו על כ־150 מ"ר. ברשת יימכרו מותגים בינלאומיים מתחום הריצה בלבד, החל בנעליים, דרך ביגוד מקצועי וכלה בשעוני דופק ומשקפיים ייעודיים לאצנים.

 

"נייקי שותפה עסקית"

 

תחום הקמעונאות ב־MGS, שכולל את הרשתות מגה ספורט, אליטל, יונייטד ספורט, חנות נייקי ברמת אביב וחנות סקצ'רס בנמל תל אביב, מגלגל בשנה כ־300 מיליון שקל. מתוכם, לפי ההערכות, מגלגלת מגה ספורט 200 מיליון שקל. במגה ספורט בולטים מותגי הספורט הבינלאומיים דיאדורה, אדידס, נייקי, סוקוני, אול סטאר וסקצ'רס. לאחר שהרשת החליפה בעלות ב־2009, הפסיקו מוצרי פומה להימכר ברשת. לדברי סימנטוב, מדובר בהחלטה מסחרית. "פומה לא ברשת כי המותג מצטיין בנעלי אופנה ובמגה מתמקדים בנעלי ריצה".

 

לעומת זאת, בנייקי רואה החברה שותפה עסקית משמעותית ואף הקימה איתה לקראת המונדיאל פינות ייעודיות בסניפים. "בחודש המונדיאל אנו רואים גידול של יותר מ־300% בקטגוריית הכדורגל", אומר סימנטוב.

 

בנובמבר תסגור מגה ספורט את חנות נייקי בקניון רמת אביב. בחברה טוענים כי לא הגיעו להסכמות עם הקניון בנוגע לשכר הדירה אבל גורמים בשוק טוענים כי מגה ספורט, שהיא גם יבואנית אדידס, לא עשתה מאמצים להמשיך להפעיל את חנות נייקי בשל ניגוד אינטרסים. סימנטוב מכחיש את הדברים.

 

לא מחלקים זיכיונות

 

כמו בעידן פישמן, גם תחת האחים מוליוב כל חנויות הרשת הן בבעלות החברה והיא אינה מחלקת זיכיונות.

 

מדוע לא לתת זיכיונות?

"אנו מאמינים בניהול ישיר. לזכיין אי אפשר להעביר את המסר והקונספט שאנו רוצים לשדר לצרכן".

 

זו הסיבה לצמיחה האטית שלכם?

"כל שבוע אנחנו מקבלים הצעה לפתיחת סניפים. כיום הנדל"ן זול יחסית, אבל אין הרבה מיקומים טובים".

 

בעבר נפתחו חנויות מגה ספורט על שטח ענק של 1,000 מ"ר. כיום הקונספט של הרשת הוא חנויות קטנות יותר בשטח של 300–400 מ"ר. "אנחנו לא מאמינים בחנויות גדולות", אומר סימנטוב. "החנויות הקטנות נותנות תשובה לצרכן במגוון שהוא צריך, והשקעה בחנות של 300 מ"ר מגיעה כיום למיליון שקל. זה חוסך בעלויות לעומת חנות גדולה".

 

איך השפיע המיתון על הענף?

"בעיקר בגובה סל הקנייה הממוצע, שירד במקצת בשנתיים האחרונות. אצלנו הוא עומד על 230 שקל. אבל בגדול, שנת 2009 היתה שנה טובה לכולם. כולם חששו מהמיתון, התייעלו בכוח אדם וצמצמו השקעות בפרסום ושיווק וכך כולם הציגו רווחים".

 

מגה ספורט הכפילה השנה את תקציב הפרסום לעומת 2009, ל־5 מיליון שקל. בראש השנה תעלה החברה קמפיין בהשקעה של 2 מיליון שקל, באמצעות משרד שמעוני פינקלשטיין.

 

כמי שצמח מתוך החברה, מאמין סימנטוב בקידום אנשים מבפנים. "בשנה האחרונה השקענו מאות אלפי שקלים בהעשרת העובדים", הוא אומר. "רוב האנשים ב־MGS עובדים בחברה יותר מעשר שנים. שיעור הנטישה של העובדים ברשת הוא 10%, לעומת 25% בענף כולו".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x