$
אינטרנט

דיווח: טוויטר בוחנת אפשרות לעסקה עם מיקרוסופט וגוגל

על פי שמועות שטרם אושרו, תאפשר טוויטר למנועי החיפוש הגדולים לכלול את זרם ההודעות בזמן אמת, מה שיקל עליהם בזיהוי טרנדים ובאפיון תחומי העניין ברשת

אבנר קשתן 14:2408.10.09
שירות המיקרו-בלוגינג טוויטר, אשר הכריז לפני כחודש כי הוא מתכוון להתחיל להראות רווחים מפעילותו, נמצא בדיונים מתקדמים עם חברות גוגל ומיקרוסופט לחתימת עסקה לשילוב תוכן השירות - הודעות קצרות ומסרים מיידיים בני 140 תווים - במנועי החיפוש המובילים, כך נמסר ממקורות המקורבים לעסקה לבלוג הטכנולוגיה All Things Digital.
מייסד טוויטר ביז סטון מייסד טוויטר ביז סטון צילום: חואן פרננדז

 

בשלב זה מוקדם להעריך את גובה התשלום שתקבל טוויטר על העסקה, אם אכן תצא לפועל, אך ההערכות מדברות על סכום ראשוני של כמה מיליוני דולרים, ואולי גם נתח מהרווחים שיווצרו משילוב המידע במנוע החיפוש. על פי המקורות, טוויטר מתעקשת שלא להעניק בלעדיות לאחת החברות, כדי להימנע מלהיקשר לצד אחד במאבק על שוק החיפוש.

 

אם תצא לפועל, תאפשר העסקה למנוע החיפוש לקבל בזמן אמת את כל ההודעות המתפרסמות בשירות ולשלב אותן בתוצאות החיפוש, וכן לאפשר כריית מידע, זיהוי טרנדים ואפיון קשרים חברתיים בין אנשים. חיפוש בזמן אמת על תוכן גולשים הפך להיות יעד של מנועי חיפוש ושירותי מידע בשנה האחרונה כשהתברר שטוויטר מקדים פעמים רבות את ערוצי החדשות המסורתיים באירועים כמו הבחירות באיראן בחודש יוני או מותו של מייקל ג'קסון.

 

מטוויטר, מיקרוסופט וגוגל לא נמסרה תגובה על הידיעה. לא ניתן היה לברר אם יאהו, שחקנית החיפוש הגדולה השלישית, נמצאת גם היא במגעים עם טוויטר, ואם עסקת החיפוש שלה עם מיקרוסופט תשפיע על כך.

 

דיווחים אלה מצטרפים לשורה של צעדים שטוויטר נקטה בחודשים האחרונים כדי להפוך את השירות, הניתן בחינם ואינו כולל פרסומות,  לרווחי. תנאי השימוש החדשים שהושקו בחודש שעבר פתחו את הדרך לשילוב פרסומות באתר, ומייסד טוויטר ביז סטון מסר כי בכוונתם לאפשר חשבונות מסחריים ושירותים לבעלי עסקים בתשלום. למרות שטרם החלה להראות רווחים משמעותיים, הוערך שווייה של החברה במיליארד דולר בסבב הגיוס האחרון שלה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x